Gå til innhold

Hva er det som får unger til å gjøre sånt som dette?

Anbefalte innlegg

Du skriver: "Selvsagt vil jeg med vemod registrere at nordmenn blir i mindretall i sitt eget land, jeg må innrømme det."

Rister på hodet!

HVEM er "nordmenn" som blir i mindretall?

Er ikke innvandrere nordmenn? Er ikke muslimer nordmenn? Hvorfor ikke?

I mitt regneeksempel omfattet begrepet nordmenn, etniske nordmenn.

Fortsetter under...

• Svar 159
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

57

• Grip

28

• Ulv I Faarikaal

17

• Goliath

11

Mest aktive i denne tråden

Hvis det bare var hvite nordmenn som er ordentlige nordmenn, hadde det ikke vært mange ordentlige norske unger i Oslo.

Hei,

Mulig det, men jeg forsøker å finne ut av hva Grip faktisk mener.

Utsagnet "Selvsagt vil jeg med vemod registrere at nordmenn blir i mindretall i sitt eget land, jeg må innrømme det." kan jo vanskelig bety noe annet enn at kun "hvite nordmenn" teller som nordmenn.

Med vennlig hilsen

Annonse

Hei,

Mulig det, men jeg forsøker å finne ut av hva Grip faktisk mener.

Utsagnet "Selvsagt vil jeg med vemod registrere at nordmenn blir i mindretall i sitt eget land, jeg må innrømme det." kan jo vanskelig bety noe annet enn at kun "hvite nordmenn" teller som nordmenn.

Med vennlig hilsen

Da får han flytte nordover, der er det kanskje flest hvite nordmenn. Bare han ikke flytter til Sameland for der er de heller ikke hvite nordmenn.

Hvor er de voksne?

En lærer kom til, men de fortsatte å slå!!

Har ikke de voksne noe autoritet?

Jeg tror det har noe med at det er barna som er de reelle lederne på skolen. Lærerne er utydelige ledere.

Hadde vært interessant å visst hva ungdommene rundt tenker om mobbingen.

Lærerne har ikke lenger noen straffemidler, og foreldrene (som alle sammen er foreldre til englebarn, selvsagt) har ikke evner til å lære barna respekt for andre.

Da får han flytte nordover, der er det kanskje flest hvite nordmenn. Bare han ikke flytter til Sameland for der er de heller ikke hvite nordmenn.

*ler*

Det ville faktisk vært best hvis han flyttet et sted med mange innvandrere, slik at fordommene ble færre. Statistikken viser meget klart at de som bor i nærheten av innvandrere er de som har *færrest* fordommer mot dem.

Med vennlig hilsen

*ler*

Det ville faktisk vært best hvis han flyttet et sted med mange innvandrere, slik at fordommene ble færre. Statistikken viser meget klart at de som bor i nærheten av innvandrere er de som har *færrest* fordommer mot dem.

Med vennlig hilsen

Men det er kanskje de som bor nærmest som blir mest forbannet der og da også. Men det har vel sjelden noe med fargen å gjøre. Og det går fort over.

Lærerne har ikke lenger noen straffemidler, og foreldrene (som alle sammen er foreldre til englebarn, selvsagt) har ikke evner til å lære barna respekt for andre.

Så du mener at det må være mindre mobbing i land hvor lærerene kan slå barnene med spanskrør?

Med vennlig hilsen

I mitt regneeksempel omfattet begrepet nordmenn, etniske nordmenn.

Jeg håper du kødder???

Og når mener du at en nordmann blir etniske nordmann? Når kan feks min datter regne seg som nordmann etter din definisjon av hva en nordmann er? Til opplysningen er hun 3,5 år, født i Colombia, og kom til Norge da hun var 10 uker.

Vil hennes etterkommere være nordmenn? Er det forskjell på om hun gifter seg med en "etnisk" nordmann, en adoptert eller en innvandrer?

Jeg bare lurer, jeg :-)

Beste hilsen fra

Så du mener at det må være mindre mobbing i land hvor lærerene kan slå barnene med spanskrør?

Med vennlig hilsen

Kanskje?

Hvis læreren kunne ta hardt i elevene, eller hadde hatt reaksjonsformer som monnet, kunne han/hun kanskje ha stoppet slosskampen før Irdwand brakk armen?

Annonse

Men det er kanskje de som bor nærmest som blir mest forbannet der og da også. Men det har vel sjelden noe med fargen å gjøre. Og det går fort over.

Hei,

Statistikken er faktisk ganske klar - de som har mest kontakt er de mest positive til innvandrere, og de som har høyest utdannelse/tjener best også.

De som misliker innvandrere mest er pensjonister med kun folkeskolen.

Med vennlig hilsen

Kanskje?

Hvis læreren kunne ta hardt i elevene, eller hadde hatt reaksjonsformer som monnet, kunne han/hun kanskje ha stoppet slosskampen før Irdwand brakk armen?

Alternativt ville elevene lære at fysisk vold var den "rette" måten å få sin vilje gjennom med.

Du kan ikke undervise "god oppførsel" ved å slå unger!

Med vennlig hilsen

Alternativt ville elevene lære at fysisk vold var den "rette" måten å få sin vilje gjennom med.

Du kan ikke undervise "god oppførsel" ved å slå unger!

Med vennlig hilsen

Ikke alene. Men du kan stoppe dårlig...

Det beste hadde selvsagt vært at foreldrene lærte barna respekt fra starten av. Men respekt for voksne mennesker er så "umoderne" at det kommer nok ikke til å skje.

Ikke alene. Men du kan stoppe dårlig...

Det beste hadde selvsagt vært at foreldrene lærte barna respekt fra starten av. Men respekt for voksne mennesker er så "umoderne" at det kommer nok ikke til å skje.

Har du noen dokumentasjon at det var mindre mobbing før?

Med vennlig hilsen

Jada.

http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/mobbing/2189930.html

Men det er klart, dette går bare tilbake til 95...

Det beviser selvsagt ingenting (tvertimot) ettersom det neppe har vært noen endring i oppdragelsen de siste 10 årene.

Derimot vitner det vel mer om mer bevisstgjøring mtp mobbe-problematikken?

Med vennlig hilsen

Det beviser selvsagt ingenting (tvertimot) ettersom det neppe har vært noen endring i oppdragelsen de siste 10 årene.

Derimot vitner det vel mer om mer bevisstgjøring mtp mobbe-problematikken?

Med vennlig hilsen

"Det beviser selvsagt ingenting (tvertimot) ettersom det neppe har vært noen endring i oppdragelsen de siste 10 årene."

Det er liten tvil om at samfunnet endrer seg kontinuelig, og har endret seg en del siten 95.

"Derimot vitner det vel mer om mer bevisstgjøring mtp mobbe-problematikken?"

Mobbing ble satt på kartet tidlig på 80-tallet, bevisstheten har vært høy siden dengang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...