Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som de fleste av oss skjønte, står det sannsynsligvis muslimer bak bombene i Madrid. ETA hadde intet å vinne på slik galskap.

Den spanske regjerings fortvilte forsøk på å politisere etterforskningen har heldigvis ikke ført frem.

Jeg vil anta at regjeringen får dette hett fremover; både fra PK'ene som vil legge ansvaret over på regjeringen fordi de våget å trosse al-qaida, og fra vanlige folk som stiller spørsmål ved hvorfor regjeringen kunne tillate fri import av aggressive muslimer, uten kontroll og uten kunnskap om deres identitet (som her i landet).

Det hele vil nå utvikle seg til en stygg sak for regjeringen, og saken vil få interessante konsekvenser i det kommende, spanske valget.

• Svar 123
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

55

• Mr Kahn

40

• Grip

11

• Lenny

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Jeg har tatt avfære - ingen muslimer der jeg bor. *skål*

Skrevet

Det er da en forutsigbar konsekvens at hvis man deltar i en krig, så vil fienden forsøke å slå tilbake.

Ble du overrasket?

Når Spania velger en så tåpelig strategi, så er det klart de blir et mål.

Gjest Viva Espagna
Skrevet

Det er da en forutsigbar konsekvens at hvis man deltar i en krig, så vil fienden forsøke å slå tilbake.

Ble du overrasket?

Du syns vel at bombene mot de uskyldige sivile på veg til arbeid og skole var helt legitime, du da ?

Skrevet

Ble du overrasket?

Jeg har egentlig ventet på dette. Og det som er typisk for dine «helter og frihetskjempere» er at de har kun sivile som mål.

Hadde vi levet opp til det bildet du forsøker å tegne av vestlig sivilisasjon, så ville 650 barnemordere og kvinneskjendere på Guantanamo Bay blitt stilt mot en mur og meid ned som takk for sist.

Norge har nok en langt bedre «strategi», siden vi huser sånne mordere og kjeltringer som Suohaila Andrawes, russiske flykaprere, Lars Gule, mullah Krekar og mellom 3 og 5 tusen «flykninger» som ingen vet hvor er.

Hvem fan trenger Blücher, når de kan komme til åpen dør.

Skrevet

Jeg har egentlig ventet på dette. Og det som er typisk for dine «helter og frihetskjempere» er at de har kun sivile som mål.

Hadde vi levet opp til det bildet du forsøker å tegne av vestlig sivilisasjon, så ville 650 barnemordere og kvinneskjendere på Guantanamo Bay blitt stilt mot en mur og meid ned som takk for sist.

Norge har nok en langt bedre «strategi», siden vi huser sånne mordere og kjeltringer som Suohaila Andrawes, russiske flykaprere, Lars Gule, mullah Krekar og mellom 3 og 5 tusen «flykninger» som ingen vet hvor er.

Hvem fan trenger Blücher, når de kan komme til åpen dør.

ikke for å plage deg med fakta, men hvilken domstol var det som dømte disse?

Skrevet

Du syns vel at bombene mot de uskyldige sivile på veg til arbeid og skole var helt legitime, du da ?

...øh...????

Jeg vurderte faktisk å sende blomster til den spanske ambassaden.

Poenget er at når vi (europeere) er med på en krig, så må vi forvente at fienden vil bringe den hjem til oss også.

Vi kan ikke bare forvente at vi skal kunne krige i andre land, men at ingen vil komme hit.

Med vennlig hilsen

Skrevet

De samme som dømte Sharon for Sabra og Shatilla kanskje?

Skrevet

Andrawes ble dømt for mordet på den tyske Lufthansa-kateinen Jürgen Schumann. Dessverre fikk hun bare 12 år, der livsvarig forvaring ville vært passende.

Skrevet

...øh...????

Jeg vurderte faktisk å sende blomster til den spanske ambassaden.

Poenget er at når vi (europeere) er med på en krig, så må vi forvente at fienden vil bringe den hjem til oss også.

Vi kan ikke bare forvente at vi skal kunne krige i andre land, men at ingen vil komme hit.

Med vennlig hilsen

..at disse skjeggemennene kjørte et par jumbojeter inn i WTC og startet dette da, Sør. Som Bush sa, if we can't bring them to justice, we'll bring justice to them.

Håper Spania bruker art. 5 i Atlanterhavspakten slik at NATO kan kjøre enda hardere på disse busemennene.

Skrevet

De samme som dømte Sharon for Sabra og Shatilla kanskje?

Sharon ble funnet "indirekte, men personlig ansvarlig" av en ***israelsk*** parliamentskommisjon.

Fangene på Guantanamo har aldri vært foran en dommer.

Skrevet

Andrawes ble dømt for mordet på den tyske Lufthansa-kateinen Jürgen Schumann. Dessverre fikk hun bare 12 år, der livsvarig forvaring ville vært passende.

Da ville formodentlig 1700 ganger livsvarig være passende for Sharon?

Skrevet

..at disse skjeggemennene kjørte et par jumbojeter inn i WTC og startet dette da, Sør. Som Bush sa, if we can't bring them to justice, we'll bring justice to them.

Håper Spania bruker art. 5 i Atlanterhavspakten slik at NATO kan kjøre enda hardere på disse busemennene.

Ja, og mener du det var tilfeldig at de valgte USA?

Skrevet

Sharon ble funnet "indirekte, men personlig ansvarlig" av en ***israelsk*** parliamentskommisjon.

Fangene på Guantanamo har aldri vært foran en dommer.

Helt uten relevanse. Sharon er en demokratisk valgt leder for en demokratisk rettstat, og tidligere leder i en demokratisk hær som var ute i legitimt ærend. Dessuten var det andre som begikk drapene.

Marxistene i Kahane-kommisjonen er forlengst underkjent i Israel, noe Sharons posisjon i dag borger for. FN sa ikke et ord da Saddam myrdet 5 tusen i Halabja, eller da 1000 tonn gass gikk med i de 8 årene Iran og Irak kriget seg i mellom. Ikke sa de noe da Assad gasset og begravde 20000 i Hama heller. Så en kan jo bare tenke seg motivene bak protestene for det Hobeika gjorde.

Fangene på GB har ingen status som berettiger dem noe som helst, de er uten stat, uten ansvarlig ledelse og kan i beste fall komme under spionparagrafen. For et land i strid er dette ensbetydende med standrett og skyting. I mine øyne er disse skjeggemennene på GB heldige.

Skrevet

Da ville formodentlig 1700 ganger livsvarig være passende for Sharon?

Du prater usammenhengende tull, slik unger gjør når de ikke får viljen sin hos de voksne.

Innse at du er en spurv i disse diskusjonene, Sør. Dette kan du ikke nok om, rett og slett.

Skrevet

Ja, og mener du det var tilfeldig at de valgte USA?

Tilfeldig i hvilken sammenheng? For islamistiske fundamentalister er Israel og USA som «den store satan» bare ett av mange motiver.

Hvis du føler behov for å analysere dette med dine sedvanlige marxistiske analyseverktøy, så tar jeg gjerne den dabatten.

Men nå begynner det å bli sent.

Gjest pasa20
Skrevet

2 av dem var indere, sist jeg sjekket var ikke indere arabere...

Skrevet

Du prater usammenhengende tull, slik unger gjør når de ikke får viljen sin hos de voksne.

Innse at du er en spurv i disse diskusjonene, Sør. Dette kan du ikke nok om, rett og slett.

Hvilken dommer hadde funnet de på Guantanamo skyldig, sa du?

Skrevet

Helt uten relevanse. Sharon er en demokratisk valgt leder for en demokratisk rettstat, og tidligere leder i en demokratisk hær som var ute i legitimt ærend. Dessuten var det andre som begikk drapene.

Marxistene i Kahane-kommisjonen er forlengst underkjent i Israel, noe Sharons posisjon i dag borger for. FN sa ikke et ord da Saddam myrdet 5 tusen i Halabja, eller da 1000 tonn gass gikk med i de 8 årene Iran og Irak kriget seg i mellom. Ikke sa de noe da Assad gasset og begravde 20000 i Hama heller. Så en kan jo bare tenke seg motivene bak protestene for det Hobeika gjorde.

Fangene på GB har ingen status som berettiger dem noe som helst, de er uten stat, uten ansvarlig ledelse og kan i beste fall komme under spionparagrafen. For et land i strid er dette ensbetydende med standrett og skyting. I mine øyne er disse skjeggemennene på GB heldige.

*ler*

Dine bortforklaringer overbeviser vel knapt deg selv!?

Skrevet

Tilfeldig i hvilken sammenheng? For islamistiske fundamentalister er Israel og USA som «den store satan» bare ett av mange motiver.

Hvis du føler behov for å analysere dette med dine sedvanlige marxistiske analyseverktøy, så tar jeg gjerne den dabatten.

Men nå begynner det å bli sent.

Du er pinlig opphengt i marxister - det er tydeligvis der dine sympatier ligger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...