Gå til innhold

Hva er vanlig å bruke på mat i måneden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er to voksne, og jeg syns det går så fryktelig mye penger til mat. Hvor mye bruker dere i måneden til mat, toalettartikler og vaskemidler?

Gjest forbruker
Skrevet

Vi er to voksne og tre barn.

Bruker ca 5000-6000 i mnd.

Skrevet

Ja, pengene fyker på dagligvarer, gitt!

Vi bruker minst 1000 i uka (antakelig mer) - og vi er to voksne og ett barn, pluss to barn annenhver helg.

Skrevet

ca 1000 i uka og da har vi det egentlig ganske bra i matveien. vi er to voksne.

Gjest Pricilla
Skrevet

To voksne og bruker 4000 i mnd. kanskje litt mer... men vi har matbudsjett på 4000,-. Kjøper vi mer kjøper vi fra "lommepengene".

Skrevet

To voksne og bruker 4000 i mnd. kanskje litt mer... men vi har matbudsjett på 4000,-. Kjøper vi mer kjøper vi fra "lommepengene".

tøft!

prøver å overtale til slikt budsjett jeg også. men lite gehør for slikt tror jeg.

tar budsjettet på gefülen.

Gjest Pricilla
Skrevet

tøft!

prøver å overtale til slikt budsjett jeg også. men lite gehør for slikt tror jeg.

Da blir det bare tull hos oss.. Sambis har som sagt tidligere en del regninger. Så det første han gjør når han får lønn er å betale husleia (jeg setter inn min del på hans konto), og legger av 2000 i "kassa", det gjør ejg og.. Så har vi i hvert fall penger nok til mat om vi skulle finne påå "drikke opp" resten av penga..: : ) hehe.. blir vel helelr jeg som gjør det! ; ) (Mine penger altså, vi har hver våre lommepenger også)

Skrevet

tøft!

Vi bruker også ca 4000 i mnd, og er to voksne. Pluss ca 500 til hundemat pr mnd.

Vi synes det er mer ryddig å ha en matkonto, som begge har minibankkort til, en felles regningskonto samt et par sparekonti. Mange konti, men mer ryddig og oversiktlig. Vi har fast overførsel fra lønnskontoene våre ved hver lønningsdag. Det vi da sitter igjen med på hver vår lønnskonto er til fri disp.

Skrevet

Vi bruker også ca 4000 i mnd, og er to voksne. Pluss ca 500 til hundemat pr mnd.

Vi synes det er mer ryddig å ha en matkonto, som begge har minibankkort til, en felles regningskonto samt et par sparekonti. Mange konti, men mer ryddig og oversiktlig. Vi har fast overførsel fra lønnskontoene våre ved hver lønningsdag. Det vi da sitter igjen med på hver vår lønnskonto er til fri disp.

kjempelurt!

men jeg får nok ikke noe gjennomslag for tiltaket hos oss dessverre. vi har alltid penger til regninger, men det er ikke alltid det blir så god oversikt over hva vi kan bruke utenom.

Skrevet

kjempelurt!

men jeg får nok ikke noe gjennomslag for tiltaket hos oss dessverre. vi har alltid penger til regninger, men det er ikke alltid det blir så god oversikt over hva vi kan bruke utenom.

Hvorfor får du ikke gjennomslag for dette da?

Skrevet

Hvorfor får du ikke gjennomslag for dette da?

argumenter som:

- blir lite oversiktelig

- mye å holde orden på

- mye styr

- vi klarer jo oss fint uten slikt mas

osv i den duren

Skrevet

argumenter som:

- blir lite oversiktelig

- mye å holde orden på

- mye styr

- vi klarer jo oss fint uten slikt mas

osv i den duren

Dere gjør jo som dere foretrekker (eller han?), men vi synes det er svært lite mas med dette, og for vår del MER oversiktlig og ryddig. Et fast trekk (som jeg selv har registrert i nettbanken) hver lønning gjør jo at dette går av seg selv. Det eneste som man må gjøre - uansett - er å betale regningene. Ellers er det eneste "merarbeidet" er å ha et ekstra kort i lommeboka, og huske koden til dette. Fullt overkommelig for min (og min manns) del i alle fall! :-)

Skrevet

Vi er to voksne og bruker 4-5000 i mnd, da er mat, husholdningsartikler og kattemat inkludert.

Skrevet

To voksne og et barn.

Bruker rundt 5000kr mnd på alt som kjøpes i matbutikken (mat, godteri, batterier, vaskemidler, bleier etc)

Jeg synes det er veldig viktig å spise godt :)

Skrevet

Jeg vil tro at vi bruker sånn ca. 5000 i måneden på dagligvarer. Vi er to voksne og et barn.

Pleier å handle en gang i uka, og da er det +/- tusenlappen. Så kommer noe i tillegg som vi kanskje har glemt, eller har lyst på, eller kjøper på en annen butikk.

Skrevet

Samme som hos Pricilla. To voksne med matbudsjett på 4000 i mnd. Men vi pleier ikke bruke så mye, så det som blir "til overs" blir spart opp for så å kjøpe litt større ting når vi har behov for det.

Gjest pasa20
Skrevet

Vi er to voksne og tre barn.

Bruker ca 5000-6000 i mnd.

da syns jeg dere er utrolig flinke ;)

Skrevet

Vi, jeg og ei på 18 og en på 7, bruker ca ca 4000 kr i mnd på mat, klær og toalettsaker.

Kizza1365380506
Skrevet

Vi er to voksne med to voksne barn + en til (datterens forlovede). Jeg bruker alt for mye, det går nok 6-8000 i måneden. Kunne fint klart oss med mindre.

Mvh

Skrevet

Vi er to voksne med to voksne barn + en til (datterens forlovede). Jeg bruker alt for mye, det går nok 6-8000 i måneden. Kunne fint klart oss med mindre.

Mvh

Det er vel bare ok å bruke så mye penger så lenge som dere har dem. Kos dere med god mat og drikke uten dårlig samvittighet

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...