Mr Kahn Skrevet 16. mars 2004 Skrevet 16. mars 2004 Godt du engasjerer deg Mr Kahn!! Men jeg er ikke enig i at mange sannheter = løgn. For hva er sannhet? Min sannhet er bygget på oppdragelse, kultur, koder, erfaring med mer. Jeg opplever sannheten gjennom mitt "filter", gjennom min modell av verden. Dette gjør alle mennesker. med forskjellige utgangspunkt. Først når en forstår dette, kan en tildels forstå hvorfor andre ikke handler og tenker som en selv. Det er ikke det samme som at en godtar, eller forsvarer andres handlemåte. Jeg kan bare slå fast at dette ikke fører noe sted. Vi argumenterer ut fra forskjellig ståsted, om det er politisk eller livs-og verdisyn skal være usagt, men jeg konkluderer med at dette er i ferd med å gå litt på utsiden av det jeg forsøker å formidle. Jeg velger den diplomatiske veien, med andre ord. 0 Siter
avtrykk Skrevet 16. mars 2004 Skrevet 16. mars 2004 Er det du sier her sant eller usant? ;-) Mottaker (deg) tolker budskapet. Så om det er en sannhet, er opp til deg med din modell og ditt filter å bedømme!! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.