Gjest lissymc. Skrevet 12. mars 2004 Skrevet 12. mars 2004 mitt barn på 8 år har fått vannkopper, jeg er i allefall 99% sikker på at det er det. det begynte nå i kveld, har nå kanskje fått 30 kopper på ca 3 timer. det jeg lurer på er: må hun til lege? for å konstatere det, eller hvordan er det? klør ikke så mye enda, regner med det blir verre, men hun har allerede 39,8 i feber. men i fin form ellers. ps: ikke be meg søke, har lest gamle innlegg om emnet i en halv time nå, finner ikke noe om legbesøk... 0 Siter
Åsemor Skrevet 12. mars 2004 Skrevet 12. mars 2004 Åkei, så får vi søke for deg da Fra http://www.dinbaby.com/show.asp?xSideId=1696 "- Kontakt lege. Ved dårlig allmenntilstand, kraftig hodepine, nakkestivhet, kvalme, oppkast og feberkramper." Fra http://www.helsenytt.no/artikler/syktbarn.htm "Hvis allmenntilstanden ellers er god, er det ikke nødvendig å oppsøke lege på grunn av vannkopper." Fra http://www.lommelegen.no/art/art1368.asp "Kontakt lege ved dårlig allmenntilstand, kraftig hodepine, nakkestivhet, kvalme, oppkast og feberkramper." 0 Siter
Gjest thetraveller Skrevet 12. mars 2004 Skrevet 12. mars 2004 Neida, du trenger ikke gå til lege. Gi en Paracet for feberen, og invester i ei flaske hvitvask og bomullspads. Fortell ungen at han (hun?) under all omstendighet IKKE må røre, for da begynner det å klø. Og IKKE plukk på skorpene som blir etter hvert, for da blir det stygge arr... Her har vi akkurat hatt to runder med vannkopper, og minstemann har en del skorper igjen enda. Det har gått kjempefint! Pass på å ikke gni når ungen dusjer, men klapp forsiktig tørt. Er kjekt å bruke nattdrakt med sokker utapå, slik at det ikke blir åpenrom hvor det er lett å klø seg litt. Du må sikkert belage deg på ei lita sykemelding nå, om du jobber og må være hjemme. Dette varer i ca ti dager... og når det ikke er flere blemmer med væske igjen, er barnet klar for skolen igjen. 0 Siter
Dorthe Skrevet 12. mars 2004 Skrevet 12. mars 2004 Nei, du trenger ikke lege. Får hun mange og klør mye, gi allergimedisin. 0 Siter
Gemini Skrevet 13. mars 2004 Skrevet 13. mars 2004 Neida, du trenger ikke gå til lege. Gi en Paracet for feberen, og invester i ei flaske hvitvask og bomullspads. Fortell ungen at han (hun?) under all omstendighet IKKE må røre, for da begynner det å klø. Og IKKE plukk på skorpene som blir etter hvert, for da blir det stygge arr... Her har vi akkurat hatt to runder med vannkopper, og minstemann har en del skorper igjen enda. Det har gått kjempefint! Pass på å ikke gni når ungen dusjer, men klapp forsiktig tørt. Er kjekt å bruke nattdrakt med sokker utapå, slik at det ikke blir åpenrom hvor det er lett å klø seg litt. Du må sikkert belage deg på ei lita sykemelding nå, om du jobber og må være hjemme. Dette varer i ca ti dager... og når det ikke er flere blemmer med væske igjen, er barnet klar for skolen igjen. Er det ikke ifbm. vannkopper man gjerne bruker "hvitvask" fra apoteket for å lindre/forhindre kløe? 0 Siter
Chloe Skrevet 13. mars 2004 Skrevet 13. mars 2004 Neida, du trenger ikke gå til lege. Gi en Paracet for feberen, og invester i ei flaske hvitvask og bomullspads. Fortell ungen at han (hun?) under all omstendighet IKKE må røre, for da begynner det å klø. Og IKKE plukk på skorpene som blir etter hvert, for da blir det stygge arr... Her har vi akkurat hatt to runder med vannkopper, og minstemann har en del skorper igjen enda. Det har gått kjempefint! Pass på å ikke gni når ungen dusjer, men klapp forsiktig tørt. Er kjekt å bruke nattdrakt med sokker utapå, slik at det ikke blir åpenrom hvor det er lett å klø seg litt. Du må sikkert belage deg på ei lita sykemelding nå, om du jobber og må være hjemme. Dette varer i ca ti dager... og når det ikke er flere blemmer med væske igjen, er barnet klar for skolen igjen. Hei. Bare en liten kommentar til det med dusjing. Det går an å vente til det verste utbruddet er over, også. Et sykt barn (eller et friskt, for den saks skyld) forgår ikke av møkk på ei uke uten karbad/dusj. Vaskeklut på strategiske punkter funker fint. *s* Vennlig hilsen 0 Siter
Gjest thetraveller Skrevet 13. mars 2004 Skrevet 13. mars 2004 Er det ikke ifbm. vannkopper man gjerne bruker "hvitvask" fra apoteket for å lindre/forhindre kløe? Jo, man bruker hvitvask for å lindre kløen, ja. Jeg brukte det litt som forebyggende og jeg, de første dagene da ungen sa det klødde littegrann. 0 Siter
Gjest thetraveller Skrevet 13. mars 2004 Skrevet 13. mars 2004 Hei. Bare en liten kommentar til det med dusjing. Det går an å vente til det verste utbruddet er over, også. Et sykt barn (eller et friskt, for den saks skyld) forgår ikke av møkk på ei uke uten karbad/dusj. Vaskeklut på strategiske punkter funker fint. *s* Vennlig hilsen Det lukta pyton av ungen etter tre dager, så lenger enn det venta vi ikke. Får ikke til å beskrive lukta, den var bitter/sur/rar på en måte. Helt spesiell. Lukta sykt. Da måtte dusjing til 0 Siter
Kizza1365380506 Skrevet 13. mars 2004 Skrevet 13. mars 2004 Tror ikke du trenger gå til lege dersom feberen går litt ned med paracet el.l. Min svigerinne brukte oppvarmet, men kaldt, potetmel i pjyamasen til sine unger. Det blir jo veldig grisete men det trekker til seg fuktighet om koppene sprikker og lindrer vistnok kløen. God bedring til dere. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.