Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest QuePasta
Skrevet

Det er da en forutsigbar konsekvens at hvis man deltar i en krig, så vil fienden forsøke å slå tilbake.

Ble du overrasket?

Når Spania velger en så tåpelig strategi, så er det klart de blir et mål.

Jeg synes det er helt feil å legitimere massemord som krigshandling. Ved å betrakte mord av sivile som en "politisk aksjon" er vi med på å støtte dette som virkemiddel, og dermed delansvarlig.

Fortsetter under...

• Svar 123
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

55

• Mr Kahn

40

• Grip

11

• Lenny

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg synes det er helt feil å legitimere massemord som krigshandling. Ved å betrakte mord av sivile som en "politisk aksjon" er vi med på å støtte dette som virkemiddel, og dermed delansvarlig.

Det er et mønster i at noen (som f.eks. sør) alltid forsvarer muslimske angrep på vestlige land, uavhengig av omfang og galskap. Når de neste bombene sprenges i London og Oslo, vil de bruke de samme argumenter til forsvar for muslimer og terror, og til angrep på eget land og folk.

Noen har denne innebygde sansen for totalitær tvang, og velger feil side. De valgte feil side under 2. verdenskrig og støttet nazistene. Nå velger de på nytt feil side og støtter muslimene.

Skrevet

Hei,

Jeg sier selvsagt IKKE at det er riktig.

Jeg sier at det er en forutsigbar konsekvens av at "vi bomber dem", og da må vi selvsagt regne med at "de bomber oss".

Med vennlig hilsen

Skrevet

Det er et mønster i at noen (som f.eks. sør) alltid forsvarer muslimske angrep på vestlige land, uavhengig av omfang og galskap. Når de neste bombene sprenges i London og Oslo, vil de bruke de samme argumenter til forsvar for muslimer og terror, og til angrep på eget land og folk.

Noen har denne innebygde sansen for totalitær tvang, og velger feil side. De valgte feil side under 2. verdenskrig og støttet nazistene. Nå velger de på nytt feil side og støtter muslimene.

Hvor "forsvarer" jeg noe angrep? Jeg sier selvsagt IKKE at det er riktig.

Jeg sier at det er en forutsigbar konsekvens av at "vi bomber dem", og da må vi selvsagt regne med at "de bomber oss".

Du kan bli så sur du bare vil, men det er åpenbart at strategien din/deres har feilet!

Slik jeg forutsa!

Skrevet

Vi andre har for lengst notert oss hvilken side Sør har tatt i krigen.

Jepp. Jeg står på siden som er MOT massemord, vilkårlig fengsling, og nettopp de tingene vi bekjempet Stalin og Hitler for.

Det er mer og mer åpenbart at Grips et als stategi har vært en totalt feiltakelse.

Skrevet

Dette er krig, Sør, og i en krig drepes dessverre også uskyldige. Forskjellen på oss og dem er at vi ikke dreper uskyldige med hensikt. Det er åpenbart her du ikke klare å skille skit og kanel.

Som jeg sa, de skal være glad de i det hele tatt lever, disse skjeggebusene på GB. De er tatt til fange, uten uniform, statsløse uten ansvarlig ledelse. Et hvilket som helst regime fra «den andre siden» ville satt standrett og skutt dem på stedet.

Så lenge de er i live, så har de en mulighet til å få prøvet sin sak. Hvor mye tror du disse skjeggebusene bidrar til sitt eget forsvar der de sitter? De angriper sågar vokterne med bare tenna.

Nei, Sør, få orden på prioriteringene dine.

Du skriver: "Dette er krig, Sør, og i en krig drepes dessverre også uskyldige. Forskjellen på oss og dem er at vi ikke dreper uskyldige med hensikt."

Det er jo AKKURAT det bin Laden også påstår! Dere har IDENTISK resonnement, og dere tar naturligvis like feil begge to.

Pføy!

Annonse

Skrevet

Hvor "forsvarer" jeg noe angrep? Jeg sier selvsagt IKKE at det er riktig.

Du kan bli så sur du bare vil, men det er åpenbart at strategien din/deres har feilet!

Slik jeg forutsa!

Din "strategi" går i korthet ut på å tilpasse vestlig utenrikspolitikk til de krav som al-qaida til enhver tid stiller. Det er konsekvensen av dine latterlige utsagn.

Det vil etterhvert gå opp for folk og poltikere at situasjonen er ytterst alvorlig.

Først vil vi nå få en periode der de naive sosialister vil beherske mediene og bruke sørs naive argumentasjon.

Så vil folk skjønne at vi er uten beskyttelse, uten mulighet til å hindre flere aksjoner og helt prisgitt muslimske terroristers valg. Det er en ubehagelig erkjennelse, og det blir diskusjon hvordan dette kunne skje.

Vi vil da få en diskusjon om den ukontrollerte innvandringen, om hvem som er ansvarlig for at tusener av fiendens soldater (terrorister) fritt har fått adgang til våre områder, uten identitet, men utstyrt med våre penger. Hven er ansvarlig for denne forbrytelsen?

Det skal bli interessant å følge de skyldiges kappløp bort fra ansvaret.

Skrevet

Tullprat. Det er nettopp pga. den friheten som demokratiet kan tilby at disse bandittene kan operere fritt. Demokartiet blir sin egen verste fiende hvis en ikke kan svare disse bandittene med deres egne midler.

Du har ikke "demokrati" hvis du tillater fengsling uten lov og dom!

Skrevet

Din "strategi" går i korthet ut på å tilpasse vestlig utenrikspolitikk til de krav som al-qaida til enhver tid stiller. Det er konsekvensen av dine latterlige utsagn.

Det vil etterhvert gå opp for folk og poltikere at situasjonen er ytterst alvorlig.

Først vil vi nå få en periode der de naive sosialister vil beherske mediene og bruke sørs naive argumentasjon.

Så vil folk skjønne at vi er uten beskyttelse, uten mulighet til å hindre flere aksjoner og helt prisgitt muslimske terroristers valg. Det er en ubehagelig erkjennelse, og det blir diskusjon hvordan dette kunne skje.

Vi vil da få en diskusjon om den ukontrollerte innvandringen, om hvem som er ansvarlig for at tusener av fiendens soldater (terrorister) fritt har fått adgang til våre områder, uten identitet, men utstyrt med våre penger. Hven er ansvarlig for denne forbrytelsen?

Det skal bli interessant å følge de skyldiges kappløp bort fra ansvaret.

Det er faktisk DU og Al Quaida som har felles metoder her - jfr. drap av uskyldige, og fengsling uten lov og dom.

Dere står på samme side - en gjeng fundamentalistiske tullinger, og mot resten av menneskeheten som vil ha demokrati.

Du har INGEN som helst sjanse til å "slå" 1,2 milliarder muslimer i krig - også fordi mesteparten av verden vil stå på deres side mot deg.

Derimot så har vi en sjanse til å bekjempe terrorisme, hvis vi får de 1,2 milliardene samt resten av verden med på vår side.

Du skremmer dem vekk, og det gjør at vi taper krigen.

Skrevet

Jepp. Jeg står på siden som er MOT massemord, vilkårlig fengsling, og nettopp de tingene vi bekjempet Stalin og Hitler for.

Det er mer og mer åpenbart at Grips et als stategi har vært en totalt feiltakelse.

Din "strategi" med å legge seg flat for fienden og tilpasse seg fiendens ønsker, kan spare oss for noen bomber på kort sikt. Med din evige sans for totalitære ideologier, vil sikkert sågar nyte situasjonen. De fleste vil imidlertid finne din al-qaida-dikterte fred høyst beklemmende.

Skrevet

Og du må ikke tro at du kan vri deg unna ubehagelige fakta rundt din egen poltiske tilhørighet fordi du har funnet et rusk i øynene på den frie verden. Det er en hel tømmerlunne å ta av borte i Russland, der dine gamle helter har sitt opphav.

Det er ikke min feil at du ikke tåler å bli minnet på disse barna, som åpenbart ikke hører med i regnestykket om disse 60.000 som dør av sult.

Dette kalles bekvemmelighetsempati, et uttrykk jeg sjelden låner pga. dets opphav. Men i ditt tilfelle finnes det neppe noe mer dekkende. Jeg tror at disse 650 som sitter igjen på GB vil få sin sak behandlet med tiden, men disse barna i Putins fengsler vil for alltid bli oversett så lenge sånne som deg skal få skrike og skråle om rettighetene til barnemordere og kvinneskjendere.

Jeg må si jeg er mildt sagt rystet over dine prioriteringer.

Sjekk overskriften i tråden.

Som ekstrem-kapitalist er da Putin blant "dine", og det er du som burde forsvare ham.

Skrevet

Din "strategi" med å legge seg flat for fienden og tilpasse seg fiendens ønsker, kan spare oss for noen bomber på kort sikt. Med din evige sans for totalitære ideologier, vil sikkert sågar nyte situasjonen. De fleste vil imidlertid finne din al-qaida-dikterte fred høyst beklemmende.

Den eneste som "legger seg flat" her er deg, Grip. Dog kan ditt svada om "krig mot muslimer" bli så latterlig at vi andre kan legge oss ned for å le/gråte.

Hvordan har du tenkt å krige mot muslimene?

Tenker du på det du skriver, eller synes du bare det er interessant å komme med åpenbart vrøvl?

Gjest QuePasta
Skrevet

Nei!

Dette er handling utført av morderbander og galninger,ikke muslimer. Dette er vold ikke politikk.

Som det ble gjort i afganistan, kan man gå til krig mot nasjoner som nekter å hjelpe til med å arrestere morderne, men ikke fordi de er muslimer. Folk må få lov til å tro det de vil.

Annonse

Skrevet

Det er faktisk DU og Al Quaida som har felles metoder her - jfr. drap av uskyldige, og fengsling uten lov og dom.

Dere står på samme side - en gjeng fundamentalistiske tullinger, og mot resten av menneskeheten som vil ha demokrati.

Du har INGEN som helst sjanse til å "slå" 1,2 milliarder muslimer i krig - også fordi mesteparten av verden vil stå på deres side mot deg.

Derimot så har vi en sjanse til å bekjempe terrorisme, hvis vi får de 1,2 milliardene samt resten av verden med på vår side.

Du skremmer dem vekk, og det gjør at vi taper krigen.

Jeg tror ikke vi taper. Jeg tror muslimene taper, selv om du heier på dem aldri så mye.

Situasjonen kan kanskje fortsatt bringes under kontroll, men da kreves det umiddelbare og massive tiltak.

Fiendens soldater innenfor våre egne grenser må bringes under kontroll og fjernes. Vi må gjøre det som er nødvendig for å få dette til.

Ytterligere import av folk fra muslimske områder må selvsagt stanses.

Skrevet

Nei!

Dette er handling utført av morderbander og galninger,ikke muslimer. Dette er vold ikke politikk.

Som det ble gjort i afganistan, kan man gå til krig mot nasjoner som nekter å hjelpe til med å arrestere morderne, men ikke fordi de er muslimer. Folk må få lov til å tro det de vil.

Du tar dessverre fundamentalt feil. Dette dreier seg om politikk, og ikke tilfeldige røverbander. Det er slik muslimske krefter har valgt å føre krig mot vestlige land.

Skrevet

Jeg tror ikke vi taper. Jeg tror muslimene taper, selv om du heier på dem aldri så mye.

Situasjonen kan kanskje fortsatt bringes under kontroll, men da kreves det umiddelbare og massive tiltak.

Fiendens soldater innenfor våre egne grenser må bringes under kontroll og fjernes. Vi må gjøre det som er nødvendig for å få dette til.

Ytterligere import av folk fra muslimske områder må selvsagt stanses.

*ler*

Og tyngdekraften må oppheves?

Du tror ikke engang selv på det våset du skriver.

Skrevet

Den eneste som "legger seg flat" her er deg, Grip. Dog kan ditt svada om "krig mot muslimer" bli så latterlig at vi andre kan legge oss ned for å le/gråte.

Hvordan har du tenkt å krige mot muslimene?

Tenker du på det du skriver, eller synes du bare det er interessant å komme med åpenbart vrøvl?

Vi kan selvsagt sette i verk en rekke tiltak for å få situasjonen under kontroll.

Pr. i dag er vi helt prisgitt muslimers vurderinger av hvor de ønsker neste eksplosjon. Vi kan ikke gjøre noe for å hindre det, fordi vi har latt dem etablere egne "armeer" i våre vestlige land.

Skrevet

Du tar dessverre fundamentalt feil. Dette dreier seg om politikk, og ikke tilfeldige røverbander. Det er slik muslimske krefter har valgt å føre krig mot vestlige land.

På samme måte som vi bør utrydde alle kristne, fordi nazistene var kristne, alle buddhister fordi Pol Pot var buddhist, og alle kommunister fordi Stalin var kommunist.

Skrevet

Vi kan selvsagt sette i verk en rekke tiltak for å få situasjonen under kontroll.

Pr. i dag er vi helt prisgitt muslimers vurderinger av hvor de ønsker neste eksplosjon. Vi kan ikke gjøre noe for å hindre det, fordi vi har latt dem etablere egne "armeer" i våre vestlige land.

Som sagt, så lenge vi bomber dem, må vi regne med at de vil bombe oss.

Din "analyse" er knapt gangbar i en barnehage - den er latterlig.

Gjest QuePasta
Skrevet

Hei,

Jeg sier selvsagt IKKE at det er riktig.

Med vennlig hilsen

Nei. Dette er ikke noe "oss" mot "dem", ved å betrakte det på den måten, aksepterer du en politiske agenda. Du gir dem legitimitet, og er med på å sikre at slike handliger gjentar seg.

Dette er massemord utført av kriminelle.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...