Gå til innhold

Om kriminalisering av horekunder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så debatten på Holmgang i går, og er enig med hun svenske.

Horekunder bør kriminaliseres.

Hva synes dere?

Fortsetter under...

mil1365380270
Skrevet

Eneste som funker hvis man kriminaliserer horekunder, er hvis man samtidig kan endevende hele miljøet, for å få tatt de. Siden det ikke kommer til så skje (i alle fall ikke kontinuerlig), tror jeg ikke det er en god løsning.

Savner en STOR undersøkelse blant prostituerte, både gate- , bordell- og "luksus"-prostituerte, som spør hva det faktisk gjør med livet deres at de selger sex. Ikke dop etc, men hva det gjør med seksualiteten, og hvordan det påvirker resten.

Vil finne ut hvor mange prosent, som faktisk oppgir at det ikke er noe problem. Et halvt, til ett år etterpå, vil jeg at de samme spørres ut på nytt, for i tilfelle, se om de har endret oppfatning.

Tror på folkeopplysning, vekke samvittigheten til kundene, før de evt. kriminaliseres. Nå er det alt for mange, som gjemmer seg bak at "for noen er det faktisk ikke noe problem, det er de gateprostituerte det er synd på".

Skrevet

og hva oppnås ved å kriminalisere horekundene?

Skrevet

Jeg er enig med Liv Jessen jeg. Kriminalisering gjør bare livet verre for de svakeste.

Skrevet

og hva oppnås ved å kriminalisere horekundene?

Å fortelle at det er forkastelig, selvfølgelig!

Synes det nesten blir som å spørre: hva oppnår man ved å kriminalisere tyver?

Man kan jo ikke la være å kriminalisere noe bare fordi det finnes bakdeler ved det. Kjøp og salg av sex bør være forbudt i våre likestillings-tider.

De som allerede er inni det bør bli tilbudt hjelp til å komme seg videre.

Det er mye vanskeligere å rekruttere nye jenter til noe som er kriminelt, selv om overgangen kanskje kan bli litt hard for noen.

Skrevet

Å fortelle at det er forkastelig, selvfølgelig!

Synes det nesten blir som å spørre: hva oppnår man ved å kriminalisere tyver?

Man kan jo ikke la være å kriminalisere noe bare fordi det finnes bakdeler ved det. Kjøp og salg av sex bør være forbudt i våre likestillings-tider.

De som allerede er inni det bør bli tilbudt hjelp til å komme seg videre.

Det er mye vanskeligere å rekruttere nye jenter til noe som er kriminelt, selv om overgangen kanskje kan bli litt hard for noen.

Du vil kriminalisere kjøpet - ikke salg.

Kjøp er forbudt i Sverige. Vi ser hvordan det fungerer.

Salg har vært forbudt i Thailand i mange år. Vi ser hvordan det fungerer.

I begge tilfelle foregår kjøp/salg "under jorden" - i det skjulte. Og når man ikke "ser" at det foregår, så er problemet løst. I dine øyne.

Forslaget ditt er fullstendig meningsløst.

Annonse

Skrevet

Tror mer på en ordning der politiet infiltrerer miljøet i større grad for å luke ut vold og utnytting og at det fokuseres mer fra alle hold å hjelpe jentene. Jeg tror nok mer på de som jobber med prostituerte og prostituerte selv enn kvinnesaksforkjempere som er mot prostitusjon på generelt grunnlag fordi det angår kvinnesyn. I bunn og grunn driter disse kvinnesaksdamene i horene, bare faenskapet er borte fra gata.

Spør Prosenteret eller PION så får du høre det jeg sier nå. Og de kjenner jentene det gjelder.

Skrevet

Tror mer på en ordning der politiet infiltrerer miljøet i større grad for å luke ut vold og utnytting og at det fokuseres mer fra alle hold å hjelpe jentene. Jeg tror nok mer på de som jobber med prostituerte og prostituerte selv enn kvinnesaksforkjempere som er mot prostitusjon på generelt grunnlag fordi det angår kvinnesyn. I bunn og grunn driter disse kvinnesaksdamene i horene, bare faenskapet er borte fra gata.

Spør Prosenteret eller PION så får du høre det jeg sier nå. Og de kjenner jentene det gjelder.

Tankekorset er at kjøpet skal kriminaliseres. Ikke salget.

De aller, aller fleste kjøpere er menn.

Likestilling ala Ottar.

Skrevet

Tankekorset er at kjøpet skal kriminaliseres. Ikke salget.

De aller, aller fleste kjøpere er menn.

Likestilling ala Ottar.

Det re greit nok at de vil ta utnytterne og misbrukerne av kvinner. De som slår, voldtar og selger kvinner. Men forslag som skal gå ut over kjøperne gårt dessverre oftest utover kvinnene i prostitusjon..

Jeg syns heller ikke det er hyggelig å tenke på at kvinner selger kroppen sin og jeg vet at mange av dem har det vondt, men kriminalisering av horekundene er ikke løsningen på problemet. Dessverre.

Kizza1365380506
Skrevet

Problemet er dessverre at disse jentene vil gå under jorden. Problemet vil bli like stort men skjult. Jeg tror ikke på den løsningen men på å sette inn ressurser andre plasser. Vi har diskutert dette på DOL før.

Mvh

Gjest man har et valg
Skrevet

Problemet er dessverre at disse jentene vil gå under jorden. Problemet vil bli like stort men skjult. Jeg tror ikke på den løsningen men på å sette inn ressurser andre plasser. Vi har diskutert dette på DOL før.

Mvh

Om jenene får det så ille hva gjør vel det? De kan da bare slutte med det drittet sitt vel?

Jeg synes vi heller skal tenke på det miljøet barna vokser opp i.

Gjest man har et valg
Skrevet

Det re greit nok at de vil ta utnytterne og misbrukerne av kvinner. De som slår, voldtar og selger kvinner. Men forslag som skal gå ut over kjøperne gårt dessverre oftest utover kvinnene i prostitusjon..

Jeg syns heller ikke det er hyggelig å tenke på at kvinner selger kroppen sin og jeg vet at mange av dem har det vondt, men kriminalisering av horekundene er ikke løsningen på problemet. Dessverre.

Det er ingen som MÅ selge kroppen sin. De på programmet hadde valgt det selv. Et slikt samfunn er er uønskelig derfor bør det kriminalisereres før det prostitusjon blir nesten sett på som normalt.

Kizza1365380506
Skrevet

Om jenene får det så ille hva gjør vel det? De kan da bare slutte med det drittet sitt vel?

Jeg synes vi heller skal tenke på det miljøet barna vokser opp i.

Verdens eldste yrke. Dessuten er det jo noe som blir tvunget til dette. Noen ser seg nødt til og noen må gjøre det for å overleve.

Slutt å generalisere.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...