Gå til innhold

Noen som forstår hva de tenker på?

Anbefalte innlegg

still5barnsmor
Skrevet

Det svaret om at jeg var nysgjerrig var ikke til deg.

Det jeg skulle si var at jeg synes at du, for dine barns skyld, dersom det viste seg at en av de var homofil, burde endre eller skjule slike holdninger som at homofile er unormale osv. Men det forstår du sikkert selv, eller hva?

Men jeg synes ikke homofile er "unormale". De er da vanlige mennesker som oss.

Jeg synes de lever ut og praktiserer en "unormal" legning. Det er for meg to forskjellige ting.

Hvis mine barn skulle bli/være homofil så er det noe jeg må akseptere/respektere (herunder ikke gi dem mindreverdighetskomplekser)at det er slik de er. Men jeg trenger ikke skifte tro for å gjøre dette.

Jeg tar nå et stort forbehold om at det er nærmest umulig å sette seg inn i en slik situasjon på forhånd og at min eldste er 9år

god helg fra

• Svar 161
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mr Kahn

24

• Sør

19

• vilde

18

• Dorthe

17

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ekteskap er mer enn kjærlighet. I dagens samfunn er det ikke nødvendig å gifte seg for å kunne bo sammen. Det var det for 50 år siden.

Ekteskapet var opprinnelig en religiøs handling. Hvorfor skal man på død og liv vri og vende på religiøse handlinger og verdsliggjøre dem?

Jeg er selv gift borgerlig, så kan du jo spørre om vitsen med det. Ekteskapet er i dag mer enn noe annet en juridisk ting. Altså igjen - om man er gift eller ikke har ingenting å si for hvor mye man elsker hverandre. Det har med arv og juridiske ting å gjøre.

Jeg syns heller man burde jobbe for å likestille samboere og gifte juridisk, enn å jobbe for at homofile skal få gifte seg.

Jeg syns homofilt partnerskap burde forbys i Norge også.

Det er snakk om å ikke diskriminere mennesker.

Og hvorfor bør ikke homofile få inngå partnerskap? Hva vondt gjør de deg?

Skrevet

Men jeg synes ikke homofile er "unormale". De er da vanlige mennesker som oss.

Jeg synes de lever ut og praktiserer en "unormal" legning. Det er for meg to forskjellige ting.

Hvis mine barn skulle bli/være homofil så er det noe jeg må akseptere/respektere (herunder ikke gi dem mindreverdighetskomplekser)at det er slik de er. Men jeg trenger ikke skifte tro for å gjøre dette.

Jeg tar nå et stort forbehold om at det er nærmest umulig å sette seg inn i en slik situasjon på forhånd og at min eldste er 9år

god helg fra

Amen.

God helg til deg også :)

Skrevet

Av samme grunn som heterofile vil gifte seg antar jeg.

...og så sier presten;

"som mann og mann skapte han dem...." tror du?

joda - det er mange hetero også som hykler foran presten DEN dagen :)

Skrevet

Det er da voldsomt så konservativ du er blitt i det siste. Før var du en hyggelig gubbe og nå er du blitt så kvass at jeg nesten er redd for å svare deg.

Forresten er ikke det sant, du har skrevet et ufint innlegg til meg :o)

Har'n? - da skal jeg ta'n! :)

Gjest Rusle
Skrevet

Det var igrunnen rart de hadde rett til å gifte seg så lenge, en hel måned.

Trodde vi var kommet lenger enn til å stanse folk som er glade i hverandre i å gifte seg.

Skrevet

At to personer av samme kjønn gifter seg er mer absurd - spør du meg!

Helt enig!

Skrevet

Det var igrunnen rart de hadde rett til å gifte seg så lenge, en hel måned.

Trodde vi var kommet lenger enn til å stanse folk som er glade i hverandre i å gifte seg.

Det syns jeg blir for enkelt å si. Om kirken ikke aksepterer homofili, hvorfor i himmelens (!) navn skal de homofile akseptere kirken? Det går da vel for søren an å tro på en Gud likevel? Om de så er kristen og homo, så MÅ de jo gå i seg selv og kjenne etter om de gjør det rette ved å leve det ut. Det samme gjelder for hetero når det gjelder sex utenfor eksteskapet. Vi vil ha frihet til å gjøre som vi føler det, og så forlanger vi at reglene forandres etter oss, det blir litt feil!

Jeg KAN ikke bekjenne meg til den kristne tro nettopp fordi jeg bryter med for mye av det som kirken står for, og fordi jeg tviler veldig... Dette sa jeg til presten også da vi skulle gifte oss, og han syns faktisk det var veldig ærlig og helt greit. Jeg hadde akseptert det om han ikke ville vie meg, for jeg følte veldig på at jeg var en "outsider".

Jeg er likevel glad kirken og i presten vår, -jeg liker tradisjonene og ikke minst den freden man kan føle i kriken, -MEN jeg stiller spørsmålstegn ved ALT omtrent som de tror på. DEN deler vi altså ikke.

Så til homofili. Jeg tror at de som oppdager det med seg selv sliter no aldeles grønnjævlig, - til den dagen de aksepterer seg selv slik de er. Jeg tror ikke NOEN som oppdager at de er homo jubler over det - "JIPPI" JEG ER EN AV DEM!"

Om mine barn hadde vist seg å være homofile så hadde jeg syntes det var leit - men jeg hadde ønsket at de fant en partner og ble lykkeilge, skulle bare mangle,- og jeg hadde rådet dem fra å oppsøke kirken :)

Jeg vet også at Mr. Kahn hadde elsket sin datter om hun så ble født grønn, hårete og megalesbisk :) Det er ikke det det handler om... :)

Skrevet

Ekteskapet er uansett mellom mann og kvinne. Det er naturen. Mann og kvinne. Sånn det er ment å være. To av samme kjønn er unaturlig.

De må jo gjerne bo sammen, men hvorfor skal de på død og liv gifte seg?

"Ekteskapet er uansett mellom mann og kvinne. Det er naturen"

Pøh! Gi meg en argumentasjon sammenhengen mellom naturen og ekteskapet. Ekteskap er noe som i utg.punktet er skapt av religion, og som siden har delt seg i et alternativ som er løsrevet fra religion. Du må gjerne "synse" hva du vil, men ikke prøv å argumenter for ting du ikke har grunnlag for.

"........................"

Gjest Kjøttfarse
Skrevet

Det er snakk om å ikke diskriminere mennesker.

Og hvorfor bør ikke homofile få inngå partnerskap? Hva vondt gjør de deg?

Hvor går grensa da?

Skal en pedofil få gifte seg med et barn, hvis det er greit for barnet?

Man kan jo ikke stille seg i veien for kjærlighet, sier dere jo!

Hva med to som allerede er gift fra før med noen andre, kanskje de skal kunne få gifte seg.

Osv osv

NOEN grenser må man jo ha...

Gjest Kjøttfarse
Skrevet

Jeg ser på det slik at folk som er født homofile, har en feil. Det er ikke meningen at folk skal være sånn.

Hadde alle vært homofile, hadde jo menneskeheten dødd ut.

Homofile får aids, kan de ikke ta hintet?

Grøss, for en verden vi lever i...

Gjest epletre
Skrevet

Jeg ser på det slik at folk som er født homofile, har en feil. Det er ikke meningen at folk skal være sånn.

Var det ett seriost innlegg?? Homofile faar AIDS sier du. Det er naa ikke bare homofile som faar AIDS. AIDS remmer alle grupper mennesker, og naa far mer og mer heterofile kvinner HIV/AIDS.

En av 250 amerikanere har AIDS, men en av 250 amerikanere er ikke homofile.

Hva land i Afrika, hvor det er byer hvor nesten 90% av befolkningen har AIDS. Er dette land som bestaar av bare homofile da?

Skrevet

Har'n? - da skal jeg ta'n! :)

Du får dra'n inn litt. Han begynner å bli ganske dristig i sine uttalelser :o)

Skrevet

La si de har en "feil". Gir det oss rett til å diskriminere dem?

Skrevet

Hetrofile får aids de også. Hva mener du de har gjort galt da siden de fortjener guds straffedom.

For ikke å snakke om babyene i Afrika.

Skrevet

Hvor går grensa da?

Skal en pedofil få gifte seg med et barn, hvis det er greit for barnet?

Man kan jo ikke stille seg i veien for kjærlighet, sier dere jo!

Hva med to som allerede er gift fra før med noen andre, kanskje de skal kunne få gifte seg.

Osv osv

NOEN grenser må man jo ha...

Så du sammenligner homofile og pedofile? Sykt...

Det er dra dette aaaltfor langt.

Skrevet

Du får dra'n inn litt. Han begynner å bli ganske dristig i sine uttalelser :o)

Ja, han går ikke inn for å få nye venner akkurat *s* - mulig han er fornøyd med de han har fått. :) Skal gi'n litt mat etterpå så skal jeg legge inn et godt ord for deg. Hehe

Skrevet

Var det ikke en som hadde sex med en ape tro som fikk aids først? - :-) Han var sikkert hetero som ikke hadde sjans på damer...

Skrevet

Ja, han går ikke inn for å få nye venner akkurat *s* - mulig han er fornøyd med de han har fått. :) Skal gi'n litt mat etterpå så skal jeg legge inn et godt ord for deg. Hehe

Han har ikke vært slem med meg da men du kan jo legge inn noen pene ord om meg :o). Sånn for sikkerhets skyld så jeg ikke får meg en lekse.

Skrevet

Var det ikke en som hadde sex med en ape tro som fikk aids først? - :-) Han var sikkert hetero som ikke hadde sjans på damer...

Han var i hvert fall ikke en av guds utvalgte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...