nihegi Skrevet 13. mars 2004 Skrevet 13. mars 2004 Har endelig konvertert, men kommer ikke på nett. Får feilmeldingen: Connection refused (10061). Forstår såpass at nettverkstilkoblingen ikke er riktig konfigurert. Har holdt på en stund her og gått meg fast. Kan noen hjelpe meg? Teskje metoden? 0 Siter
citoyen Skrevet 13. mars 2004 Skrevet 13. mars 2004 1. Sjekk at serverinformasjonen i Eudora er riktig 2. Sjekk at evt. brannmur er satt opp for å slippe Eudora gjennom 3. Sjekk at mailsjekk i antivirusprogram er satt opp riktig, prøv evt. å skru den av og se hva som skjer. 0 Siter
nihegi Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Skrevet 14. mars 2004 1. Sjekk at serverinformasjonen i Eudora er riktig 2. Sjekk at evt. brannmur er satt opp for å slippe Eudora gjennom 3. Sjekk at mailsjekk i antivirusprogram er satt opp riktig, prøv evt. å skru den av og se hva som skjer. 1. ang.serverinformasjonen i Eudora: Jeg har online.no. blir det riktig med pop.online.no og smtp.online.no da? ( Det er dette jeg har skrevet inn) Eller skriver jeg bare online.no på begge? 2. Norton Brannmuren har jeg slått av. Men,jeg bruker ruter - noe som er nytt for meg..... Jeg tror det er denne jeg ikke klarer å sette opp ordentlig i Eudora. (Ruteren fungerer helt greit i forhold til Outlook express og Norton på maskin nr. 1 - ) Jeg har prøvd både ¨å sette opp automatisk og å sette opp manuelt, men får det ikke til å funke. 3. Mailsjekk i antivirusprogrammet er slått av .Det hjalp heller ikke 4 Jeg har prøvd å avinstallere og reinstallere Norton - det løste ikke problemet. Jeg mistenker vel en eller annen forbaska hake som skal bort i oppsettingen av Eudora for å komme ut på nett.... Tusenkronersspørsmålet er : hvilken? Jeg vil ha Eudora!!!Ble et øyeblikk tre år her ;-). Det ser ut som et veldig bra mailprogram 0 Siter
citoyen Skrevet 14. mars 2004 Skrevet 14. mars 2004 1. ang.serverinformasjonen i Eudora: Jeg har online.no. blir det riktig med pop.online.no og smtp.online.no da? ( Det er dette jeg har skrevet inn) Eller skriver jeg bare online.no på begge? 2. Norton Brannmuren har jeg slått av. Men,jeg bruker ruter - noe som er nytt for meg..... Jeg tror det er denne jeg ikke klarer å sette opp ordentlig i Eudora. (Ruteren fungerer helt greit i forhold til Outlook express og Norton på maskin nr. 1 - ) Jeg har prøvd både ¨å sette opp automatisk og å sette opp manuelt, men får det ikke til å funke. 3. Mailsjekk i antivirusprogrammet er slått av .Det hjalp heller ikke 4 Jeg har prøvd å avinstallere og reinstallere Norton - det løste ikke problemet. Jeg mistenker vel en eller annen forbaska hake som skal bort i oppsettingen av Eudora for å komme ut på nett.... Tusenkronersspørsmålet er : hvilken? Jeg vil ha Eudora!!!Ble et øyeblikk tre år her ;-). Det ser ut som et veldig bra mailprogram Du kan forsøke å skrive mail.online.no på begge serverne. Maskinen har kontakt med nett utenom mail? 0 Siter
Vincent Skrevet 14. mars 2004 Skrevet 14. mars 2004 1. ang.serverinformasjonen i Eudora: Jeg har online.no. blir det riktig med pop.online.no og smtp.online.no da? ( Det er dette jeg har skrevet inn) Eller skriver jeg bare online.no på begge? 2. Norton Brannmuren har jeg slått av. Men,jeg bruker ruter - noe som er nytt for meg..... Jeg tror det er denne jeg ikke klarer å sette opp ordentlig i Eudora. (Ruteren fungerer helt greit i forhold til Outlook express og Norton på maskin nr. 1 - ) Jeg har prøvd både ¨å sette opp automatisk og å sette opp manuelt, men får det ikke til å funke. 3. Mailsjekk i antivirusprogrammet er slått av .Det hjalp heller ikke 4 Jeg har prøvd å avinstallere og reinstallere Norton - det løste ikke problemet. Jeg mistenker vel en eller annen forbaska hake som skal bort i oppsettingen av Eudora for å komme ut på nett.... Tusenkronersspørsmålet er : hvilken? Jeg vil ha Eudora!!!Ble et øyeblikk tre år her ;-). Det ser ut som et veldig bra mailprogram Det finnes en "offline"-funksjon i Eudora. Hvor denne ligger avhenger av OS og versjon. På Eudora for Mac ligger denne i "task prosess"- vinduet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.