Gå til innhold

sj/kj - lyd komiske følger av rotet

Anbefalte innlegg

Det at du "ikke skjønner et kløyva ord" når noen snakker en norsk dialekt, må jo bety at du kan ha litt problem med viljen til å forstå norsk talespråk.

Som jeg skrev: Enkelte ord er greit, men at en dialekt er, som du skriver, "komplett ubegripelig for meg", ja - da tror jeg du må strekke forståelseviljen litt lengre.

Og så mener jeg selvfølgelig ikke at du er "syk, tilbakestående eller noe annet", bare litt lite villig til å prøve å forstå og la andre få beholde sin norske dialekt og identitet?

Og så må du ikke hisse deg sånn opp - det var da virkelig ikke ment som et væpna angrep.

:)

Det er rart at du kan hevde at jeg, favn, forstår alle dialekter og begrunner dette med at det må ligge i 'viljen' at jeg, favn, ikke forstår.

Hvordan er det overhodet mulig at du kommer til den konklusjonen?

Da må jeg bare avslutte med å si at videre 'diskusjon' om jeg forstår eller ikke forstår enkelte norske dialekter er umilig, da det er umulig for meg å argumentere for at jeg ikke forstår enkelte norske dialekter.

Fortsetter under...

Det er rart at du kan hevde at jeg, favn, forstår alle dialekter og begrunner dette med at det må ligge i 'viljen' at jeg, favn, ikke forstår.

Hvordan er det overhodet mulig at du kommer til den konklusjonen?

Da må jeg bare avslutte med å si at videre 'diskusjon' om jeg forstår eller ikke forstår enkelte norske dialekter er umilig, da det er umulig for meg å argumentere for at jeg ikke forstår enkelte norske dialekter.

OK. Da er diskusjonen avsluttet.

(Men fortsatt er jeg bare bittelitt interessert i å vite hvilke dialekter du har problemer med ...)

:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...