Gå til innhold

Noen som forstår hva de tenker på?

Anbefalte innlegg

Gjest selje
Skrevet

"Jeg så to av samme kjønn som sto å klina på sentralbanestasjonen en gang, og jeg mista matlysten for resten av dagen.Det er og blir naturstridig for meg."

Se for deg at en ung gutt eller jente som nettopp har funnet ut at han/hun er homofil, sitter her på DOL og leser dette. Hva tror du det vil få han/henne til å føle? Det er sånne som deg som gjør livet vanskelig for homofile. Du burde skamme deg. Gå rundt og vær kvalm hvis du føler for det, men prøv å ikke vis det.

"Jeg vil aldri oppsøke homser, men aksepterer at de finnes."

En ting er å "oppsøke homser" spesielt. Det gjør ikke jeg heller. En annen ting er å ikke være interessert i vennskap med homser. Dersom du ble kjent med en person og han/hun fortalte at h*n var homofil. Hva ville du gjort?

Min beste venn gjennom mange år er homse.

Nevøen min er homse. Jeg var toastmaster i bryllupet hans. Den han giftet seg med, har kristen familie, han er kristen sjøl. De var alle i bryllupet, og det eneste som var litt uvant, var at de - som ikke drakk alkohol - ville leke masse teite leker ved bordet, med klapping og ståing på stoler...

Jeg skjønner ikke vitsen med å vifte med hvor "kvalm" man blir av å tenke seg to personer av samme kjønn kysse eller kline eller knulle.

Jeg syns det er helt uinteressant, beside the point, hva folk "føler" når de tenker på slikt. Og, som en annen oppover itråden sa, det er en del homser her inne, hva føler DE når de leser sånmt? Tipper jeg ville blitt temmelig kvalm når jeg så Mr Kahn ha seg, jeg!

• Svar 161
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mr Kahn

24

• Sør

19

• vilde

18

• Dorthe

17

Mest aktive i denne tråden

Gjest neineinå
Skrevet

"Jeg så to av samme kjønn som sto å klina på sentralbanestasjonen en gang, og jeg mista matlysten for resten av dagen.Det er og blir naturstridig for meg."

Se for deg at en ung gutt eller jente som nettopp har funnet ut at han/hun er homofil, sitter her på DOL og leser dette. Hva tror du det vil få han/henne til å føle? Det er sånne som deg som gjør livet vanskelig for homofile. Du burde skamme deg. Gå rundt og vær kvalm hvis du føler for det, men prøv å ikke vis det.

"Jeg vil aldri oppsøke homser, men aksepterer at de finnes."

En ting er å "oppsøke homser" spesielt. Det gjør ikke jeg heller. En annen ting er å ikke være interessert i vennskap med homser. Dersom du ble kjent med en person og han/hun fortalte at h*n var homofil. Hva ville du gjort?

Nei jeg skammer meg aldeles ikke!

At unge som nettopp har oppdaget at de er homser leser dette, bryr jeg meg fint lite om.Jeg liker ikke homofili, jeg avskyr det og det står jeg for!

Hver sin mening, hver sin lyst.Alle bør respektere hverandres meninger, samme hvor forskjellige de er.

Men det er ikke slik at jeg går å viser homofile avsky i hverdagen om det er det du tror, jeg holder det for meg selv.

Jeg mener å kunne fange opp hvem som er homofile, du ser det allerede på oppførselen til barn i grunnskolen, hvordan de skiller seg ut.Det slår sjelden feil.

Jeg ville holde avstand til en voksen, praktiserende person som avslørte seg som homofil, men det er mitt valg.

Jeg aksepterer at de finnes, og enhver får gjøre seg opp sin egen mening om homofili.Men for meg bryter homofili med verdisyn, etikk og renslighet.

Gjest somspør
Skrevet

Nevøen min er homse. Jeg var toastmaster i bryllupet hans. Den han giftet seg med, har kristen familie, han er kristen sjøl. De var alle i bryllupet, og det eneste som var litt uvant, var at de - som ikke drakk alkohol - ville leke masse teite leker ved bordet, med klapping og ståing på stoler...

Jeg skjønner ikke vitsen med å vifte med hvor "kvalm" man blir av å tenke seg to personer av samme kjønn kysse eller kline eller knulle.

Jeg syns det er helt uinteressant, beside the point, hva folk "føler" når de tenker på slikt. Og, som en annen oppover itråden sa, det er en del homser her inne, hva føler DE når de leser sånmt? Tipper jeg ville blitt temmelig kvalm når jeg så Mr Kahn ha seg, jeg!

"Jeg skjønner ikke vitsen med å vifte med hvor "kvalm" man blir av å tenke seg to personer av samme kjønn kysse eller kline eller knulle."

Og hvordan knuller en homofil?fortell meg nøye, for jeg vet ikke.

Mener du rævvsprenging?

Skrevet

Nei jeg skammer meg aldeles ikke!

At unge som nettopp har oppdaget at de er homser leser dette, bryr jeg meg fint lite om.Jeg liker ikke homofili, jeg avskyr det og det står jeg for!

Hver sin mening, hver sin lyst.Alle bør respektere hverandres meninger, samme hvor forskjellige de er.

Men det er ikke slik at jeg går å viser homofile avsky i hverdagen om det er det du tror, jeg holder det for meg selv.

Jeg mener å kunne fange opp hvem som er homofile, du ser det allerede på oppførselen til barn i grunnskolen, hvordan de skiller seg ut.Det slår sjelden feil.

Jeg ville holde avstand til en voksen, praktiserende person som avslørte seg som homofil, men det er mitt valg.

Jeg aksepterer at de finnes, og enhver får gjøre seg opp sin egen mening om homofili.Men for meg bryter homofili med verdisyn, etikk og renslighet.

"At unge som nettopp har oppdaget at de er homser leser dette, bryr jeg meg fint lite om.Jeg liker ikke homofili, jeg avskyr det og det står jeg for!

Hver sin mening, hver sin lyst.Alle bør respektere hverandres meninger, samme hvor forskjellige de er."

Ja for det lyser jo respekt av dine utsagn om homofile. *grøss*

"Men det er ikke slik at jeg går å viser homofile avsky i hverdagen om det er det du tror, jeg holder det for meg selv."

Det er bra du ikke viser det offentlig. Takk og pris for det!

"...for meg bryter homofili med verdisyn, etikk og renslighet."

Hadde vært interessant hvis du kunne utdype det der litt. Hvis du gidder...?

Gjest selje
Skrevet

"Jeg skjønner ikke vitsen med å vifte med hvor "kvalm" man blir av å tenke seg to personer av samme kjønn kysse eller kline eller knulle."

Og hvordan knuller en homofil?fortell meg nøye, for jeg vet ikke.

Mener du rævvsprenging?

Oj, mer og mer patetisk.

Skrevet

Dødsbra :) *ler*

Gjest somspør
Skrevet

Oj, mer og mer patetisk.

Nei, kom med den detaljerte sannheten nå, ikke snakk rundt grøten.Jeg vil vite jeg vil vite.

still5barnsmor
Skrevet

Håper du endrer syn dersom det viser seg at et av dine fem barn har en annen legning enn deg da.

Hvorfor skulle jeg det?

Gjest att du gidd å krangle
Skrevet

Ekteskap er mellom to som elsker hverandre mener jeg. Et løfte om å elske hverandre hele livet. Er det noe vi ikke bør gjøre så er det å motarbeide kjærligheten her i verden. Ja til kjærligheten! Mener jeg!

"Et løfte om å elske hverandre hele livet."

Så mye for løfter!!!

Gjest stillgoing
Skrevet

"Tipper jeg ville blitt temmelig kvalm når jeg så Mr Kahn ha seg, jeg!"

Hva vet du om Mr Kahn forresten?Han kan være en av de invalide impotente for alt du vet.Florerer av dem her på nettet, og dol er et naturlig nettsted for invalide å oppsøke.

Skrevet

Hvorfor skulle jeg det?

Bare nysgjerrig jeg. Sorry da.

Skrevet

"Dine grafiske beskrivelser til tross; jeg trenger ikke eh, ...dra det så langt. For meg er dette naturstridig; moralsk, etisk og forplantningsmessig. Det er ikke utvikling, det er et skritt inn vår egen undergang, satt på spissen."

Det er jo tydeligvis det de gjør i senga som er et problem for deg. Et hetrofilt par som ikke kan få barn har du vel ikke noe imot?

Hva mener du de homofile skal gjøre? Leve alene i sølibat? Skal ikke de få oppleve kjærligheten sånn som oss andre?

"Å? Hvorfor det? Er det usannsynlig at yngre mennesker har de samme meningene? Mener du, implisitt, at meninger er aldersbetinget?"

Neida, jeg bare håper de unge, de som er vår framtid, er litt mer tolerante enn deg.

«- Det er jo tydeligvis det de gjør i senga som er et problem for deg. -»

Hva homsene gjør i sengen er helt uinteressant for meg, det er noe du foretrekker å dvele ved. Derimot blir det et offentlig anliggende når de skal legalisere og legitimere sin «kjærlighet» ved å bringe det foran et alter som i klartekst sier at dette er en abnormal vederstyggelighet. Enda verre blir det når de skal trekke sakesløse barn inn i denne type samliv.

Dette er ikke snakk om å tvinge mennesker til å leve i sølibat, de kan leve ut sin promiskuitet så mye de bare orker og stumpen tåler for meg. Men ikke forvent at det kan tres nedover hodene på folk som en akseptert og vedtatt norm fordi vi ikke kan såre sarte følelser. Denne type «kjærlighet» synes i så måte å inneholde en stor mengde egoisme.

«-Neida, jeg bare håper de unge, de som er vår framtid, er litt mer tolerante enn deg. -»

Det er typisk å sette mine toleransegrenser på tiltalebenken når selvransakelsen skal unngås. Jeg ser ikke på noe menneske som mindreverdig uansett seksuell legning. Men jeg aksepterer ikke homofil «frigjøring» der sakesløse barn risikerer å bli trukket inn uten å ha den nødvendige beskyttelse som et noenlunde rettvinklet samfunn kan tilby.

Vi er kommet på toppen av utviklingskurven hva denne problemstillingen angår, og går en videre nå, så kan det bare gå nedover. Dette må det være lov å si uten å bli stemplet som intolerant av meningsterrorister med monopol på nestekjærlighet.

Skrevet

"Et løfte om å elske hverandre hele livet."

Så mye for løfter!!!

Gidder ikke å krangle med deg hvis du ikke har noen mer interessante innspill ihvertfall.

Skrevet

«-Tipper jeg ville blitt temmelig kvalm når jeg så Mr Kahn ha seg, jeg! -»

Da kan du trøste deg med at du ikke er invitert til noen seanse i så måte. Men hvis voyeurisme er en av dine seksuelle preferanser, så anbefaler jeg videomarkedet.

De kan sikkert komme din smak i møte.

Skrevet

"Tipper jeg ville blitt temmelig kvalm når jeg så Mr Kahn ha seg, jeg!"

Hva vet du om Mr Kahn forresten?Han kan være en av de invalide impotente for alt du vet.Florerer av dem her på nettet, og dol er et naturlig nettsted for invalide å oppsøke.

«-Hva vet du om Mr Kahn forresten?Han kan være en av de invalide impotente for alt du vet.-»

Jeg tar sterk avstand fra dette utsagnet. Jeg er viril, har bil og romersk profil, bare så du vet det!

*snøft*

Skrevet

«-Ja uff og æsj ikkesant! Tissen i rompa, det vil vi ikke ha noe av!-»

Dine grafiske beskrivelser til tross; jeg trenger ikke eh, ...dra det så langt. For meg er dette naturstridig; moralsk, etisk og forplantningsmessig. Det er ikke utvikling, det er et skritt inn vår egen undergang, satt på spissen.

«-Håper du er en gammel mann Mr. Kahn.-»

Å? Hvorfor det? Er det usannsynlig at yngre mennesker har de samme meningene? Mener du, implisitt, at meninger er aldersbetinget?

Bevares...

Det er da voldsomt så konservativ du er blitt i det siste. Før var du en hyggelig gubbe og nå er du blitt så kvass at jeg nesten er redd for å svare deg.

Forresten er ikke det sant, du har skrevet et ufint innlegg til meg :o)

Skrevet

«-Ja uff og æsj ikkesant! Tissen i rompa, det vil vi ikke ha noe av!-»

Dine grafiske beskrivelser til tross; jeg trenger ikke eh, ...dra det så langt. For meg er dette naturstridig; moralsk, etisk og forplantningsmessig. Det er ikke utvikling, det er et skritt inn vår egen undergang, satt på spissen.

«-Håper du er en gammel mann Mr. Kahn.-»

Å? Hvorfor det? Er det usannsynlig at yngre mennesker har de samme meningene? Mener du, implisitt, at meninger er aldersbetinget?

Bevares...

"For meg er dette naturstridig; moralsk, etisk og forplantningsmessig."

På hvilken måte er det moralsk naturstridig? Og hvorfor er "naturstridig" et argument for at ingen skal få gjøre det?

"Det er ikke utvikling, det er et skritt inn vår egen undergang, satt på spissen."

Det er ikke satt på spissen, det er tull. Det er stagnering, hverken mer eller mindre. Og en viss prosent stagnering er naturlig og helt normalt.

"........................."

Skrevet

Hva homsene gjør i sengen er helt uinteressant for meg, det er noe du foretrekker å dvele ved. Derimot blir det et offentlig anliggende når de skal legalisere og legitimere sin «kjærlighet» ved å bringe det foran et alter som i klartekst sier at dette er en abnormal vederstyggelighet. Enda verre blir det når de skal trekke sakesløse barn inn i denne type samliv.

Dette er ikke snakk om å tvinge mennesker til å leve i sølibat, de kan leve ut sin promiskuitet så mye de bare orker og stumpen tåler for meg. Men ikke forvent at det kan tres nedover hodene på folk som en akseptert og vedtatt norm fordi vi ikke kan såre sarte følelser. Denne type «kjærlighet» synes i så måte å inneholde en stor mengde egoisme.

«-Neida, jeg bare håper de unge, de som er vår framtid, er litt mer tolerante enn deg. -»

Det er typisk å sette mine toleransegrenser på tiltalebenken når selvransakelsen skal unngås. Jeg ser ikke på noe menneske som mindreverdig uansett seksuell legning. Men jeg aksepterer ikke homofil «frigjøring» der sakesløse barn risikerer å bli trukket inn uten å ha den nødvendige beskyttelse som et noenlunde rettvinklet samfunn kan tilby.

Vi er kommet på toppen av utviklingskurven hva denne problemstillingen angår, og går en videre nå, så kan det bare gå nedover. Dette må det være lov å si uten å bli stemplet som intolerant av meningsterrorister med monopol på nestekjærlighet.

"skal legalisere og legitimere sin «kjærlighet» ved å bringe det foran et alter som i klartekst sier at dette er en abnormal vederstyggelighet."

Det er da ikke nødvendig å gifte seg foran et alter. De gifter seg vel "borgelig" i USA også?

"............................"

Skrevet

Tror nok Bush tenker på bibelverset der det står at menn vedte seg fra naturlig bruk av kvinner og drev unaturlig skjendselsverd med menn....

Altså at det er naturstridig at menn er med menn (og kvinner med kvinner)

Kjærlighet har vel ikke så mye med motstanden å gjøre for ham...

Homofili er ikke noe jeg engasjerer meg i og har ikke tatt personlig stilling til verken det ene eller andre, men jeg tror på bibelen og det som står der.

Bruker eget nick nå og håper at dere som provoseres kan godta at vi har forskjellige meninger.

Jeg vil ikke gå ut i en diskusjon om dette fordi dette er et emne hvor man ikke "omvender" folk, men respekterer at vi er uenige.

Mvh

Hvis du tror på bibelen så er det en selvfølge at du mener det du mener. Jeg begynner å lure jeg når folk kaller seg kristne og mener noe annet enn det som står i bibelen.

Det er tydeligvis kjekt å bortforklare ting som står der fordi det ikke er PK. Det er en merkelig holdning, synes jeg.

Vi er da i all vennskaplighet, helt uenige :o) og det har vi lov til å være. Jeg aksepterer ditt synspunkt.

Skrevet

Edelig et litt saklig innlegg. At du grøsser ved tanken på at to homofile har seg osv. er ting jeg kan stå over å høre. Men dette var mer interessant lesning. Virker ikke som du er så intolerant som jeg trodde til å begynne med ihvertfall.

Jeg tok det som om du var mot homofile, nå forstår jeg deg som at du kun er imot at de gifter seg foran et alter. Vel, der kan jeg faktisk være enig med deg til en viss grad.

Jeg tror barn som blir adoptert av homofile i utgangspunktet kan få det like bra som barn som er adoptert av heterofile, men i dette sneversynte intolerante samfunnet, vil det muligens bli vanskelig for dem.

Jeg er for at homofile skal få adoptere. Det er mange barn som lider og trenger et hjem. Det er ikke selvsagt at de vil få en dårlig oppvekst. Det kommer bare an på hvor tolerante vi andre er overfor dem. Er vi det får de det godt. Jeg ser ingenting galt med å ha to mødre eller to fedre. Jeg f.eks. har vokst opp med alenemor, ingen kontakt med far, og har hatt det kjempebra. To mammaer ville sikkert vært dobbelt så bra :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...