Gå til innhold

Noen som forstår hva de tenker på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Byens (San Fransico, min tilføyelse) borgermester Gavin Newsom åpnet for homofile ekteskap 12. februar, og 3.700 homofile par har siden benyttet seg av anledningen.

Konservative amerikanere raste, og president George W. Bush ba Kongressen snarest endre grunnloven for å få slutt på ekteskap mellom mennesker av samme kjønn."

Endre grunnloven for at folk ikke skal kunne befeste sin kjærlighet... Absurd, spør du meg.

Linken:

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article.jhtml?articleID=751293

• Svar 161
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mr Kahn

24

• Sør

19

• vilde

18

• Dorthe

17

Mest aktive i denne tråden

Gjest mener jeg
Skrevet

Sikkert kontroversielt å si det, men jeg er faktisk enig med dem. Ekteskap er mellom mann og kvinne.

Skrevet

År 2004 og ikke en gang USA har kommet lenger i utviklingen... Skuffende, og folk som kommer med sånne utsagn som han siste i artikkelen der, er for meg så provoserende at jeg nesten ikke orker å tenke på det.

still5barnsmor
Skrevet

Tror nok Bush tenker på bibelverset der det står at menn vedte seg fra naturlig bruk av kvinner og drev unaturlig skjendselsverd med menn....

Altså at det er naturstridig at menn er med menn (og kvinner med kvinner)

Kjærlighet har vel ikke så mye med motstanden å gjøre for ham...

Homofili er ikke noe jeg engasjerer meg i og har ikke tatt personlig stilling til verken det ene eller andre, men jeg tror på bibelen og det som står der.

Bruker eget nick nå og håper at dere som provoseres kan godta at vi har forskjellige meninger.

Jeg vil ikke gå ut i en diskusjon om dette fordi dette er et emne hvor man ikke "omvender" folk, men respekterer at vi er uenige.

Mvh

Skrevet

Sikkert kontroversielt å si det, men jeg er faktisk enig med dem. Ekteskap er mellom mann og kvinne.

Ja, det ER kontroversielt å si! :)

Jeg forstår overhode ikke hva du heller tenker på, men er lei av slike diskusjoner, så jeg nøyer meg med å ønske deg en god dag ;.)

Skrevet

Tror nok Bush tenker på bibelverset der det står at menn vedte seg fra naturlig bruk av kvinner og drev unaturlig skjendselsverd med menn....

Homofili er ikke noe jeg engasjerer meg i og har ikke tatt personlig stilling til verken det ene eller andre, men jeg tror på bibelen og det som står der.

Bruker eget nick nå og håper at dere som provoseres kan godta at vi har forskjellige meninger.

Jeg vil ikke gå ut i en diskusjon om dette fordi dette er et emne hvor man ikke "omvender" folk, men respekterer at vi er uenige.

Mvh

Helt ok at du skriver det du mener og med eget nick. Personlig lar jeg meg ikke provosere (ikke i dag iallefall :) ).

Takk for ditt innspill.

Kanskje må du ta stilling en vakker dag ;.)

Skrevet

År 2004 og ikke en gang USA har kommet lenger i utviklingen... Skuffende, og folk som kommer med sånne utsagn som han siste i artikkelen der, er for meg så provoserende at jeg nesten ikke orker å tenke på det.

" at jeg nesten ikke orker å tenke på det."

That make us two.

Ha en flott dag.

Nå skal undertegnede nyte sin egen frihet - og glede over å leve i Norden.

Skrevet

" at jeg nesten ikke orker å tenke på det."

That make us two.

Ha en flott dag.

Nå skal undertegnede nyte sin egen frihet - og glede over å leve i Norden.

ut i sola og nyte, mente jeg

still5barnsmor
Skrevet

Helt ok at du skriver det du mener og med eget nick. Personlig lar jeg meg ikke provosere (ikke i dag iallefall :) ).

Takk for ditt innspill.

Tja ta stilling og ta stilling...

Broren til en klassekamerat av meg er homofil (åpent) og han er jo akkurat like grei som da ingen visste det (har vokst opp med ham)

Jeg sier bare at jeg tror på bibelens ord om at det ikke er naturlig.

Så må jo enhver leve slik som de vil, hva de gjør i sitt privatliv angår jo egentlig ikke meg.

Jeg synes det er litt forskjell på å være uenig i om en legning er "normal" eller ikke og det å synes at menneskene som har denne legningnen er normale...

For meg er mennesker normale og fortjener respekt for de valg de tar i livet.

Enig med deg damedame, dette er en fin dag. I Bergen er det sol og deilig og det har det vært hele uken - luksus...

Og nå er det heeeeeeeeeeeelg...

Klem hvis du vil fra

Skrevet

Tja ta stilling og ta stilling...

Broren til en klassekamerat av meg er homofil (åpent) og han er jo akkurat like grei som da ingen visste det (har vokst opp med ham)

Jeg sier bare at jeg tror på bibelens ord om at det ikke er naturlig.

Så må jo enhver leve slik som de vil, hva de gjør i sitt privatliv angår jo egentlig ikke meg.

Jeg synes det er litt forskjell på å være uenig i om en legning er "normal" eller ikke og det å synes at menneskene som har denne legningnen er normale...

For meg er mennesker normale og fortjener respekt for de valg de tar i livet.

Enig med deg damedame, dette er en fin dag. I Bergen er det sol og deilig og det har det vært hele uken - luksus...

Og nå er det heeeeeeeeeeeelg...

Klem hvis du vil fra

Klem er selvfølgelig ok selv om vi har forskjellig syn på saken. Ingen problemer med det, sjø :)

Det er naturlig. Det sier følelsene mine, det sier kroppen min. Det sier ALT i meg.

Klem fra

still5barnsmor
Skrevet

Klem er selvfølgelig ok selv om vi har forskjellig syn på saken. Ingen problemer med det, sjø :)

Det er naturlig. Det sier følelsene mine, det sier kroppen min. Det sier ALT i meg.

Klem fra

da er det riktig for deg og det vil ikke jeg gjøre noe med...

Du lever det som naturlig for deg, jeg det som er naturlig for meg og vi er begge lykkelige mennesker som kan bruke ressursene på å bidra i samfunnet fremfor å slite med oss selv....:-))

Kos deg i solen

Gjest neineinå
Skrevet

Takk for ditt innspill.

Jeg engasjerer meg heller ikke i homokampen, den er betydningsløs for meg.

Har homoer i slekta men dem oppsøker jeg ikke, bevisst eller ubevisst? aner ikke.

Men for meg er homofili litt kvalmt...(nå snakker jeg rett fra sjela)

Jeg så to av samme kjønn som sto å klina på sentralbanestasjonen en gang, og jeg mista matlysten for resten av dagen.Det er og blir naturstridig for meg.

Jeg aksepterer at vi har forskjellige meninger, og dette er ingen sak som jeg engasjerer meg i i RL, men her sier jeg meninga mi.

Jeg vil aldri oppsøke homser, men aksepterer at de finnes.

At Bush vil endre loven synes jeg imidlertid er å gå for langt.Han får akseptere den store gruppen homsene, selv om han er imot dem personlig.

Skrevet

Ekteskap er mellom to som elsker hverandre mener jeg. Et løfte om å elske hverandre hele livet. Er det noe vi ikke bør gjøre så er det å motarbeide kjærligheten her i verden. Ja til kjærligheten! Mener jeg!

Skrevet

At to personer av samme kjønn gifter seg er mer absurd - spør du meg!

Skrevet

Har homoer i slekta men dem oppsøker jeg ikke, bevisst eller ubevisst? aner ikke.

Jeg så to av samme kjønn som sto å klina på sentralbanestasjonen en gang, og jeg mista matlysten for resten av dagen.Det er og blir naturstridig for meg.

Jeg aksepterer at vi har forskjellige meninger, og dette er ingen sak som jeg engasjerer meg i i RL, men her sier jeg meninga mi.

At Bush vil endre loven synes jeg imidlertid er å gå for langt.Han får akseptere den store gruppen homsene, selv om han er imot dem personlig.

Folks legning har vel ingen betydning. Jeg/vi går vel ikke rundt og tenker på hva de foretar seg under dyna, det gir jeg jamt faen i.

Skrevet

"Jeg så to av samme kjønn som sto å klina på sentralbanestasjonen en gang, og jeg mista matlysten for resten av dagen.Det er og blir naturstridig for meg."

Se for deg at en ung gutt eller jente som nettopp har funnet ut at han/hun er homofil, sitter her på DOL og leser dette. Hva tror du det vil få han/henne til å føle? Det er sånne som deg som gjør livet vanskelig for homofile. Du burde skamme deg. Gå rundt og vær kvalm hvis du føler for det, men prøv å ikke vis det.

"Jeg vil aldri oppsøke homser, men aksepterer at de finnes."

En ting er å "oppsøke homser" spesielt. Det gjør ikke jeg heller. En annen ting er å ikke være interessert i vennskap med homser. Dersom du ble kjent med en person og han/hun fortalte at h*n var homofil. Hva ville du gjort?

Skrevet

At to personer av samme kjønn gifter seg er mer absurd - spør du meg!

Ja uff og æsj ikkesant! Tissen i rompa, det vil vi ikke ha noe av!

Håper du er en gammel mann Mr. Kahn.

Skrevet

Ja uff og æsj ikkesant! Tissen i rompa, det vil vi ikke ha noe av!

Håper du er en gammel mann Mr. Kahn.

«-Ja uff og æsj ikkesant! Tissen i rompa, det vil vi ikke ha noe av!-»

Dine grafiske beskrivelser til tross; jeg trenger ikke eh, ...dra det så langt. For meg er dette naturstridig; moralsk, etisk og forplantningsmessig. Det er ikke utvikling, det er et skritt inn vår egen undergang, satt på spissen.

«-Håper du er en gammel mann Mr. Kahn.-»

Å? Hvorfor det? Er det usannsynlig at yngre mennesker har de samme meningene? Mener du, implisitt, at meninger er aldersbetinget?

Bevares...

Skrevet

Mvh

Håper du endrer syn dersom det viser seg at et av dine fem barn har en annen legning enn deg da.

Skrevet

«-Ja uff og æsj ikkesant! Tissen i rompa, det vil vi ikke ha noe av!-»

Dine grafiske beskrivelser til tross; jeg trenger ikke eh, ...dra det så langt. For meg er dette naturstridig; moralsk, etisk og forplantningsmessig. Det er ikke utvikling, det er et skritt inn vår egen undergang, satt på spissen.

«-Håper du er en gammel mann Mr. Kahn.-»

Å? Hvorfor det? Er det usannsynlig at yngre mennesker har de samme meningene? Mener du, implisitt, at meninger er aldersbetinget?

Bevares...

"Dine grafiske beskrivelser til tross; jeg trenger ikke eh, ...dra det så langt. For meg er dette naturstridig; moralsk, etisk og forplantningsmessig. Det er ikke utvikling, det er et skritt inn vår egen undergang, satt på spissen."

Det er jo tydeligvis det de gjør i senga som er et problem for deg. Et hetrofilt par som ikke kan få barn har du vel ikke noe imot?

Hva mener du de homofile skal gjøre? Leve alene i sølibat? Skal ikke de få oppleve kjærligheten sånn som oss andre?

"Å? Hvorfor det? Er det usannsynlig at yngre mennesker har de samme meningene? Mener du, implisitt, at meninger er aldersbetinget?"

Neida, jeg bare håper de unge, de som er vår framtid, er litt mer tolerante enn deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...