Gå til innhold

Gave til far.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ah! Ser man det!

Tusen takk og bukk!:-)

Bare hyggelig! :-)

Fortsetter under...

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

15

• laguna1365380434

11

• Gemini

10

• Pappa Bjørn

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det funker vel det vel:)

Det må jo være en skikkelig pain in the ass, forresten, å hele tiden måtte kjøpe pakke til avkommets helt perifere bekjente.. Det går jo gjerne en 20-30 stykker i en skoleklasse?

Det hadde jammen tynnslitt min fantasi!(for ikke å snakke om lommebok;))

Jeg skal på Holmlia i morgen på den ene bursdagen og jeg vet ikke engang veien.

Det blir en taxi.

Presangene er ikke så dyre, vi har blitt enige om 30 - 50 kr så det er greit.

Den neste er på Majorstua. Hvorfor kan ikke folk ha bursdagsselskap for unga i Sentrum?

laguna1365380434
Skrevet

Det blir en taxi.

Den neste er på Majorstua. Hvorfor kan ikke folk ha bursdagsselskap for unga i Sentrum?

Jeg er glad jeg slipper den problemstillingen der..Huff, høres stress ut..:-/

Skrevet

Jeg er glad jeg slipper den problemstillingen der..Huff, høres stress ut..:-/

Kl 13.00.

jeg pleier å sove da på lørdager og søndager.

Så jeg gjør det enklest mulig, taxi og senteret på Holmlia og taxi hjem igjen. Jeg får jo angst bare av å bevege meg ut av Løkka for tida :o)

Skrevet

Det blir en taxi.

For at du skal bli kjent i byen! :-)

Ikke vanskelig å finne fram til Holmlia da. Det er bare å leite fram adressen på gulesiders kartsøk, der plotter du inn din adresse, og adressen dit du skal, så får du kjørebeskrivelse og kart i detalj. Og det er greit skiltet til Holmlia. Kjenner noen som bodde der, og fant greit fram første gangen jeg skulle dit.

Skrevet

For at du skal bli kjent i byen! :-)

Ikke vanskelig å finne fram til Holmlia da. Det er bare å leite fram adressen på gulesiders kartsøk, der plotter du inn din adresse, og adressen dit du skal, så får du kjørebeskrivelse og kart i detalj. Og det er greit skiltet til Holmlia. Kjenner noen som bodde der, og fant greit fram første gangen jeg skulle dit.

Men er ikke Holmlia ganske stort da? Hva gjør jeg når jeg kommer dit og er det masse gangveier hvor det ikke er lov å kjøre?

Annonse

Skrevet

Men er ikke Holmlia ganske stort da? Hva gjør jeg når jeg kommer dit og er det masse gangveier hvor det ikke er lov å kjøre?

Det går bra, det er gjerne gjesteparkering ved bebyggelsen. Og det er jo bilveier rundt i områdene da. Men som sagt, sjekk kart på web, og ring evt. til de du skal til for å få kjøreanvisninger.

Du gjør seff som du vil, men jeg ville heller tatt bilen enn taxi ut dit. Blir jo temmelig dyrt det da...

Skrevet

Det går bra, det er gjerne gjesteparkering ved bebyggelsen. Og det er jo bilveier rundt i områdene da. Men som sagt, sjekk kart på web, og ring evt. til de du skal til for å få kjøreanvisninger.

Du gjør seff som du vil, men jeg ville heller tatt bilen enn taxi ut dit. Blir jo temmelig dyrt det da...

Neida, det blir bare trikkepenger vet du, så det er greit.

Skrevet

Neida, det blir bare trikkepenger vet du, så det er greit.

OK, det blir jo noe annet.

Men jeg synes nok du burde bli litt tryggere på å komme deg rundt i byen, litt utenom Løkka liksom... Har man bil, så er man jo mobil, om man ikke lager seg begrensninger ut fra frykt og (ubegrunnede) bekymringer.

Skrevet

OK, det blir jo noe annet.

Men jeg synes nok du burde bli litt tryggere på å komme deg rundt i byen, litt utenom Løkka liksom... Har man bil, så er man jo mobil, om man ikke lager seg begrensninger ut fra frykt og (ubegrunnede) bekymringer.

Jeg har litt angst for å bevege meg ut av byen med bil. I sentrum er det helt greit. Jeg kjører hvor som helst men med en gang jeg ikke vet veien, blir jeg svett og får vondt i magen.

Skrevet

Jeg har litt angst for å bevege meg ut av byen med bil. I sentrum er det helt greit. Jeg kjører hvor som helst men med en gang jeg ikke vet veien, blir jeg svett og får vondt i magen.

Hvorfor det?

Jeg var ikke kjent i byen når jeg flyttet for meg sjøl (til Asker og Bærum de første årene), men måtte komme meg rundt i byen innimellom. Kjøpte meg en god kartbok på en besinstasjon, sånn at jeg i alle fall hadde den i bilen om jeg kjørte meg bort.

Kjørte ofte rundt for å bli kjent, og ble gradvis mer og mer kjent i byen. Var ikke så høy i hatten i starten selvsagt, men etter hvert var det helt uproblematisk, også om jeg ikke helt visste hvor jeg var. Da bare kjørte jeg litt lenger, til jeg fant et gateskilt, så jeg kunne slå opp i registeret bak i kartboken, og sånn finne ut hvor jeg var. :-)

Det gjelder å forsøke å overvinne slike redsler, da blir man så mye friere. :-)

Du må øve vet du, så du kan komme på besøk til meg til sommer'n, som vi har snakket om. Det er jo en drøy tur ut av tigerstaden... :-)

Skrevet

Hvorfor det?

Jeg var ikke kjent i byen når jeg flyttet for meg sjøl (til Asker og Bærum de første årene), men måtte komme meg rundt i byen innimellom. Kjøpte meg en god kartbok på en besinstasjon, sånn at jeg i alle fall hadde den i bilen om jeg kjørte meg bort.

Kjørte ofte rundt for å bli kjent, og ble gradvis mer og mer kjent i byen. Var ikke så høy i hatten i starten selvsagt, men etter hvert var det helt uproblematisk, også om jeg ikke helt visste hvor jeg var. Da bare kjørte jeg litt lenger, til jeg fant et gateskilt, så jeg kunne slå opp i registeret bak i kartboken, og sånn finne ut hvor jeg var. :-)

Det gjelder å forsøke å overvinne slike redsler, da blir man så mye friere. :-)

Du må øve vet du, så du kan komme på besøk til meg til sommer'n, som vi har snakket om. Det er jo en drøy tur ut av tigerstaden... :-)

Ja, men det er liksom nesten strake veien og så kan jeg sikkert ringe hvis jeg ikke finner fram :o)

Skrevet

Ja, men det er liksom nesten strake veien og så kan jeg sikkert ringe hvis jeg ikke finner fram :o)

Du kan vel ringe til bursdagsbarnets foreldre om du ikke finner fram på Holmlia også?

*hilsen kverulanten Gemini*

;-)

Annonse

Skrevet

Du kan vel ringe til bursdagsbarnets foreldre om du ikke finner fram på Holmlia også?

*hilsen kverulanten Gemini*

;-)

Jeg har overveid det. Kan bare kjøre mosseveien ut og følge skiltet til holmlia, ikke sant.

Skrevet

Jeg har overveid det. Kan bare kjøre mosseveien ut og følge skiltet til holmlia, ikke sant.

Mosseveien og avkjøring skiltet Holmlia er vel det enkleste. (Det går også greit å ta E6 ut over mot Holmlia.)

Hvorfor ikke ringe foreldrene og spørre etter veibeskrivelse?

God tur uansett, taxi eller bil! :-)

Skal forresten i barnebursdag i morgen jeg også, datteren til en kamerat fyller 3. Har kjøpt en topp og en "ola-kjole" til henne, for hun trengte (og ønsket seg?) klær, hadde fått så mye leker i det siste.

Skrevet

Mosseveien og avkjøring skiltet Holmlia er vel det enkleste. (Det går også greit å ta E6 ut over mot Holmlia.)

Hvorfor ikke ringe foreldrene og spørre etter veibeskrivelse?

God tur uansett, taxi eller bil! :-)

Skal forresten i barnebursdag i morgen jeg også, datteren til en kamerat fyller 3. Har kjøpt en topp og en "ola-kjole" til henne, for hun trengte (og ønsket seg?) klær, hadde fått så mye leker i det siste.

Mye mer hyggelig med klær enn leker, særlig for foreldrene. Jeg har kjøpt en fin matboks jeg.

Skrevet

Mye mer hyggelig med klær enn leker, særlig for foreldrene. Jeg har kjøpt en fin matboks jeg.

Jenta hadde selve dagen sin tidligere i uka, og hadde da fått dyre leker og barnemøbler, men også en billig boks plastillina (eller hvordan det skrives...) til under 50-lappen, og den var den gjeveste presangen! :-)

Så jeg tror nok klærne (etter litt tips fra faren) slår an ja. :-)

Har heldigvis ikke så mange sånne barnebursdager å kjøpe gaver til (i motsetning til deg vil jeg tro), og kjøpte dessuten kjolen på Wearhouse, så da går det an, ble ikke så altfor dyrt. :-)

Skrevet

Forresten - nå tar jeg "kvelden" her, nattinatt! :-)

Skrevet

Jenta hadde selve dagen sin tidligere i uka, og hadde da fått dyre leker og barnemøbler, men også en billig boks plastillina (eller hvordan det skrives...) til under 50-lappen, og den var den gjeveste presangen! :-)

Så jeg tror nok klærne (etter litt tips fra faren) slår an ja. :-)

Har heldigvis ikke så mange sånne barnebursdager å kjøpe gaver til (i motsetning til deg vil jeg tro), og kjøpte dessuten kjolen på Wearhouse, så da går det an, ble ikke så altfor dyrt. :-)

Det blir mange bursdager og vi skal ikke kjøpe over 50 kr. Det er avtale i klassen. Det er ikke like lett å finne noe, så jeg kjøper opp når jeg finner billig.

Skrevet

Forresten - nå tar jeg "kvelden" her, nattinatt! :-)

Sov godt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...