Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Velg det DU trives med du. Det viktigste er jo at man ikke velger fx kirsebær ut fra at det er (var) moderne, men fordi man liker den fargen/stilen. :-)

Sant det ;o)

Men alltid kjekt å høre andre sine meninger...

Skrevet

Nå har jeg hatt lyst i så mange år at jeg har lyst på noe varmere ;o)

Og det er jo vel kirsebær tvers igjennom , slik at det ikke er farget?!

Husker bare med skrekk det kjøkkenet vi hadde for mange år siden i bonderødt.Kom det et hakk i det ble det lyse flekker....

Kirsebærfarget eik står det her:

http://www.sigdal.com/wsp/sigdalcom/webon.cgi?session=8iFPbHqCTeaGPTcwdKD9uEeqgAsOaP&func=list&limit=1&table=PUBLISH&func_id=001&template=list_modeller&page=14&sort=PRIORITY

Men jeg vil anbefale deg å dra til en Sigdal-forhandler. Ofte har de utstilling av ulike kjøkken i lokalene, med ulike typer vasker, skap/skuffeløsninger osv. Vi hadde laget en skisse av hvordan vi kunne tenke oss skapløsningene (høyskap, hvor komfyr, oppvaskmaskin osv), og så fikk vi de til å tegne det på pc, og fikk utskrifter tilbake. Eller i noen tilfeller gikk dette fram og tilbake på mail også. Illustrasjonene de fikk ut, var i hhv. 2D og 3D, slik at man dannet seg et inntrykk av ulike løsninger. Anbefales!

Skrevet

Husker bare med skrekk det kjøkkenet vi hadde for mange år siden i bonderødt.Kom det et hakk i det ble det lyse flekker....

Husk også at det er langt flere modeller å velge blant enn du ser på kun bildene. Ja, du har jo katalogen, så du ser det der. Ikke se deg blind på akkurat DEN typen overskap til den modellen osv. Og knotter/håndtak kan man jo også bytte om på.

Skrevet

Her er det jo flere bilder av Metro Kirsebær, hvor man ser hvor forskjellig (fra det første bildet) kjøkkenene kan se ut, med andre skapvalg:

http://www.sigdal.com/wsp/sigdalcom/webon.cgi?session=8iFPbHqCTeaGPTcwdKD9uEeqgAsOaP&func=show&func_id=10025&table=CONTENT&template=flere_bilder

Skrevet

Kirsebærfarget eik står det her:

http://www.sigdal.com/wsp/sigdalcom/webon.cgi?session=8iFPbHqCTeaGPTcwdKD9uEeqgAsOaP&func=list&limit=1&table=PUBLISH&func_id=001&template=list_modeller&page=14&sort=PRIORITY

Men jeg vil anbefale deg å dra til en Sigdal-forhandler. Ofte har de utstilling av ulike kjøkken i lokalene, med ulike typer vasker, skap/skuffeløsninger osv. Vi hadde laget en skisse av hvordan vi kunne tenke oss skapløsningene (høyskap, hvor komfyr, oppvaskmaskin osv), og så fikk vi de til å tegne det på pc, og fikk utskrifter tilbake. Eller i noen tilfeller gikk dette fram og tilbake på mail også. Illustrasjonene de fikk ut, var i hhv. 2D og 3D, slik at man dannet seg et inntrykk av ulike løsninger. Anbefales!

Ja så det nå....også bjørk under som er ganske mye lysere da..hmpf!

Etter den prisen jeg har fått , gikk jeg ut i fra at det var kirsebær i heltre.

Ikke så mange skaper og skuffer egentlig + en øy i midten , kom på 81 000;

Kjøkkenet er forresten ganske stort ( 26 kvm ) , så det "tåler" litt mørke farger?!

Skrevet

Kjøkkenet er forresten ganske stort ( 26 kvm ) , så det "tåler" litt mørke farger?!

Det andre som jeg linket til i sta heter jo Beiset Eik, så det er jo også lysere under, men kanskje ikke så lyst som bjørk. Men jeg antar at Beiset Eik er dyrere enn "beiset bjørk", altså Metro Kirsebær, da eikekjøkken tradisjonelt har vært dyrere. Men jeg har ikke fått ødelagt overflaten på mitt kjøkken, men så har jeg heller ikke barn da... ;-) Men jeg tror man kan få med en liten boks kirsebær-maling, slik at man kan reparere småsår i overflaten. Spør i alle fall etter det.

Så sant dere har råd, så gå for kjøkkenløsninger som dere virkelig er fornøyd med, det er mye vanskeligere å endre på ting der senere. Kjøkken og bad bør man gjøre så bra man kan (og har råd til) fra start.

Skrevet

Var jo litt kult det da , men ikke helt "meg" ;o)

Det er meg;O) MED MASSE penger da....

Skrevet

Bjørk er en mye hardere tresort enn furu. Så det blir færre hakk i en bjørkedør enn en malt furudør. Og beis trekker lengre inn i treet enn maling gjør.

Skrevet

Bjørk er en mye hardere tresort enn furu. Så det blir færre hakk i en bjørkedør enn en malt furudør. Og beis trekker lengre inn i treet enn maling gjør.

Ahh...takk for tipset ;o)

Kizza1365380506
Skrevet

Jeg hadde valgt noe rolig i bjørk eller hvitt. Det er iallefall noe man ikke blir lei. Nå har jeg rødmalt med svarte hvitevarer og det er veldig fint også, men skal jeg ha nytt velger jeg nok noe lyst.

Mvh

Clue1365380406
Skrevet

Kirsebær er definitivt på vei ut.

Jeg hadde et kjøkken i heltre kirsebær i det forrige huset jeg bodde i. Ble fort lei av det, antagelig fordi fargen er litt rød.

Nå ville jeg satset på oljet eik i et litt stramt kjøkken, og kombinert med stål.

Gjest Rusle
Skrevet

Nei, personlig liker jeg ikke kjøkkeninnredninger som "svever" over gulvet ;-) Det får et institusjonspreg over seg.

Gjest Rusle
Skrevet

Uff da, bildet kom ikke med. Klikk på bøk, så får du opp bildet ;-)

Gjest økonom
Skrevet

Jeg har bøkekjøkken, det ligner litt på dette, med varm tone. Det er gyldent og flott i sommerhalvåret, men det stjeler utrolig mye lys i vinterhalvåret. Med lyst gulv, lyse vegger og MYE lys fra kjøkkenvinduet derimot er det jo flott!

Har du ikke mye lys, vil jeg råde deg til noe lysere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...