SierDuDet Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Horer og prostitusjon har blitt diskutert en del her i det siste, og er et tema som ofte tas opp til debatt. Enkelte, selvsagt med "de svakes beskytter" - Sør - i spissen, forteller alltid at så godt som ingen prostituerer seg med vilje. Så godt som samtlige er incestofre eller narkomane. Noe utover disse løse påstandene går han ofte ikke. "Det er sånn det er". Men det er ikke noe poeng å diskutere det en gang til. Her er vi uenige og kommer ingen vei. (Det over var dog en grei intro til problemstillingen under, og hvis noen vil kommentere det som står over det her, så drit i det. Gå heller til horedebatten som var her for et par dager siden, og se mine svar der). ------------------------------------------------------------------- Det jeg vil spørre om er følgende: Hvis det er så jævla utenkelige for jenter å selge seg, hvorfor må da taxisjåfører i Oslo kurses mot "sexpress" fra jenter som vil betale turene sine hjem natt til lørdag eller søndag med nettopp sex? Jentene har jo ikke penger, og stiller da kroppene sine til disposisjon. Er det fordi disse jentene har opplevd incest som barn? Er de narkomane? Eller må enkelte her ganske enkelt krype til korset å innrømme at de rett og slett ikke kan vite hvordan andre jenter tenker, og at noen faktisk er svært løsslupne i forhold til sex? Sex er rett og slett ingen "big deal" for dem, noe som faktisk ikke gjør en jobb som prostituert utenkelig? For disse jentene som selger seg til taxisjåførene er jo utvilsomt horer. Kan det rett og slett være så enkelt som at noen er ufattelige pengekåte? Penger betyr rett og slett mer for dem enn en handling mange andre finner nedverdigende gjør? Nå framstilte VG i går dette som et problem så ille at taxisjåførene blir sendt på kurs for å lære hvordan de skal takle disse situasjonene. For øvrig er ikke det her nytt for meg. Sikkert ikke for dere heller. Mange av oss kjenner tross alt taxisjåfører, og hører historiene de forteller. Situasjoner som dette er nesten mer et faktum natt til lørdag og søndag, enn det er et unntak. Selv var jeg heller ikke gamle karen når jeg overhørte de "voksne" snakke om hvordan den og den naboen hadde betalt for taxien hjem fra byen i taxien, utenfor blokka, etter nattas bytur. Må man også være et offer for heroin eller slemme bestefedre for å bli løssluppen seksuelt? Selv er jeg som kjent gutt, men jeg har i perioder følt meg ganske løssluppen seksuelt. Jeg har rett og slett tatt jævla lett på det. Jeg hadde nok også sagt ja til 2000 kroner for et ligg fra en kvinne jeg i utgangspunktet ikke ville ha sex med, om hun hadde gitt meg det for et nummer. Jeg ville nok også vært i stand til å betale en kvinnelig sjåfør "i natura", dersom hun kom med forslaget. Bør jeg gå til en psykolog og få han til å hypnotisere meg for å finne ut om noe skjedde i min barndom? Kan jeg rett og slett ha blitt misbrukt? Narkoman er jeg tross alt ikke. Det er jeg ganske overbevist om. Eller gjelder dette bare jenter? Jeg sitter ikke med fasiten, men fasiten til enkelte andre her skurrer kraftig i mine ører. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=212719 (Og prøv nå og hold dette litt seriøst. Jeg stiller tross alt noen relevante spørsmål her, og siden jeg sover på dagen i dag og derfor ikke får se svarene før i kveld/natt, så hadde jeg foretrukket at dere ikke sørger for at Webbis må slette tråden før jeg våkner. Utrolig at det i det hele tatt må skrives, men...). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/135065-horer-taxisj%C3%A5f%C3%B8rer-og-andre-dyr/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TIGA Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Noen jenter er nok mer løsslupne en andre. Jeg ville ikke ha gjordt det, hadde følt meg billig etterpå. Tror nok du finner mangen rare mennesker i Taxiene hjem fra byen på fredager og lørdager, snakket med en mann som har kjørt Taxi i alle år, han opplevde det meste. Det var dem som gav ham sølvkoppen til sønnen sin, cd-spiller, tv, ja rett og slett hva de kunne finne av verdi. Og så var det jenter som var fulle og ikke hadde penger som tilbydde sex. Om det er fylla som har skylda eller at dama fra før er løssluppen vet ikke jeg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/135065-horer-taxisj%C3%A5f%C3%B8rer-og-andre-dyr/#findComment-838052 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest snødronningen Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Jeg skal svare deg seriøst, og blir tråden slettet er det i allefall ikke min skyld. :-) Jeg syns du blander kortene. Det er feil å sammenligne prostituerte med løsslupne, fulle jenter på vei hjem fra byen en lørdagskveld. Det er feil å sammenligne jenter som selv tar initiativ til å betale "in natura" for en tjeneste, en sjelden gang, med de som selger kroppen sin til hvem som helst hver eneste dag. Det er ikke til å komme forbi at mange prostituerte har narko-problemer som de finansierer på denne måten. Men vi snakker her om to veldig ulike ting. Hvis det er horer, prostituerte, du vil snakke om, så hold deg til det. Vil du snakke om jenters løsslupne sex-liv og hva de kan finne på, så ikke bland inn de prostituerte. Siden jeg i starten på innlegget ditt oppfatter at det egentlig er de prostituerte du vil snakke om, så la oss ta tak i det. Helt klart finnes det nok jenter som prostituerer seg i en periode, eller noen få ganger, for å tjene penger, eller for spenningens skyld, eller hva det måtte være. Men det endrer jo ikke det faktum at de fleste jenter som prostituerer seg gjør det i en situasjon hvor de føler at de ikke har noe valg. Det er også et faktum at stoffmisbruk og prostitusjon i mange tilfeller henger sammen. Videre er det et faktum at det bak stoffmisbruk ofte ligger tragiske og uheldige omstendigheter. Alt er ikke et valg vi gjør med glede. Noen lar seg fange i et nett, hvor de ender som narkomane og / eller prostituerte. Og svært mange av de prostituerte som også er narkomane, slutter å være prostituerte hvis de blir rusfrie. Hva tror du det betyr? Jeg antar det betyr at de prostituerte seg for å finansiere stoffmisbruket, og at rusen var det som gjorde det mulig for dem å "holde ut" som prostituerte. Prostitusjon er forbundet også med risiko for vold, kjønnssykdommer, "syke" mennesker - så jeg tviler på at de prostituerte som trekker på gata i større byer i Norge anser det som en luksusgeskjeft. Jeg skjønner absolutt ikke hvordan du prøver å bruke løsslupne ungjenter som argumentasjon for at prostitusjon er en hyggelig ting. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/135065-horer-taxisj%C3%A5f%C3%B8rer-og-andre-dyr/#findComment-838246 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 3. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2004 Jeg skal svare deg seriøst, og blir tråden slettet er det i allefall ikke min skyld. :-) Jeg syns du blander kortene. Det er feil å sammenligne prostituerte med løsslupne, fulle jenter på vei hjem fra byen en lørdagskveld. Det er feil å sammenligne jenter som selv tar initiativ til å betale "in natura" for en tjeneste, en sjelden gang, med de som selger kroppen sin til hvem som helst hver eneste dag. Det er ikke til å komme forbi at mange prostituerte har narko-problemer som de finansierer på denne måten. Men vi snakker her om to veldig ulike ting. Hvis det er horer, prostituerte, du vil snakke om, så hold deg til det. Vil du snakke om jenters løsslupne sex-liv og hva de kan finne på, så ikke bland inn de prostituerte. Siden jeg i starten på innlegget ditt oppfatter at det egentlig er de prostituerte du vil snakke om, så la oss ta tak i det. Helt klart finnes det nok jenter som prostituerer seg i en periode, eller noen få ganger, for å tjene penger, eller for spenningens skyld, eller hva det måtte være. Men det endrer jo ikke det faktum at de fleste jenter som prostituerer seg gjør det i en situasjon hvor de føler at de ikke har noe valg. Det er også et faktum at stoffmisbruk og prostitusjon i mange tilfeller henger sammen. Videre er det et faktum at det bak stoffmisbruk ofte ligger tragiske og uheldige omstendigheter. Alt er ikke et valg vi gjør med glede. Noen lar seg fange i et nett, hvor de ender som narkomane og / eller prostituerte. Og svært mange av de prostituerte som også er narkomane, slutter å være prostituerte hvis de blir rusfrie. Hva tror du det betyr? Jeg antar det betyr at de prostituerte seg for å finansiere stoffmisbruket, og at rusen var det som gjorde det mulig for dem å "holde ut" som prostituerte. Prostitusjon er forbundet også med risiko for vold, kjønnssykdommer, "syke" mennesker - så jeg tviler på at de prostituerte som trekker på gata i større byer i Norge anser det som en luksusgeskjeft. Jeg skjønner absolutt ikke hvordan du prøver å bruke løsslupne ungjenter som argumentasjon for at prostitusjon er en hyggelig ting. "Men vi snakker her om to veldig ulike ting. Hvis det er horer, prostituerte, du vil snakke om, så hold deg til det. Vil du snakke om jenters løsslupne sex-liv og hva de kan finne på, så ikke bland inn de prostituerte" Så jenter som selger kroppen sin for penger er ikke horer? Jo, de er horer. Og du forsto ikke poenget mitt i utgangspunktet. "Jeg skjønner absolutt ikke hvordan du prøver å bruke løsslupne ungjenter som argumentasjon for at prostitusjon er en hyggelig ting." Igjen er det tjukt av svada uten noen dokumentasjoner, og jeg har ALDRI sagt at prostitusjon er en hyggelig ting. Med en slik avlsutning på innlegget ditt er det umulig å ta noe du skriver seriøst. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/135065-horer-taxisj%C3%A5f%C3%B8rer-og-andre-dyr/#findComment-838696 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mil1365380270 Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Tror de damene som tilbyr sex i sånne situasjoner, rett og slett har lyst på et "ligg" med taxisjåføren, og det er lettere å bringe det på bane, i en fleipete tone. (Ikke særlig stilig etter min mening, men, men..) Kvinnelige sjåfører opplever sikkert det samme, så det hadde vært interessant ån høre fra noen av dem... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/135065-horer-taxisj%C3%A5f%C3%B8rer-og-andre-dyr/#findComment-838727 Del på andre sider Flere delingsvalg…
WhatTheFuck Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 VG? Er du helt på jordet eller? Snakker om kildekritikk. Forskjell på horer og damer som legger seg ned i taxien etter en tur på byn. Sorry mate, men du virker ikke helt oppegående. Er dette et slags tafatt, mislykket forsøk på å provosere? Fatter ikke vitsen. Tviler forresten på at disse kursenen dreier seg om sexpress og bare det. Er vel heller slik at dette temaet tas opp som en liten del av kursopplegget. Slapp av og ta deg en pils. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/135065-horer-taxisj%C3%A5f%C3%B8rer-og-andre-dyr/#findComment-839151 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 4. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2004 VG? Er du helt på jordet eller? Snakker om kildekritikk. Forskjell på horer og damer som legger seg ned i taxien etter en tur på byn. Sorry mate, men du virker ikke helt oppegående. Er dette et slags tafatt, mislykket forsøk på å provosere? Fatter ikke vitsen. Tviler forresten på at disse kursenen dreier seg om sexpress og bare det. Er vel heller slik at dette temaet tas opp som en liten del av kursopplegget. Slapp av og ta deg en pils. Forsto du selv noe av det du skrev det? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/135065-horer-taxisj%C3%A5f%C3%B8rer-og-andre-dyr/#findComment-839154 Del på andre sider Flere delingsvalg…
WhatTheFuck Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Forsto du selv noe av det du skrev det? Helt klart, men jeg skal prøve og ikke stille for store krav til deg neste gang. Innser at innleget mitt ble litt i vanskeligste lager. Men det med pilsen skjønte du? Anbefales! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/135065-horer-taxisj%C3%A5f%C3%B8rer-og-andre-dyr/#findComment-839157 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 4. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2004 Helt klart, men jeg skal prøve og ikke stille for store krav til deg neste gang. Innser at innleget mitt ble litt i vanskeligste lager. Men det med pilsen skjønte du? Anbefales! Nei, jeg forsto ikke det heller. God bedring. Bibi. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/135065-horer-taxisj%C3%A5f%C3%B8rer-og-andre-dyr/#findComment-839159 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.