Gå til innhold

Noen som forstår hva de tenker på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror nok Bush tenker på bibelverset der det står at menn vedte seg fra naturlig bruk av kvinner og drev unaturlig skjendselsverd med menn....

Altså at det er naturstridig at menn er med menn (og kvinner med kvinner)

Kjærlighet har vel ikke så mye med motstanden å gjøre for ham...

Homofili er ikke noe jeg engasjerer meg i og har ikke tatt personlig stilling til verken det ene eller andre, men jeg tror på bibelen og det som står der.

Bruker eget nick nå og håper at dere som provoseres kan godta at vi har forskjellige meninger.

Jeg vil ikke gå ut i en diskusjon om dette fordi dette er et emne hvor man ikke "omvender" folk, men respekterer at vi er uenige.

Mvh

Jeg respekterer at vi er uenige; jeg respekterer at du tror på en bok jeg ser på som stort sett ren fantasi, med det forbeholdet at du ikke dømmer de som er uenige. Da kan vi alle leve sammen i harmonisk uenighet :-)

"........................"

• Svar 161
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mr Kahn

24

• Sør

19

• vilde

18

• Dorthe

17

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hvis du tror på bibelen så er det en selvfølge at du mener det du mener. Jeg begynner å lure jeg når folk kaller seg kristne og mener noe annet enn det som står i bibelen.

Det er tydeligvis kjekt å bortforklare ting som står der fordi det ikke er PK. Det er en merkelig holdning, synes jeg.

Vi er da i all vennskaplighet, helt uenige :o) og det har vi lov til å være. Jeg aksepterer ditt synspunkt.

Det er jo mange "hyklerske" kristne rundt om kring, da, er det ikke? Hvis man er kristen, kan man f.eks ikke med god samvittighet ha sex utenfor eksteskapet.

"......................"

Skrevet

Det er jo mange "hyklerske" kristne rundt om kring, da, er det ikke? Hvis man er kristen, kan man f.eks ikke med god samvittighet ha sex utenfor eksteskapet.

"......................"

Jeg synes det.

Kaller man seg kristen, bør man følge det som står i bibelen, ikke bortforklare det man er uenig i.

Skrevet

Nei jeg skammer meg aldeles ikke!

At unge som nettopp har oppdaget at de er homser leser dette, bryr jeg meg fint lite om.Jeg liker ikke homofili, jeg avskyr det og det står jeg for!

Hver sin mening, hver sin lyst.Alle bør respektere hverandres meninger, samme hvor forskjellige de er.

Men det er ikke slik at jeg går å viser homofile avsky i hverdagen om det er det du tror, jeg holder det for meg selv.

Jeg mener å kunne fange opp hvem som er homofile, du ser det allerede på oppførselen til barn i grunnskolen, hvordan de skiller seg ut.Det slår sjelden feil.

Jeg ville holde avstand til en voksen, praktiserende person som avslørte seg som homofil, men det er mitt valg.

Jeg aksepterer at de finnes, og enhver får gjøre seg opp sin egen mening om homofili.Men for meg bryter homofili med verdisyn, etikk og renslighet.

"Jeg mener å kunne fange opp hvem som er homofile, du ser det allerede på oppførselen til barn i grunnskolen, hvordan de skiller seg ut."

Hehe...den var nesten litt morsom. La meg bare si: nei, det kan du ikke.

Skrevet

Jeg synes det.

Kaller man seg kristen, bør man følge det som står i bibelen, ikke bortforklare det man er uenig i.

Ihvertfall ikke bortforklare direkte "kristne synder" med at vi lever i moderne tider.

"....................."

Gjest raisin
Skrevet

Min beste venn gjennom mange år er homse.

Nevøen min er homse. Jeg var toastmaster i bryllupet hans. Den han giftet seg med, har kristen familie, han er kristen sjøl. De var alle i bryllupet, og det eneste som var litt uvant, var at de - som ikke drakk alkohol - ville leke masse teite leker ved bordet, med klapping og ståing på stoler...

Jeg skjønner ikke vitsen med å vifte med hvor "kvalm" man blir av å tenke seg to personer av samme kjønn kysse eller kline eller knulle.

Jeg syns det er helt uinteressant, beside the point, hva folk "føler" når de tenker på slikt. Og, som en annen oppover itråden sa, det er en del homser her inne, hva føler DE når de leser sånmt? Tipper jeg ville blitt temmelig kvalm når jeg så Mr Kahn ha seg, jeg!

Den med Mr Kahn var bra *flirer*

Skrevet

"Jeg skjønner ikke vitsen med å vifte med hvor "kvalm" man blir av å tenke seg to personer av samme kjønn kysse eller kline eller knulle."

Og hvordan knuller en homofil?fortell meg nøye, for jeg vet ikke.

Mener du rævvsprenging?

Heterofile har oftere analsex enn homofile (viser en undersøkelse jeg leste for noen år tilbake). Enten det er riktig eller ikke, gir det en indikasjon på at akkurat det argumentet er meningsløst.

"........................."

Skrevet

Ihvertfall ikke bortforklare direkte "kristne synder" med at vi lever i moderne tider.

"....................."

Jeg tror vi er helt enig for det er nettopp det de gjør.

Skrevet

Klem er selvfølgelig ok selv om vi har forskjellig syn på saken. Ingen problemer med det, sjø :)

Det er naturlig. Det sier følelsene mine, det sier kroppen min. Det sier ALT i meg.

Klem fra

"Det er naturlig. Det sier følelsene mine, det sier kroppen min. Det sier ALT i meg."

Det er jo ikke spørsmål om noen slags "universell naturlighet". Det som er naturlig for en selv er det riktige.

Skrevet

Sikkert kontroversielt å si det, men jeg er faktisk enig med dem. Ekteskap er mellom mann og kvinne.

Hvis ekteskap i religiøs kontekst er definert slik, kan man selfølgelig argumentere for det. Men hva med ekteskap utenfor religion, som i praksis er et "partnerskap"?

Gjest Ugga Bugga
Skrevet

At to personer av samme kjønn gifter seg er mer absurd - spør du meg!

Hvorfor det?

Gjest Ugga Bugga
Skrevet

«-Ja uff og æsj ikkesant! Tissen i rompa, det vil vi ikke ha noe av!-»

Dine grafiske beskrivelser til tross; jeg trenger ikke eh, ...dra det så langt. For meg er dette naturstridig; moralsk, etisk og forplantningsmessig. Det er ikke utvikling, det er et skritt inn vår egen undergang, satt på spissen.

«-Håper du er en gammel mann Mr. Kahn.-»

Å? Hvorfor det? Er det usannsynlig at yngre mennesker har de samme meningene? Mener du, implisitt, at meninger er aldersbetinget?

Bevares...

Hvis dette har med forplantning å gjøre, bør vel ikke heterofile få lov til å gifte seg med mindre de kan dokumentere at de kan/vil få barn?

still5barnsmor
Skrevet

Jeg respekterer at vi er uenige; jeg respekterer at du tror på en bok jeg ser på som stort sett ren fantasi, med det forbeholdet at du ikke dømmer de som er uenige. Da kan vi alle leve sammen i harmonisk uenighet :-)

Hvis jeg dømte ville jeg ikke ha respekt. Der er vi helt enige, vi har ingen rett til å be om respekt for vår tro/mening hvis vi ikke respekterer at noen har en annen...

Det er det som er det vanskelige, å ha respekt og ikke la seg styre av følelser og av at man blir provosert...

God helg fra

Skrevet

Hvorfor skulle jeg det?

Det svaret om at jeg var nysgjerrig var ikke til deg.

Det jeg skulle si var at jeg synes at du, for dine barns skyld, dersom det viste seg at en av de var homofil, burde endre eller skjule slike holdninger som at homofile er unormale osv. Men det forstår du sikkert selv, eller hva?

Gjest mener jeg
Skrevet

Ekteskap er mellom to som elsker hverandre mener jeg. Et løfte om å elske hverandre hele livet. Er det noe vi ikke bør gjøre så er det å motarbeide kjærligheten her i verden. Ja til kjærligheten! Mener jeg!

Ekteskap er mer enn kjærlighet. I dagens samfunn er det ikke nødvendig å gifte seg for å kunne bo sammen. Det var det for 50 år siden.

Ekteskapet var opprinnelig en religiøs handling. Hvorfor skal man på død og liv vri og vende på religiøse handlinger og verdsliggjøre dem?

Jeg er selv gift borgerlig, så kan du jo spørre om vitsen med det. Ekteskapet er i dag mer enn noe annet en juridisk ting. Altså igjen - om man er gift eller ikke har ingenting å si for hvor mye man elsker hverandre. Det har med arv og juridiske ting å gjøre.

Jeg syns heller man burde jobbe for å likestille samboere og gifte juridisk, enn å jobbe for at homofile skal få gifte seg.

Jeg syns homofilt partnerskap burde forbys i Norge også.

Gjest mener jeg
Skrevet

Hvis ekteskap i religiøs kontekst er definert slik, kan man selfølgelig argumentere for det. Men hva med ekteskap utenfor religion, som i praksis er et "partnerskap"?

Ekteskapet er uansett mellom mann og kvinne. Det er naturen. Mann og kvinne. Sånn det er ment å være. To av samme kjønn er unaturlig.

De må jo gjerne bo sammen, men hvorfor skal de på død og liv gifte seg?

Skrevet

Ekteskapet er uansett mellom mann og kvinne. Det er naturen. Mann og kvinne. Sånn det er ment å være. To av samme kjønn er unaturlig.

De må jo gjerne bo sammen, men hvorfor skal de på død og liv gifte seg?

Av samme grunn som heterofile vil gifte seg antar jeg.

Skrevet

Min beste venn gjennom mange år er homse.

Nevøen min er homse. Jeg var toastmaster i bryllupet hans. Den han giftet seg med, har kristen familie, han er kristen sjøl. De var alle i bryllupet, og det eneste som var litt uvant, var at de - som ikke drakk alkohol - ville leke masse teite leker ved bordet, med klapping og ståing på stoler...

Jeg skjønner ikke vitsen med å vifte med hvor "kvalm" man blir av å tenke seg to personer av samme kjønn kysse eller kline eller knulle.

Jeg syns det er helt uinteressant, beside the point, hva folk "føler" når de tenker på slikt. Og, som en annen oppover itråden sa, det er en del homser her inne, hva føler DE når de leser sånmt? Tipper jeg ville blitt temmelig kvalm når jeg så Mr Kahn ha seg, jeg!

De fleste mennesker ville ikke gått rundt og vist sin avsky - men de fleste mennesker har tanker om ting de avskyr - og på en anonym side som dette, så kan man faktisk fortelle det.

Jeg husker godt at SDD fortalte at han ikke kunne TENKT seg å være sammen med en overvektig jente. Hehe, det ble et ramaskrik uten like, som om han hermed MÅTTE okvendes og straks finne seg ei med dissende lår... :)

hva gjelder å se på Mr.Kahn som "har seg" - hehehe, du kan jo drømme! :)

Skrevet

«-Hva vet du om Mr Kahn forresten?Han kan være en av de invalide impotente for alt du vet.-»

Jeg tar sterk avstand fra dette utsagnet. Jeg er viril, har bil og romersk profil, bare så du vet det!

*snøft*

Ja og gikk i lang-tiss-barnehagen :)

Skrevet

Heterofile har oftere analsex enn homofile (viser en undersøkelse jeg leste for noen år tilbake). Enten det er riktig eller ikke, gir det en indikasjon på at akkurat det argumentet er meningsløst.

det er jo ikke så rart å tenke seg det. Homofili sitter ikke i fiseringen :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...