Gå til innhold

Svar til QuePasta, om norsk tipping

Anbefalte innlegg

Gjest og deres millionsponsing av TV2

Innlegget har kommet så langt bak, derfor legger jeg inn svaret til deg her også:

Re: Direkte løgn av TV2-nettavisen

"Norsk Tipping kan ikke sammenlignes med de andre selskapene. Norsk Tipping eies av deg (og meg), og fordeler midler til samfunnet."

Uenig!Norsk tipping er en av de aller sleipeste iglene i gamet, fordi de bruker rene mafiametodene for å presse konkurrentene av banen.

Norsk tipping utnytter alle innfallsvinkler de kan snike seg inn i for å sverte konkurrenter de føler er en trussel mot dem.

Norsk tipping sponser stort de viktigste tvkanalene, og får dermed (tydeligvis)innpass i programmene deres også(les: kontroll over!)

De er størstesponsor til TV2, så ja der ser du hvor mange av tippepengene dine går når du tipper lotto osv.De går direkte til TV2, mange titalls millioner.Jeg skal prøve å finne ut nøyaktig hvor mange millioner det er snakk om.

De har tippingen på NRK, og skaffer dermed mange seere til kanalen.Det er klart NRK også vil føye dem og være partisk i programmer som omhandler konkurrenter.

Du skriver at Norsk tipping eies av deg og meg???Forklar nøye!Jeg har aldri bedt om å eie noe av NT, jeg har heller aldri dratt nytte av dem. Ikke tipper jeg heller, jeg bruker pengene mine på noe som gir mye større avkastning!

Bare en pytteliten del av de pengene norske tippere spytter inn i norsk tippings pengebinge går til premier.Derfor kaster jeg ikke bort de få kronene jeg har på NT, når jeg kan få en mye større del av pengebingen andre steder.

For ja, jeg er ærlig og innrømmer at jeg tenker først og fremst på meg selv og mine, jeg vil ha mest mulig av kaka(uten at det gjør meg til et dårligere menneske forde). Jeg spiller for å vinne, ikke for å støtte veldedighet eller millionsponsingen til TV2.

Tillegg:Og synes du ikke det er rart at norsk tipping har enerett på å reklamere for spill?Det minner meg om et diktatorregelverk at en eneste aktør skal ha en slik fortrinnsrett(bare et tankekors).

På den annen side, de som ikke reklamerer kaster ikke bort så mange spillekroner, dvs mere i spillpotten.Men det er alikevel en rar regel som ikke hører hjemme i et moderne demokratisk land.

For fremtiden ønsker jeg meg mange konkurrenter til norsk tipping, det vil gi sunn konkurranse og oss kunder mange valgmuligheter.

Derfor bør lovverket forandres, og gammeldagse "diktatorlover" kastes på bålet!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/139727-svar-til-quepasta-om-norsk-tipping/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest QuePasta

"De går direkte til TV2, mange titalls millioner.Jeg skal prøve å finne ut nøyaktig hvor mange millioner det er snakk om."

Nei, det gjør de ikke. De kjøper seg reklameplass for å få opp omsetningen.

"De har tippingen på NRK, og skaffer dermed mange seere til kanalen. "

Dette stammer fra de tidene da vi bare hadde 1 kanal (NRK). NRK og Norsk Tipping er begge eid av staten. Du kan umulig se på det som urimelig at statlige organ samabeider? Det er heller slik at NRK skaffer spillere til Norsk Tipping gjennom sin profilering av spillene.

"Det er klart NRK også vil føye dem og være partisk i programmer som omhandler konkurrenter."

Selvsagt ikke! Redaksjonellt innhold i NRK prinsippielt er uavhengig av sponsorene.

"Du skriver at Norsk tipping eies av deg og meg???Forklar nøye!"

Norsk Tipping eies av staten. Staten - det er deg og meg.

Omsetningen til Norsk Tipping går til spillerne (premier), til dekking av driften (inkludert lønn til ansatte, annonser, sponsing) og til kulturlivet, sport og forskning.

I år 2000 fikk Forskningen 824 mill, Kulturen 824 mill og Idretten 824 mill kroner fra Norsk Tipping. Dette slapp vi betale som skattebetalere.

"Jeg har aldri bedt om å eie noe av NT, jeg har heller aldri dratt nytte av dem."

Jo, det har du faktisk. Dersom du liker sport, så kan det være kjekt å vite at Idretten har fått masse penger fra Norsk Tipping. Har du vært hos legen og fått medisiner? Kanskje nettopp forskningen på dine medisiner har vært gjort med midler fra Norsk Tipping? Uansett har de spart deg for å måtte betale mer skatt.

"For ja, jeg er ærlig og innrømmer at jeg tenker først og fremst på meg selv og mine, jeg vil ha mest mulig av kaka(uten at det gjør meg til et dårligere menneske fordet)."

Det synes jeg faktisk det gjør. Spiller du via Norsk Tipping vet du at deler av pengene dine går til et godt formål, og ikke bare i lomma på eierne av spill-selskapet.

"Tillegg:Og synes du ikke det er rart at norsk tipping har enerett på å reklamere for spill?"

Nei, egentlig ikke. Når det kreves konsesjon for pengespill her til lands, så synes jeg også det er greit å regulere markedsføringen for spill etter de samme prinsippene.

Gjest Pastasvar

"De går direkte til TV2, mange titalls millioner.Jeg skal prøve å finne ut nøyaktig hvor mange millioner det er snakk om."

Nei, det gjør de ikke. De kjøper seg reklameplass for å få opp omsetningen.

Dette stammer fra de tidene da vi bare hadde 1 kanal (NRK). NRK og Norsk Tipping er begge eid av staten. Du kan umulig se på det som urimelig at statlige organ samabeider? Det er heller slik at NRK skaffer spillere til Norsk Tipping gjennom sin profilering av spillene.

"Det er klart NRK også vil føye dem og være partisk i programmer som omhandler konkurrenter."

Selvsagt ikke! Redaksjonellt innhold i NRK prinsippielt er uavhengig av sponsorene.

Norsk Tipping eies av staten. Staten - det er deg og meg.

Omsetningen til Norsk Tipping går til spillerne (premier), til dekking av driften (inkludert lønn til ansatte, annonser, sponsing) og til kulturlivet, sport og forskning.

I år 2000 fikk Forskningen 824 mill, Kulturen 824 mill og Idretten 824 mill kroner fra Norsk Tipping. Dette slapp vi betale som skattebetalere.

"Jeg har aldri bedt om å eie noe av NT, jeg har heller aldri dratt nytte av dem."

Jo, det har du faktisk. Dersom du liker sport, så kan det være kjekt å vite at Idretten har fått masse penger fra Norsk Tipping. Har du vært hos legen og fått medisiner? Kanskje nettopp forskningen på dine medisiner har vært gjort med midler fra Norsk Tipping? Uansett har de spart deg for å måtte betale mer skatt.

"For ja, jeg er ærlig og innrømmer at jeg tenker først og fremst på meg selv og mine, jeg vil ha mest mulig av kaka(uten at det gjør meg til et dårligere menneske fordet)."

Det synes jeg faktisk det gjør. Spiller du via Norsk Tipping vet du at deler av pengene dine går til et godt formål, og ikke bare i lomma på eierne av spill-selskapet.

"Tillegg:Og synes du ikke det er rart at norsk tipping har enerett på å reklamere for spill?"

Nei, egentlig ikke. Når det kreves konsesjon for pengespill her til lands, så synes jeg også det er greit å regulere markedsføringen for spill etter de samme prinsippene.

"Nei, det gjør de ikke. De kjøper seg reklameplass for å få opp omsetningen."

svar:Jo, det gjør de!Du skriver at de kjøper seg reklameplass, og ja det stemmer, en reklame som gir TV2 flere titalls millioner i lomma.Det er klart at TV2 vil være velvillige til en så stor "sponsor".NT finansierer en god del av TV2 sin drift.

"Dette stammer fra de tidene da vi bare hadde 1 kanal (NRK). NRK og Norsk Tipping er begge eid av staten. Du kan umulig se på det som urimelig at statlige organ samabeider? Det er heller slik at NRK skaffer spillere til Norsk Tipping gjennom sin profilering av spillene."

Svar: Det spiller ingen rolle hva det stammer fra og hva årsaken er, og begge partene drar stor nytte av hverandre.

"Selvsagt ikke! Redaksjonellt innhold i NRK prinsippielt er uavhengig av sponsorene."

Svar: Stemmer ikke etter det jeg har sett og opplevd, vi ser stadig vekk at de er partiske til fordel for norsk tipping, enten du vil eller ikke.(begynner å ane hvor du jobber/hører til).

"Norsk Tipping eies av staten. Staten - det er deg og meg."

Svar:Likefullt vil jeg ikke være med å eie dem!Jeg drar heller ingen nytte av dem og har ingen "medbestemmelsesrett".

"Omsetningen til Norsk Tipping går til spillerne (premier), til dekking av driften (inkludert lønn til ansatte, annonser, sponsing) og til kulturlivet, sport og forskning."

Svar:Jeg har aldri vunnet, men jeg får være tilskuer av den mange millioner dyre reklamen på tv´n, ja!(uten at det gir meg noe...)

"I år 2000 fikk Forskningen 824 mill, Kulturen 824 mill og Idretten 824 mill kroner fra Norsk Tipping. Dette slapp vi betale som skattebetalere."

Svar: Kultur og Idrett har jeg aldri intressert eller engasjert meg i, så der har jg ikke dratt noe nytte av dem.

"Jo, det har du faktisk. Dersom du liker sport, så kan det være kjekt å vite at Idretten har fått masse penger fra Norsk Tipping. Har du vært hos legen og fått medisiner? Kanskje nettopp forskningen på dine medisiner har vært gjort med midler fra Norsk Tipping? Uansett har de spart deg for å måtte betale mer skatt."

Svar: Som nevnt, kultur og idrett er ikke min greie, og jeg har aldri brukt mye medisiner.

"Det synes jeg faktisk det gjør. Spiller du via Norsk Tipping vet du at deler av pengene dine går til et godt formål, og ikke bare i lomma på eierne av spill-selskapet."

Svar:Nei det gjør meg aldeles ikke til noe dårligere menneske, jeg betaler nok veldedighet over skatten.Jeg er ikke intressert i at pengene mine skal gå til gode formål når jeg spiller, da vil jeg at pengene skal fordeles på spillerne slik som i mange andre spilleselskap enn norsk tipping.Du skriver at pengene går til eierne, det stemmer ikke, de blir fordelt på alle.Jeg skjønner at du ikke har så stor peiling på det du skriver.

"Nei, egentlig ikke. Når det kreves konsesjon for pengespill her til lands, så synes jeg også det er greit å regulere markedsføringen for spill etter de samme prinsippene."

Jo, det er veldig betenkelig at NT skal ha enemonopol på spill.Men nå leser jeg at den tid snart er over heldigvis, og rettferden skal fyllest skje(*s* er det ikke det det heter?).

Gjest QuePasta

"Nei, det gjør de ikke. De kjøper seg reklameplass for å få opp omsetningen."

svar:Jo, det gjør de!Du skriver at de kjøper seg reklameplass, og ja det stemmer, en reklame som gir TV2 flere titalls millioner i lomma.Det er klart at TV2 vil være velvillige til en så stor "sponsor".NT finansierer en god del av TV2 sin drift.

"Dette stammer fra de tidene da vi bare hadde 1 kanal (NRK). NRK og Norsk Tipping er begge eid av staten. Du kan umulig se på det som urimelig at statlige organ samabeider? Det er heller slik at NRK skaffer spillere til Norsk Tipping gjennom sin profilering av spillene."

Svar: Det spiller ingen rolle hva det stammer fra og hva årsaken er, og begge partene drar stor nytte av hverandre.

"Selvsagt ikke! Redaksjonellt innhold i NRK prinsippielt er uavhengig av sponsorene."

Svar: Stemmer ikke etter det jeg har sett og opplevd, vi ser stadig vekk at de er partiske til fordel for norsk tipping, enten du vil eller ikke.(begynner å ane hvor du jobber/hører til).

"Norsk Tipping eies av staten. Staten - det er deg og meg."

Svar:Likefullt vil jeg ikke være med å eie dem!Jeg drar heller ingen nytte av dem og har ingen "medbestemmelsesrett".

"Omsetningen til Norsk Tipping går til spillerne (premier), til dekking av driften (inkludert lønn til ansatte, annonser, sponsing) og til kulturlivet, sport og forskning."

Svar:Jeg har aldri vunnet, men jeg får være tilskuer av den mange millioner dyre reklamen på tv´n, ja!(uten at det gir meg noe...)

"I år 2000 fikk Forskningen 824 mill, Kulturen 824 mill og Idretten 824 mill kroner fra Norsk Tipping. Dette slapp vi betale som skattebetalere."

Svar: Kultur og Idrett har jeg aldri intressert eller engasjert meg i, så der har jg ikke dratt noe nytte av dem.

"Jo, det har du faktisk. Dersom du liker sport, så kan det være kjekt å vite at Idretten har fått masse penger fra Norsk Tipping. Har du vært hos legen og fått medisiner? Kanskje nettopp forskningen på dine medisiner har vært gjort med midler fra Norsk Tipping? Uansett har de spart deg for å måtte betale mer skatt."

Svar: Som nevnt, kultur og idrett er ikke min greie, og jeg har aldri brukt mye medisiner.

"Det synes jeg faktisk det gjør. Spiller du via Norsk Tipping vet du at deler av pengene dine går til et godt formål, og ikke bare i lomma på eierne av spill-selskapet."

Svar:Nei det gjør meg aldeles ikke til noe dårligere menneske, jeg betaler nok veldedighet over skatten.Jeg er ikke intressert i at pengene mine skal gå til gode formål når jeg spiller, da vil jeg at pengene skal fordeles på spillerne slik som i mange andre spilleselskap enn norsk tipping.Du skriver at pengene går til eierne, det stemmer ikke, de blir fordelt på alle.Jeg skjønner at du ikke har så stor peiling på det du skriver.

"Nei, egentlig ikke. Når det kreves konsesjon for pengespill her til lands, så synes jeg også det er greit å regulere markedsføringen for spill etter de samme prinsippene."

Jo, det er veldig betenkelig at NT skal ha enemonopol på spill.Men nå leser jeg at den tid snart er over heldigvis, og rettferden skal fyllest skje(*s* er det ikke det det heter?).

Hvis du mener TV2 og NRK er "partiske", så får du dokumentere det.

Hvis du ikke liker at staten eier norsk tipping, så deg om det. Da får du arbeide politisk for å få en endring, eller skifte statsborgerskap. Og du har faktisk medbestemmelserett over hva staten gjør med pengene sine. Det har alle som er stemmeberettiget.

Hvis du synes det er galt at staten bruker penger på ting som ikke akkurat du har bruk for, så er jo det synd, men sånn kommer det alltid til å være. Heldigvis.

Men det er jo flott at du ikke bruker medisiner! Håper for din del det fortsetter slik.

Ellers er det ikke sant at Norsk Tipping har monopol på pengespill i norge.

Når det gjelder overskuddet i spilleselskaper så forvaltes det selvsagt av eierne! Det som er bra med norsk tipping er at eierne, det er du og jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...