Gå til innhold

Hva er det som får unger til å gjøre sånt som dette?

Anbefalte innlegg

Hvilket jeg blåser i.

Jeg meler min egen kake, og forlater skipet når det synker.

Tror nok du får følge av store deler av de mer vel beslåtte nordmenn.

Så kan vi innvandre til et bedre temperert land ved kysten, overta en passe stor del av landet der og lage en norsk innvandringskolloni.

Penger vil vi ha nok av, og så kan de opprinnelige innbyggerne tjene litt på å gjøre det så bra som mulig for oss.

Ideen er god, og svært mange nordmenn er allerede godt i gang med dette.

Så kan vi reise "hjem" fra tid til annen, og med interesse se hvordan vårt fødeland går til grunne.

For en positiv ting kommer jo ut av det. Jeg har aldri satt noe særlig pris på den lange høsten og vinteren her.....

Fortsetter under...

• Svar 159
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

57

• Grip

28

• Ulv I Faarikaal

17

• Goliath

11

Mest aktive i denne tråden

Du skriver: " Mener du muslimer, vil de aldri bli nordmenn i mine øyne. Jeg har selvsag ikke noe som helst juridisk belegg for dette, kun mine egne fordommer. Alle vet vi hva norsk statsborgerskap betyr."

Man kan ikke annet enn å le av deg, men det er da godt du innser at det er fordommer. Ironien er at du må kunne sies å svike Grunnloven, ettersom den spesifikt sier at det skal være religionsfrihet i Norge.

Hva som er "norskt" defineres som summen av de som har norskt statsborgerskap, inklusive muslimer og alle andre. Til og med deg.

Eidsvollsmennene hadde neppe sett for seg at det skulle være en skokk av naive nordmenn som ivrig arbeidet for å fylle landet med totalitært innstilte muslimer, på bekostning av nordmenn.

Nei, for hvis 90% av folket var enige med deg så ville ikke de som ikke var "etniske nordmenn" være i flertall!

Ting endrer seg, Grip, og du sitter om Ridder av den Tapte Sak.

Det har du kanskje rett i, uten at det gjør saken noe bedre.

Jeg er opptatt av frihet og demokrati, men må trolig innse at slike ideer etterhvert får mindre verdi. Nå løper norske naivister nærmest bena av seg for å applaudere tvangsgifting, bigami, kvinneskjending, sensur etc etc..i vårt eget land.

Jeg er videre opptatt av menneskeverd, men innser også her en tapt sak, materalisert gjennom abortloven.

...

Så joda, det blir nok en del tapte saker. Jeg innser det.

Det har du kanskje rett i, uten at det gjør saken noe bedre.

Jeg er opptatt av frihet og demokrati, men må trolig innse at slike ideer etterhvert får mindre verdi. Nå løper norske naivister nærmest bena av seg for å applaudere tvangsgifting, bigami, kvinneskjending, sensur etc etc..i vårt eget land.

Jeg er videre opptatt av menneskeverd, men innser også her en tapt sak, materalisert gjennom abortloven.

...

Så joda, det blir nok en del tapte saker. Jeg innser det.

Det er meget underholdene at du, av alle, tar ord som menneskeverd og demokrati i din munn. Det er ytterst få av dine innlegg her som er kompatible med noen av de konseptene.

Eidsvollsmennene hadde neppe sett for seg at det skulle være en skokk av naive nordmenn som ivrig arbeidet for å fylle landet med totalitært innstilte muslimer, på bekostning av nordmenn.

Nei, ei heller en gjeng rabiate fremmedfiendtlige fundamentalister - nær identiske med de islamske fundamentalistene.

Du snakker hele tiden om hudfarge, sør. Er du fryktelig beskjemmet og skyldbetynget på grunn av din hvite hudfarge? White man's burden?

Din uforsonelige holdning overfor eget folk og egen kultur må da bli slitsom i lengden?

Mitt "folk" er nordmenn, Grip - uansett hudfarge. MsSophie er like mye en del av "mitt folk" som det du er. Og hun er, som individ, betydelig mer ansett (pga hennes intelligens og meninger, og uavhengig av hennes hudfarge).

Annonse

Det er meget underholdene at du, av alle, tar ord som menneskeverd og demokrati i din munn. Det er ytterst få av dine innlegg her som er kompatible med noen av de konseptene.

I de fleste debatter har du en lei tendens til raskt å bli meget personfokusert og strø om deg med negative karakteristikker og skjellsord.

Så vidt jeg skjønner har også webmaster anmodet deg om å besinne deg, uten at det ser ut til å hjelpe noe særlig.

Kan vi ikke prøve å holde oss til sak?

Mitt "folk" er nordmenn, Grip - uansett hudfarge. MsSophie er like mye en del av "mitt folk" som det du er. Og hun er, som individ, betydelig mer ansett (pga hennes intelligens og meninger, og uavhengig av hennes hudfarge).

Med folk mener jeg personer som har en del felles og har en viss felles oppfatning av hvordan grunnelementene i et samfunn bør se ut...fundamentalt sett.

Muslimer har en helt annen oppfatning av grunnverdier i et samfunn, og er derfor inkompatible.

Så vidt jeg vet, er MsSophie ingen muslim. Jeg skjønner hvorfor du hele tiden skyver henne foran deg i innvandringsdiskusjonene, selv om jeg synes det er frastøtende å observere. Jeg synes hun skal få snakke for seg selv.

I de fleste debatter har du en lei tendens til raskt å bli meget personfokusert og strø om deg med negative karakteristikker og skjellsord.

Så vidt jeg skjønner har også webmaster anmodet deg om å besinne deg, uten at det ser ut til å hjelpe noe særlig.

Kan vi ikke prøve å holde oss til sak?

Jo, vi kan godt holde oss til sak. Du kan begynne med å trekke tilbake påstander som: "Nå løper norske naivister nærmest bena av seg for å applaudere tvangsgifting, bigami, kvinneskjending, sensur etc etc..i vårt eget land."

Med folk mener jeg personer som har en del felles og har en viss felles oppfatning av hvordan grunnelementene i et samfunn bør se ut...fundamentalt sett.

Muslimer har en helt annen oppfatning av grunnverdier i et samfunn, og er derfor inkompatible.

Så vidt jeg vet, er MsSophie ingen muslim. Jeg skjønner hvorfor du hele tiden skyver henne foran deg i innvandringsdiskusjonene, selv om jeg synes det er frastøtende å observere. Jeg synes hun skal få snakke for seg selv.

Du skriver: "Jeg skjønner hvorfor du hele tiden skyver henne foran deg i innvandringsdiskusjonene"

"hele tiden"?

Kan du nevne ETT annet innlegg hvor jeg har nevnt MsSophie?

Jo, vi kan godt holde oss til sak. Du kan begynne med å trekke tilbake påstander som: "Nå løper norske naivister nærmest bena av seg for å applaudere tvangsgifting, bigami, kvinneskjending, sensur etc etc..i vårt eget land."

Jeg var ikke klar over at du umiddelbart følte deg truffet av dette.

Hvis jeg visste det, ville jeg formulert meg mer skånsomt.

Du skriver: "Jeg skjønner hvorfor du hele tiden skyver henne foran deg i innvandringsdiskusjonene"

"hele tiden"?

Kan du nevne ETT annet innlegg hvor jeg har nevnt MsSophie?

Kanskje du heller skal forsøke å forklare hvorfor du bruker henne her?

Hva er det som gjør at du synes noen mennesker er mere verdt enn andre?

Jeg var ikke klar over at du umiddelbart følte deg truffet av dette.

Hvis jeg visste det, ville jeg formulert meg mer skånsomt.

Spørsmålet er ikke hvorvidt jeg føler meg truffet, men at påstanden er idiotisk.

Annonse

Kanskje du heller skal forsøke å forklare hvorfor du bruker henne her?

Hva er det som gjør at du synes noen mennesker er mere verdt enn andre?

Du skriver: "Kanskje du heller skal forsøke å forklare hvorfor du bruker henne her?"

Fordi hun er norsk som noen, men rammes av pisspreiket om "etniske nordmenn".

==

Du skriver: "Hva er det som gjør at du synes noen mennesker er mere verdt enn andre?"

Hvor skriver jeg at hun er mer verdt?

Ikke det?

Begredelig av deg.

Det er ingen som "kimser" av folk uten utdanning, men alt annet like så vil jeg påstå at folk med høyere utdanning har mer informasjon og kunnskap om emnet. Det betyr ikke at de uten utdanning "tar feil", men at jeg stoler mer på de som har kunnskap om emnet.

Det er vel også en etablert sammenheng at de med "mye utdannelse og mye penger" er de første til å skygge banen når "fargerikdommen" blir for påtrengende.

Det er vel også en etablert sammenheng at de med "mye utdannelse og mye penger" er de første til å skygge banen når "fargerikdommen" blir for påtrengende.

Basert på at Eirik Solheim flyttet fra A til B? *ler*

(Og for tiden oppholder seg i Sri Lanka.)

Du skriver: "Kanskje du heller skal forsøke å forklare hvorfor du bruker henne her?"

Fordi hun er norsk som noen, men rammes av pisspreiket om "etniske nordmenn".

==

Du skriver: "Hva er det som gjør at du synes noen mennesker er mere verdt enn andre?"

Hvor skriver jeg at hun er mer verdt?

Ikke det?

Begredelig av deg.

Begredelig av meg? :-)

Bare fordi jeg velger å tolke det du skriver på samme måte som du gjør med det Grip og jeg skriver?

he-he...nå må du skjerpe deg Sør. Liker du ikke at andre spiller etter samme regler som du gjør?

Begredelig av meg? :-)

Bare fordi jeg velger å tolke det du skriver på samme måte som du gjør med det Grip og jeg skriver?

he-he...nå må du skjerpe deg Sør. Liker du ikke at andre spiller etter samme regler som du gjør?

Du mangler fremdeles eksempler på dine påstander. Løse påstander om at andre gjør det samme hjelper deg ikke.

Du mangler fremdeles eksempler på dine påstander. Løse påstander om at andre gjør det samme hjelper deg ikke.

Jeg venter fremdeles på svar på det jeg har spurt deg om vedrørende dine stadige personfokuseringer lenger opp i tråden.

Vanskelig å svare på kanskje?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...