Gå til innhold

"Hvorfor....

Anbefalte innlegg

Gjest Gorrgramsen
Skrevet

spørres det i avisene, hvorfor dreper man arbeidere som skal på jobb?"

Så kommer svarene:

"Dersom det er muslimer, er det de fattiges og utnyttedes fortvilte protester."" Det har ingenting med religion å gjøre." " Vesten må ta en del av skylda selv."

Vi ser gamle, giktbrudne Hamasledere, unge arabiske demagoger, og alle oppfordrer til drap. Hvem er disse som dreper på oppfordring fra slike tullinger?

Hvilket verdigrunnlag bygger de på?

Er det mulig å omskolere dem?

Slutter de med drapene dersom vesten behandler dem bedre, eller er de åndsfattige også?

Ja dette lurer jeg på.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gorrgramsen
Skrevet

Ekstremister? Omskolere?

Tviler sterkt.

Dersom det ikke er mulig å omskolere en ekstremist, betyr det at ekstremister pr. definisjon vil være uegnet til å innordne seg fellesregler i et demokrati?

Vil det også si at du mener at ca80 % av den palestinske befolkning ikke har mulighet til å lage et demokrati?

Gjelder det samme for den ortodokse delen av den jødiske befolkningen?

Hva med Algerie,Afghanistan og flere land som huser store gupperinger av ytterliggående religiøse?

Gjelder det også våre nye landsmenn?

Dersom du har rett, vil ondskapen seire fordi vi ved å svare med samme mynt, altså drepe dem som ikke tenker som oss, selv utvikler oss til ekstremister.

Skrevet

Dersom det ikke er mulig å omskolere en ekstremist, betyr det at ekstremister pr. definisjon vil være uegnet til å innordne seg fellesregler i et demokrati?

Vil det også si at du mener at ca80 % av den palestinske befolkning ikke har mulighet til å lage et demokrati?

Gjelder det samme for den ortodokse delen av den jødiske befolkningen?

Hva med Algerie,Afghanistan og flere land som huser store gupperinger av ytterliggående religiøse?

Gjelder det også våre nye landsmenn?

Dersom du har rett, vil ondskapen seire fordi vi ved å svare med samme mynt, altså drepe dem som ikke tenker som oss, selv utvikler oss til ekstremister.

Nuvel, så ikke helt for meg å ta livet av dem.

Men at jeg har mine tvil .. ja.

Jeg vet ikke åssen man skal løse verdens-problemene, men jeg håper det er færre ytterligående ekstremister enn du påpeker her.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...