Gå til innhold

Kranene skrus igjen

Anbefalte innlegg

mil1365380270
Skrevet

«-Verden begikk en tabbe, da staten Israel ble utdelt, og det er det ingen som vil ta ansvar for. -»

En utrolig håpløs formulering, og jeg kan bare håpe at dette er en uttalelse mot bedre vitende. Etter 2000 år som diaspora og med Holocaust som et av de mest groteske eksempler på på jødehatet, så kan jeg ikke med min beste vilje se på Israel som en feiltagelse.

«-Kanskje israelere selv, burde legge noe av ansvaret for et gryende jødehat, på nybyggerne?-»

Dette hatet har eksistert og blitt eksponert lenge før nybyggerne kom til Vestbredden. Allerede før staten Israel var et faktum, ble de første massakrene på jøder utført under ledelse av Hajj Amin al Husseini, Arafats onkel.

I Judea og Samaria finnes det over 200 jødiske tettsteder og landsbyer som har vært bebodd av jøder lenge før noen visste hva en palestiner var for noe, langt mindre en islamist. Skal disse også fjernes for å gjøre muslimenes «hellige land» jøderent?

Les forøvrig mitt svar til quando:

http://forum.doktoronline.no/forum/bin/index.wa?ForumId=6

Din løsning blir da å...?

Følg linken din, forresten ;-)

Skrevet

Din løsning blir da å...?

Følg linken din, forresten ;-)

Den linken ble lagt ut da DOL hadde et cyberquake. Etter X antall «server-error» kan en bare regne med slikt. Her er mitt svar til quando, som jeg mente skulle være oppklarende:

http://forum.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=2033291

Løsningen må være å tvinge USA til å ta et endelig parti; for eller mot en demokratisk stat i Midtøsten. En måte å gjøre det på er å ekskalere krigen slik at den heretter går utelukkende på israleske premisser, der terrorister elimineres skånselsløst og massedeportasjon a la Sudetenland og øst-Karelen settes i verk.

For Israel er det vinn eller forsvinn.

mil1365380270
Skrevet

Den linken ble lagt ut da DOL hadde et cyberquake. Etter X antall «server-error» kan en bare regne med slikt. Her er mitt svar til quando, som jeg mente skulle være oppklarende:

http://forum.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=2033291

Løsningen må være å tvinge USA til å ta et endelig parti; for eller mot en demokratisk stat i Midtøsten. En måte å gjøre det på er å ekskalere krigen slik at den heretter går utelukkende på israleske premisser, der terrorister elimineres skånselsløst og massedeportasjon a la Sudetenland og øst-Karelen settes i verk.

For Israel er det vinn eller forsvinn.

"Løsningen må være å tvinge USA til å ta et endelig parti; for eller mot en demokratisk stat i Midtøsten. En måte å gjøre det på er å ekskalere krigen slik at den heretter går utelukkende på israleske premisser, der terrorister elimineres skånselsløst og massedeportasjon a la Sudetenland og øst-Karelen settes i verk."

Deporteres hvor? Og hvem definerer du som terrorister?

"For Israel er det vinn eller forsvinn."

Og du mener palestinerne sitter med alle kortene?

Hva med okkuperte områder fra krigen i 67? Greit at Arafat ikke har holdt sin del av avtalen, men det har jo ikke Israel heller?!

Skrevet

"Løsningen må være å tvinge USA til å ta et endelig parti; for eller mot en demokratisk stat i Midtøsten. En måte å gjøre det på er å ekskalere krigen slik at den heretter går utelukkende på israleske premisser, der terrorister elimineres skånselsløst og massedeportasjon a la Sudetenland og øst-Karelen settes i verk."

Deporteres hvor? Og hvem definerer du som terrorister?

"For Israel er det vinn eller forsvinn."

Og du mener palestinerne sitter med alle kortene?

Hva med okkuperte områder fra krigen i 67? Greit at Arafat ikke har holdt sin del av avtalen, men det har jo ikke Israel heller?!

...innlegg på mer enn to linjer, så kanskje dette kan være oppklarende.

«-Deporteres hvor?-»

Fortrinnsvis tilbake til der de fleste pr. i dag kommer fra; Jordan, Libanon, Irak, Syria, Egypt, you name it. Selv lederen deres er egypter.. Mange av disse «flyktningene» har flyttet på seg ved flere anledninger, blant annet fra Jordan etter Arafats kuppforsøk, Libanon etter borgerkrigen og den syriske okkupasjonen, Kuwait etter Golf-krigen etc. etc. Av de opprinnelige 500.000 som angivelig skal ha flyktet i 1948, er det sannsynligvis ingen igjen, men like forbanna er det snart 4 millioner arabere som mener å høre hjemme i Israel. Hva skal araberne med en palestinsk stat hvis alle skal inn i Israel? En må være blind om en ikke gjennomskuer denne strategien.

Og hvem definerer du som terrorister?-»

De som uten ansvarlig sivil eller militær ledelse begår kriminelle handlinger i et annet land eller mot en demokratisk hær hvis oppgave er å beskytte sitt lands interesser. Arafat oppfordrer til drap og terror mot sivile jøder, samtidig som han fraskriver seg ansvaret. Dette gjør ham til en internasjonal kriminell, en krigsforbryter. PLO/PA/Fatah, Hamas, Al Aqsa Brigade, Islamic Jihad, PLFP, DLFP og et utall andre underbruk jeg ikke husker navnet på i farten, samtlige har en finger eller ti med i dette skitne spillet, der en hel verden lar seg forføre til å tro at palestinerne er en urban underklasse som undertrykkes av en aggressiv okkupant.

«-Og du mener palestinerne sitter med alle kortene?-»

Som jeg skrev, de har tapt hver eneste krig de har startet eller initiert, og selv Hitler visste når slaget var tapt. Arafat dreper kvinner og barn mens han gjemmer seg bak et partisk FN og rollen som the underdog . Hvordan du tolker mine meninger på bakgrunn av dette er helt opp til deg.

«-Hva med okkuperte områder fra krigen i 67? Greit at Arafat ikke har holdt sin del av avtalen, men det har jo ikke Israel heller?!-»

Hvilken del har Israel ikke overholdt? I september 1967, på fredskonferansen i Karthoum sa araberne nei til til å forhandle med Israel, nei til å anerkjenne Israel og nei til fred med Israel. FN vedtok res. 242, som krever en gjensidig garanti for varig fred fra begge sider, og araberne har enda ikke implementert denne resolusjonen. Tvert imot, i 1973 angrep de Israel på jødenes helligste dag; Yom Kippur, og hadde nær utslettet staten. Israel kan ikke skape fred alene, og så lenge ikke de har noen garantier for sikkerhet, enten det er før eller etter 1967-grensene, så vil den såkalte okkupasjonen fortsette.

Den israelske okkupasjonen og arabernes terror er å sammenlikne med mannen som tviholder på en kappe som vinden forsøker å blåse av ham. Den eneste måten vinden kan klare det på er ved å drepe mannen samtidig. Litt solskinn derimot ville fått mannen til å ta av seg frakken frivillig. Men det er grenser for hvor lenge dette fordummende marxistiske analyseverktøyet kan brukes til å snekre forståelsesrammer for å tilpasse terroren som politisk virkemiddel. Vi skriver 2004, og bør ha lært litt av historien.

mil1365380270
Skrevet

...innlegg på mer enn to linjer, så kanskje dette kan være oppklarende.

«-Deporteres hvor?-»

Fortrinnsvis tilbake til der de fleste pr. i dag kommer fra; Jordan, Libanon, Irak, Syria, Egypt, you name it. Selv lederen deres er egypter.. Mange av disse «flyktningene» har flyttet på seg ved flere anledninger, blant annet fra Jordan etter Arafats kuppforsøk, Libanon etter borgerkrigen og den syriske okkupasjonen, Kuwait etter Golf-krigen etc. etc. Av de opprinnelige 500.000 som angivelig skal ha flyktet i 1948, er det sannsynligvis ingen igjen, men like forbanna er det snart 4 millioner arabere som mener å høre hjemme i Israel. Hva skal araberne med en palestinsk stat hvis alle skal inn i Israel? En må være blind om en ikke gjennomskuer denne strategien.

Og hvem definerer du som terrorister?-»

De som uten ansvarlig sivil eller militær ledelse begår kriminelle handlinger i et annet land eller mot en demokratisk hær hvis oppgave er å beskytte sitt lands interesser. Arafat oppfordrer til drap og terror mot sivile jøder, samtidig som han fraskriver seg ansvaret. Dette gjør ham til en internasjonal kriminell, en krigsforbryter. PLO/PA/Fatah, Hamas, Al Aqsa Brigade, Islamic Jihad, PLFP, DLFP og et utall andre underbruk jeg ikke husker navnet på i farten, samtlige har en finger eller ti med i dette skitne spillet, der en hel verden lar seg forføre til å tro at palestinerne er en urban underklasse som undertrykkes av en aggressiv okkupant.

«-Og du mener palestinerne sitter med alle kortene?-»

Som jeg skrev, de har tapt hver eneste krig de har startet eller initiert, og selv Hitler visste når slaget var tapt. Arafat dreper kvinner og barn mens han gjemmer seg bak et partisk FN og rollen som the underdog . Hvordan du tolker mine meninger på bakgrunn av dette er helt opp til deg.

«-Hva med okkuperte områder fra krigen i 67? Greit at Arafat ikke har holdt sin del av avtalen, men det har jo ikke Israel heller?!-»

Hvilken del har Israel ikke overholdt? I september 1967, på fredskonferansen i Karthoum sa araberne nei til til å forhandle med Israel, nei til å anerkjenne Israel og nei til fred med Israel. FN vedtok res. 242, som krever en gjensidig garanti for varig fred fra begge sider, og araberne har enda ikke implementert denne resolusjonen. Tvert imot, i 1973 angrep de Israel på jødenes helligste dag; Yom Kippur, og hadde nær utslettet staten. Israel kan ikke skape fred alene, og så lenge ikke de har noen garantier for sikkerhet, enten det er før eller etter 1967-grensene, så vil den såkalte okkupasjonen fortsette.

Den israelske okkupasjonen og arabernes terror er å sammenlikne med mannen som tviholder på en kappe som vinden forsøker å blåse av ham. Den eneste måten vinden kan klare det på er ved å drepe mannen samtidig. Litt solskinn derimot ville fått mannen til å ta av seg frakken frivillig. Men det er grenser for hvor lenge dette fordummende marxistiske analyseverktøyet kan brukes til å snekre forståelsesrammer for å tilpasse terroren som politisk virkemiddel. Vi skriver 2004, og bør ha lært litt av historien.

"Hvilken del har Israel ikke overholdt? "

I 2001 ble Palestina bedt om å gjøre alt de kunne, for å hindre nye terroraksjoner.

Samtidig ble Israel bedt om å stoppe all nybyggeraktivitet, inkludert å bygge flere hus, på allerede israelsk befolkede steder.

Vi vet jo hvordan det har gått...

Hvis du føler du trenger en "sikkerhetssone", fordi du er engsgtelig - ikke bygg bolighus der! Da virker det bare som man prøver å spise seg innover, ved å beskytte flere og flere bosettinger...

Det var det jeg mente...

Dessuten skulle de palestinerne som bodde der før etableringen av staten Israel, i følge en FN-resolusjon, få lov til å vende tilbake til husene sine. Dette har Israel nektet dem. De kan godta 10.000 mennesker? Av hundre tusener?

Ikke rart det blir krig av sånt...

Når det gjelder deportering og flytting, vet jeg ikke hvorfor du tror de ikke har dratt selv, hvis det er så enkelt .Det er ingen som vil leve sånn som de gjør. Eller er det det du tror/mener? De lever jo i flyktningeleirer i de landene allerede.

Skrevet

"Hvilken del har Israel ikke overholdt? "

I 2001 ble Palestina bedt om å gjøre alt de kunne, for å hindre nye terroraksjoner.

Samtidig ble Israel bedt om å stoppe all nybyggeraktivitet, inkludert å bygge flere hus, på allerede israelsk befolkede steder.

Vi vet jo hvordan det har gått...

Hvis du føler du trenger en "sikkerhetssone", fordi du er engsgtelig - ikke bygg bolighus der! Da virker det bare som man prøver å spise seg innover, ved å beskytte flere og flere bosettinger...

Det var det jeg mente...

Dessuten skulle de palestinerne som bodde der før etableringen av staten Israel, i følge en FN-resolusjon, få lov til å vende tilbake til husene sine. Dette har Israel nektet dem. De kan godta 10.000 mennesker? Av hundre tusener?

Ikke rart det blir krig av sånt...

Når det gjelder deportering og flytting, vet jeg ikke hvorfor du tror de ikke har dratt selv, hvis det er så enkelt .Det er ingen som vil leve sånn som de gjør. Eller er det det du tror/mener? De lever jo i flyktningeleirer i de landene allerede.

Det er ikke lett å gi korte svar på en sak som er så komplisert og som har en slik broket historie. Men jeg skal være så kort jeg kan, og tar for meg innlegget ditt kronologisk uten å sitere deg, så sparer vi litt plass.

Når det gjelder arabernes anstrengelser for å stanse terroren, så er den lik null. Seks dager etter at Oslo-avtalen var undertegnet sto Arafat på talestolen i Johannesburg og forrådet hver eneste paragraf den inneholdt, og denne talen ble også sendt direkte på jordansk TV. Bare dager etter Camp David-fiaskoen sto han på en annen talestol i Pretoria og skrek: «sett tolv sønner til verden og gi meg ti av dem så kampen mot jødestaten kan fortsette, Jihad, Jihad, Jihad»! Det er å anføre at NRK og NTB var «uoffisielt» til stede ved begge anledningene, og refererte ikke et eneste ord! Gjør deg noen tanker rundt det.

Arafat har også sagt: «det palestinske flagget skal vaie over HELE Jerusalem, og det skal vaie fra Rosh Hanikra til Eilat og fra Jordanelven til Middelhavet». En titt på kartet vil bekrefte at det ikke finnes noe som heter Israel i Arafats verden, se bare på logoen på uniformen hans. OG ARAFAT ER DEN UBESTRIDTE LEDEREN, det har til og med BBC slått fast! Disse «statsrådene» hans er bare lapdogs som Arafat truer og sparker rundt som det passer ham.

Hva sikkerhetssone og bolighus angår; som jeg tidligere har påpekt, så finnes det mer enn 200 tettsteder og landsbyer i Judea og Samaria der det har bodd jøder i uminnelige tider. En ekspansjon av boligbyggingen fra israelsk side er faktisk med på å trygge disse gjennom det såkalte safety in numbers. Og de er i sin fulle rett, med tanke på at verken araberne eller FN har ratifisert noen avtaler som legitimerer en palestinsk stat, ei heller har araberne implementert res. 242. Folkeretten tolkes i en feil historisk kontekst slik at den passer inn i arabernes agenda, og media og presse har vært Arafats kraftigste verktøy og våpen for å skrive jødene ut av historien i Midtøsten.

Flyktningene er også et viktig «verktøy» og våpen i utmattelseskrigen som araberne kjemper mot Israel. UNRWA lovet riktignok i 1949 at alle flyktninger etter krigen året før skulle være sikret et hjem innen en femårsperiode, og de fikk også et milliardbeløp til rådighet for dette formålet. Men araberne som startet krigen og som selv sendte sine egne på flukt, har i mer enn femti år nektet å samarbeide eller løfte en finger for å løse dette problemet. Hvorfor?

Jo, fordi det på et tidlig tidspunkt ble klart at dette er et sår som det ville lønne seg på sikt å holde åpent. Verdenssamfunnet leser stort sett bare overskrifter, og dersom disse overskriftene kan formes riktig, så vil Israel demoniseres som en undertrykker, okkupant og aggressor. Israel har gjort mer for disse flyktningene alene enn hele verdenssamfunnet til sammen, blant annet ved å skaffe dem hus, og ikke minst forsøkt å skaffe dem vann. Israel har brukt millioner på brønnboring både i Gaza og på Vestbredden, tross Oslo II avtalens art.III, annex 40 sier at palestina-araberne skal selv sørge for 75 prosent av sin egen vannforsyning. Arafat har brukt midlene til egen luksus, eller til våpen. Da Israel gikk til FN for å få hjelp til å bedre flyktningenes kår i Gaza var svaret kontant nei!

Som jeg har påpekt, hvis hensikten er å danne en palestinsk stat, hvorfor skal da 4 millioner arabere repatrieres til Israel? Hvorfor vil så mange arabere leve i noe som betegnes som en apatheidstat hvis de har intensjoner om å befolke en egen stat? Og hvilken resolusjon er det som krever denne tilbakevendelsesretten? Hvis du kan henvise til denne, så skal vi se hvordan den passer inn i de politisk-historiske kontekstene. I mellomtiden tar jeg meg en tur til Rygge for å fly i det fine været.

Ha en god helg

mil1365380270
Skrevet

Det er ikke lett å gi korte svar på en sak som er så komplisert og som har en slik broket historie. Men jeg skal være så kort jeg kan, og tar for meg innlegget ditt kronologisk uten å sitere deg, så sparer vi litt plass.

Når det gjelder arabernes anstrengelser for å stanse terroren, så er den lik null. Seks dager etter at Oslo-avtalen var undertegnet sto Arafat på talestolen i Johannesburg og forrådet hver eneste paragraf den inneholdt, og denne talen ble også sendt direkte på jordansk TV. Bare dager etter Camp David-fiaskoen sto han på en annen talestol i Pretoria og skrek: «sett tolv sønner til verden og gi meg ti av dem så kampen mot jødestaten kan fortsette, Jihad, Jihad, Jihad»! Det er å anføre at NRK og NTB var «uoffisielt» til stede ved begge anledningene, og refererte ikke et eneste ord! Gjør deg noen tanker rundt det.

Arafat har også sagt: «det palestinske flagget skal vaie over HELE Jerusalem, og det skal vaie fra Rosh Hanikra til Eilat og fra Jordanelven til Middelhavet». En titt på kartet vil bekrefte at det ikke finnes noe som heter Israel i Arafats verden, se bare på logoen på uniformen hans. OG ARAFAT ER DEN UBESTRIDTE LEDEREN, det har til og med BBC slått fast! Disse «statsrådene» hans er bare lapdogs som Arafat truer og sparker rundt som det passer ham.

Hva sikkerhetssone og bolighus angår; som jeg tidligere har påpekt, så finnes det mer enn 200 tettsteder og landsbyer i Judea og Samaria der det har bodd jøder i uminnelige tider. En ekspansjon av boligbyggingen fra israelsk side er faktisk med på å trygge disse gjennom det såkalte safety in numbers. Og de er i sin fulle rett, med tanke på at verken araberne eller FN har ratifisert noen avtaler som legitimerer en palestinsk stat, ei heller har araberne implementert res. 242. Folkeretten tolkes i en feil historisk kontekst slik at den passer inn i arabernes agenda, og media og presse har vært Arafats kraftigste verktøy og våpen for å skrive jødene ut av historien i Midtøsten.

Flyktningene er også et viktig «verktøy» og våpen i utmattelseskrigen som araberne kjemper mot Israel. UNRWA lovet riktignok i 1949 at alle flyktninger etter krigen året før skulle være sikret et hjem innen en femårsperiode, og de fikk også et milliardbeløp til rådighet for dette formålet. Men araberne som startet krigen og som selv sendte sine egne på flukt, har i mer enn femti år nektet å samarbeide eller løfte en finger for å løse dette problemet. Hvorfor?

Jo, fordi det på et tidlig tidspunkt ble klart at dette er et sår som det ville lønne seg på sikt å holde åpent. Verdenssamfunnet leser stort sett bare overskrifter, og dersom disse overskriftene kan formes riktig, så vil Israel demoniseres som en undertrykker, okkupant og aggressor. Israel har gjort mer for disse flyktningene alene enn hele verdenssamfunnet til sammen, blant annet ved å skaffe dem hus, og ikke minst forsøkt å skaffe dem vann. Israel har brukt millioner på brønnboring både i Gaza og på Vestbredden, tross Oslo II avtalens art.III, annex 40 sier at palestina-araberne skal selv sørge for 75 prosent av sin egen vannforsyning. Arafat har brukt midlene til egen luksus, eller til våpen. Da Israel gikk til FN for å få hjelp til å bedre flyktningenes kår i Gaza var svaret kontant nei!

Som jeg har påpekt, hvis hensikten er å danne en palestinsk stat, hvorfor skal da 4 millioner arabere repatrieres til Israel? Hvorfor vil så mange arabere leve i noe som betegnes som en apatheidstat hvis de har intensjoner om å befolke en egen stat? Og hvilken resolusjon er det som krever denne tilbakevendelsesretten? Hvis du kan henvise til denne, så skal vi se hvordan den passer inn i de politisk-historiske kontekstene. I mellomtiden tar jeg meg en tur til Rygge for å fly i det fine været.

Ha en god helg

Hadde du en fin flytur?

Retten til å returnere er både nevt i resolusjon 194 (III) fr 1948, og 3236 fra 1974. De skal få tilbake eiendommene sine, eller i tilfelle de velger å ikke vende tilbake, få økonomisk kompensajon.

Araberne skal jage israelerne på sjøen, og de begrunner det religiøst. Jødene bruker Bibelen, som underlag for at de har rett til området.

Ingen arabiske land gikk med på at staten Israel skulle opprettes, kan man forvente annet enn bråk da? Hva om de hadde brukt mer tid til å forhandle?

Skjønner at israelerne ikke kan ta 4 millioner arabere inn i staten, uten å være redde for at den ikke skal være suverent jødisk mer, men det bude de faktisk tenkt på før...

Trodde verden at arabere var mindre territoriale enn jøder?

Skrevet

Hadde du en fin flytur?

Retten til å returnere er både nevt i resolusjon 194 (III) fr 1948, og 3236 fra 1974. De skal få tilbake eiendommene sine, eller i tilfelle de velger å ikke vende tilbake, få økonomisk kompensajon.

Araberne skal jage israelerne på sjøen, og de begrunner det religiøst. Jødene bruker Bibelen, som underlag for at de har rett til området.

Ingen arabiske land gikk med på at staten Israel skulle opprettes, kan man forvente annet enn bråk da? Hva om de hadde brukt mer tid til å forhandle?

Skjønner at israelerne ikke kan ta 4 millioner arabere inn i staten, uten å være redde for at den ikke skal være suverent jødisk mer, men det bude de faktisk tenkt på før...

Trodde verden at arabere var mindre territoriale enn jøder?

Ja takk, turen var flott.

Jeg ser det fortsatt er behov for å komme med motargumenter til dine resonnementer, og denne gangen siterer jeg deg for å få presisert mine poenger så konkret som mulig.

«- Retten til å returnere er både nevnt i resolusjon 194 (III) fr 1948, og 3236 fra 1974. De skal få tilbake eiendommene sine, eller i tilfelle de velger å ikke vende tilbake, få økonomisk kompensasjon. -»

Palestina-araberne har - iflg. Geneve-avtalen - offisielt frafalt kravet i res. 194, det eneste problemet er at Arafat sitter med uinnskrenket makt til å lage sine egne resolusjoner og tolkninger av FN-resolusjoner as he see fit. Hvis FN skal ha noen troverdighet i kompensasjonsspørsmålet, så må også jødiske flyktninger fra arabiske, afrikanske, europeiske og asiatiske land få kompensasjon for det de måtte etterlate seg. Jeg kan forsikre om at det er betydelig større verdier enn hva arabiske beduiner forlot i 1948. Vi kan ikke ha spilleregler som setter jøder i en ufordelaktig særstilling.

«- Araberne skal jage israelerne på sjøen, og de begrunner det religiøst. Jødene bruker Bibelen, som underlag for at de har rett til området. -»

Første setningen er nok betinget korrekt, den andre setningen er en dogme fra den kristne fløyen, der en marginal gruppe bibeltro «supportere» brukes av venstresosialistene som «sannhetsbevis» på et av historiens største løgner; Sions Vises Protokoller. Dette videreføres som et forsøk på å opprette et sionistisk verdensherredømme der jøder er en herskende overklasse. For å skape dette om til et fullkomment bilde, har man dannet en urban underklasse av disse klans- og ummasamfunnene i Gaza, Judea og Samaria, der Israel er en aggressiv okkupant og undetrykker . Ikke bebreide jødene for hva de kristne måtte finne på.

«- Ingen arabiske land gikk med på at staten Israel skulle opprettes, kan man forvente annet enn bråk da? Hva om de hadde brukt mer tid til å forhandle? -»

Mer tid til å…? Herregud da menneske, seks millioner jøder lå i aksehauger i Tyskland og Polen, ytterligere hundretusener av jøder sto på bar bakke, uten land, uten håp, og med sekken full av tomme løfter fra opportunistiske politikere. De «heldige» hadde kjøpt land gjennom Theodor Herzls organisasjon, og fått ørkenen til å blomstre på en måte som sågar trakk arabere til regionen. Det var simpelthen ikke noe mer å forhandle om, jødene fikk 12 prosent av det opprinnelige mandatområdet, hvorav 2/3 deler var sumper eller ørken, mens araberne nesten tredve år i forveien hadde fått sitt Palestina. Men de kalte det Jordan, fordi britene motsatte seg hashemittenes ønske om å kalle det Palestina. For øvrig hadde Arafats onkel, Hajj Amin al Husseini, ført krigen mot jødene siden 1921, og hans etterfølgere hadde åpenbart ingen intensjoner om å oppgi hans forsett. Dette kan jeg gjerne dokumentere i bøtter og spann.

«- Skjønner at israelerne ikke kan ta 4 millioner arabere inn i staten, uten å være redde for at den ikke skal være suverent jødisk mer, men det burde de faktisk tenkt på før... -»

Tenkt på mens de satt i Auschwitz-Birkenau, Treblinka eller Sobibor, da kanskje? Der var de virkelig i suverent jødisk flertall. Det er kanskje ikke så rart at et folk som er blitt forsøkt utryddet i uminnelige tider før eller siden setter foten ned og sier nok er nok? En jødisk stat bør nødvendigvis ha et jødisk flertall, og historiske kjensgjerninger berettiger vel også dette, skulle jeg mene. Jeg ser forøvrig at du ikke ønsker å gå inn på det jeg skrev i mitt forrige innlegg.

«- Trodde verden at arabere var mindre territoriale enn jøder? -»

Hva mener du med det? For jødene er dette et spørsmål om sikkerhet innenfor sine egne nasjonale grenser, for araberne er dette et spørsmål om «hellig muslimsk jord» som ikke skal besudles av skitne og vantro jøder. Som du selv påpekte, ingen arabiske land gikk med på å opprette en israelsk stat i regionen, tross for at landet hadde ligget mer eller mindre brakk under tyrkisk overherredømme i 400 år uten at en eneste araber brukte betegnelsen palestiner om landet. Mange arabiske ledere hevdet sågar at palestiner var et begrep som sionistene hadde oppfunnet.

Problemet i Midtøsten er ikke ene og alene at jødene fikk en stat på størrelse med Sør-Trøndelag fylke, det som er selve problemet er den arabiske ideologien er rotfestet i en religiøs steinalderkultur der enhver ikke-arabisk folkegruppe nektes nasjonale, språklige og kulturelle rettigheter innenfor det man definerer som «arabisk land», jfr. kurderne, syrerne, berberne, kopterne, jødene osv. I praksis går dette ut på at ethvert landområde og enhver befolkning som noen gang har vært muslimsk, alltid må forbli muslimsk og under muslimsk styre. En blå-kopi av Hitlers tankegods, som en ikke kan nærme seg med Chamberlains metoder.

Gjest Surrealis
Skrevet

«-Hadde man gitt Arafat støtte til militærutstyr på lignende vis som Sharon får det fra USA kan det hende den mannen også hadde brukt kamphelikoptere og tankser mot stenkastende smågutter...-»

Som jeg skrev til en annen debattant her, Israel er såpass selvforsynt rent militært at de sågar kan eksportere våpen. Israelsk våpenteknologi ligger på et meget høyt nivå, spesielt på den elektroniske siden.

Nå ser jeg du bruker en temmelig forslitt retorikk, som de fleste har gitt opp å bruke pga. grundige avsløringer om Arafats såkalte barnekrigsstrategi. Den israelske hæren har, i motsetning til Arafats disipler, ALDRI sivile som mål – og slett ikke steinkastende smågutter - når de aksjonerer mot Arafats høyeksplosive «politikere».

Arafat er en internasjonal kriminell, med hundretusener av sivile liv på samvittigheten, både i Jordan, Libanon og Israel. I tillegg har han ansvaret for et utall flykapringer og andre internasjonale terroranslag. Dette er mannen som blant annet norske marxister har legitimert som politiker og sågar gitt en fredspris.

Det skulle tatt seg ut om den norske regjering hadde forsynt ham med våpen. Kan du se det for deg? Synes du det er greit at norske bistandsmidler omsettes i død og ødeleggelse i Jerusalems gater? Beklager å si det så brutalt, men jeg tror du trenger å sette deg bedre inn i dette før utaler deg videre i saken.

Min kunnskap er sågar urelevant i lys at en kan registrere såkalte kunnskapsrike (både nevnte og selvutnevnte) har motstridende meninger om saken.

For å si den slik, mener jeg _begge_ sider der nede har ansvar for død og djevelskap.

Mvh

Skrevet

Min kunnskap er sågar urelevant i lys at en kan registrere såkalte kunnskapsrike (både nevnte og selvutnevnte) har motstridende meninger om saken.

For å si den slik, mener jeg _begge_ sider der nede har ansvar for død og djevelskap.

Mvh

«-For å si den slik, mener jeg _begge_ sider der nede har ansvar for død og djevelskap.-»

Israel forsvarer seg mot en terrorisme som verdenssamfunnet forøvrig fordømmer i sterke ordelag.

Men den er akseptert når den rammer jøder.

Som det påpekes her til stadighet; Israel har en hel verden mot seg, og må ta de midler de har til rådighet i bruk dersom de skal overleve som selvstendig nasjon.

Ta en titt på omgivelsene der nede.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...