Gå til innhold

Noen som forstår hva de tenker på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Godt du engasjerer deg Mr Kahn!!

Men jeg er ikke enig i at mange sannheter = løgn. For hva er sannhet?

Min sannhet er bygget på oppdragelse, kultur, koder, erfaring med mer. Jeg opplever sannheten gjennom mitt "filter", gjennom min modell av verden.

Dette gjør alle mennesker. med forskjellige utgangspunkt.

Først når en forstår dette, kan en tildels forstå hvorfor andre ikke handler og tenker som en selv. Det er ikke det samme som at en godtar, eller forsvarer andres handlemåte.

Jeg kan bare slå fast at dette ikke fører noe sted. Vi argumenterer ut fra forskjellig ståsted, om det er politisk eller livs-og verdisyn skal være usagt, men jeg konkluderer med at dette er i ferd med å gå litt på utsiden av det jeg forsøker å formidle.

Jeg velger den diplomatiske veien, med andre ord.

• Svar 161
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mr Kahn

24

• Sør

19

• vilde

18

• Dorthe

17

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Er det du sier her sant eller usant? ;-)

Mottaker (deg) tolker budskapet. Så om det er en sannhet, er opp til deg med din modell og ditt filter å bedømme!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...