Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei. Dette er ikke noe "oss" mot "dem", ved å betrakte det på den måten, aksepterer du en politiske agenda. Du gir dem legitimitet, og er med på å sikre at slike handliger gjentar seg.

Dette er massemord utført av kriminelle.

Det bør være "den siviliserte verden" mot "terroristene". Det er en kamp vi kan vinne, og vil vinne.

Grip et al forsøker å fremstille det som en kamp mellom "Vesten" og "muslimene" (og resten av verden), som er en kamp ingen kan vinne.

Al Quaida har en politisk agenda - de er mye mer poitiske enn religiøse, selv om det er en blanding. Det gir de ikke legitimitet, men det gjør at de kan få støtte fra flere, ved at de markedsfører seg som "mot Vesten".

Grips vås om "krig mot muslimer" er jo et fint alibi for Al Qaida.

Med vennlig hilsen

• Svar 123
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

55

• Mr Kahn

40

• Grip

11

• Lenny

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest QuePasta
Skrevet

Det bør være "den siviliserte verden" mot "terroristene". Det er en kamp vi kan vinne, og vil vinne.

Grip et al forsøker å fremstille det som en kamp mellom "Vesten" og "muslimene" (og resten av verden), som er en kamp ingen kan vinne.

Al Quaida har en politisk agenda - de er mye mer poitiske enn religiøse, selv om det er en blanding. Det gir de ikke legitimitet, men det gjør at de kan få støtte fra flere, ved at de markedsfører seg som "mot Vesten".

Grips vås om "krig mot muslimer" er jo et fint alibi for Al Qaida.

Med vennlig hilsen

"Det bør være "den siviliserte verden" mot "terroristene". Det er en kamp vi kan vinne, og vil vinne."

(Dette rimer dårlig med det du sa i det første innlegget - der snakker du åpenbart om krigen mot irak).

Men kampen mot massemorderne kan vi selvsagt ikke vinne så lenge noen tillater disse handlingene å bli sett på som politiske virkemiddel.

Så lenge man ser at denne typen handlinger kan gi gevinst, så vil dette aldri ta slutt.

Gjest QuePasta
Skrevet

Du tar dessverre fundamentalt feil. Dette dreier seg om politikk, og ikke tilfeldige røverbander. Det er slik muslimske krefter har valgt å føre krig mot vestlige land.

Ved å akseptere dette som politiske ytringer,kan du være med på å sikre at disse morderne oppnår det de er ute etter. Dermed er du medskyldig neste gang noe slikt skjer.

Skrevet

"Det bør være "den siviliserte verden" mot "terroristene". Det er en kamp vi kan vinne, og vil vinne."

(Dette rimer dårlig med det du sa i det første innlegget - der snakker du åpenbart om krigen mot irak).

Men kampen mot massemorderne kan vi selvsagt ikke vinne så lenge noen tillater disse handlingene å bli sett på som politiske virkemiddel.

Så lenge man ser at denne typen handlinger kan gi gevinst, så vil dette aldri ta slutt.

Hei,

Det som er relevant er vel ikke hvordan "vi" ser på det, men hvordan "personen i gaten" i den muslimske del av verden ser på det?

Al Qaida blir ikke mer legitim avhengig av om agendaen er politisk. Men de har helt klart en agenda - det er ikke bare "tilfeldige bomber" uten mål og mening.

Når tullinger på "vår" side gnåler om "krig mot muslimer", så er det klart at muslimene da vil befinne seg på den andre siden.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Denne tråden handlet ikke om Putins 17000 fengslede barn (er du klar over at USA er et av de få landene i verden som henretter mennesker for hva de gjorde som barn?), men om Al Quaida?

Det er beklagelig at du stiller på samme side som Stalin i ditt forsvar for fengsling av uskyldige!

«-...er du klar over at USA er et av de få landene i verden som henretter mennesker for hva de gjorde som barn?-»

Ja, i noen få stater har det forekommet kritikkverdige forhold der ungdom, spesielt svarte, har blitt fengslet og sågar henrettet. Men heldigvis har USA et oppegående demokrati der disse middelaldertendensene etterhvert vil avskaffes. Men fortsatt snakker vi, eller rettere sagt DU, om splinten istedenfor tømmerlunnen.

Dessverre finnes det ikke noe slikt oppegående demokrati i Russland. Landets leder er hentet rett ut av partinomenklaturaen i KGB, og fortsatt sitter det en uhyggelig ansamling kommunister og nasjonalsosialister i Dumaen.

Din ensidige kritikk av USA - og Israel - bidrar i stor grad til at det vil være «bisniss as usual» i Russland i mange år fremover.

Skrevet

«-...er du klar over at USA er et av de få landene i verden som henretter mennesker for hva de gjorde som barn?-»

Ja, i noen få stater har det forekommet kritikkverdige forhold der ungdom, spesielt svarte, har blitt fengslet og sågar henrettet. Men heldigvis har USA et oppegående demokrati der disse middelaldertendensene etterhvert vil avskaffes. Men fortsatt snakker vi, eller rettere sagt DU, om splinten istedenfor tømmerlunnen.

Dessverre finnes det ikke noe slikt oppegående demokrati i Russland. Landets leder er hentet rett ut av partinomenklaturaen i KGB, og fortsatt sitter det en uhyggelig ansamling kommunister og nasjonalsosialister i Dumaen.

Din ensidige kritikk av USA - og Israel - bidrar i stor grad til at det vil være «bisniss as usual» i Russland i mange år fremover.

Kan du forklare sammenhengen mellom "russiske barn i fengsel" og "5 arabere arrestert" - som var temaet i tråden?

Gjest QuePasta
Skrevet

Hei,

Det som er relevant er vel ikke hvordan "vi" ser på det, men hvordan "personen i gaten" i den muslimske del av verden ser på det?

Al Qaida blir ikke mer legitim avhengig av om agendaen er politisk. Men de har helt klart en agenda - det er ikke bare "tilfeldige bomber" uten mål og mening.

Når tullinger på "vår" side gnåler om "krig mot muslimer", så er det klart at muslimene da vil befinne seg på den andre siden.

Med vennlig hilsen

"Det som er relevant er vel ikke hvordan "vi" ser på det, men hvordan "personen i gaten" i den muslimske del av verden ser på det? "

Nei! Selvsagt er det viktig hvordan vi ser på det. Handlingen må vurderes som det det er, et massemord utført av kriminelle, Med en gang noen begynner sier "selvsagt er det avskyelig, men årsaken er slik-og-slik" så knytter du terroren til en sak, og gjør den til et politisk virkemiddel. Da støtter du terroristene!

Skrevet

"Det som er relevant er vel ikke hvordan "vi" ser på det, men hvordan "personen i gaten" i den muslimske del av verden ser på det? "

Nei! Selvsagt er det viktig hvordan vi ser på det. Handlingen må vurderes som det det er, et massemord utført av kriminelle, Med en gang noen begynner sier "selvsagt er det avskyelig, men årsaken er slik-og-slik" så knytter du terroren til en sak, og gjør den til et politisk virkemiddel. Da støtter du terroristene!

Tull.

"Terror" er et ord. "Vi" drepte dobbelt så mange totalt uskyldige i Afghanistan som Al Qaida drepte i WTC. For dem er det vi som driver med "terror".

Ved å nekte for årsakene til terror, så vil du sloss i blinde. Du kan ikke se på det Al Qaida gjør som separert fra situasjonen i Midtøsten, Afghanistan, Irak og andre steder, like lite som man kunne se på hva IRA gjorde som separat fra situasjonen i Nord Irland.

Selvsagt er det en årsak bak. Men det legitimiserer IKKE metodene.

Med vennlig hilsen

Gjest QuePasta
Skrevet

Tull.

"Terror" er et ord. "Vi" drepte dobbelt så mange totalt uskyldige i Afghanistan som Al Qaida drepte i WTC. For dem er det vi som driver med "terror".

Ved å nekte for årsakene til terror, så vil du sloss i blinde. Du kan ikke se på det Al Qaida gjør som separert fra situasjonen i Midtøsten, Afghanistan, Irak og andre steder, like lite som man kunne se på hva IRA gjorde som separat fra situasjonen i Nord Irland.

Selvsagt er det en årsak bak. Men det legitimiserer IKKE metodene.

Med vennlig hilsen

De holdningene du gir uttrykk for der, er nøyaktig det terroristene ønsker å oppnå, og dermed direkte støtte til terrorvirksomhet.

Du kan like gjerne gi dem penger.

Skrevet

Du skriver: "Dette er krig, Sør, og i en krig drepes dessverre også uskyldige. Forskjellen på oss og dem er at vi ikke dreper uskyldige med hensikt."

Det er jo AKKURAT det bin Laden også påstår! Dere har IDENTISK resonnement, og dere tar naturligvis like feil begge to.

Pføy!

Har du hørt på makan te vrøvl? Hva er det VI kjemper for - og hva er det Bin Laden kjemper for?

Mener du for ramme alvor at Bin Laden, eller Arafat for den saks skyld, har noe rettferdig kall?

Skrevet

Du har ikke "demokrati" hvis du tillater fengsling uten lov og dom!

Fortel det til Putin. Eller Arafat. Ikke bare til USA. Du vet åpenbart ikke hva demokrati innebærer.

Skrevet

De holdningene du gir uttrykk for der, er nøyaktig det terroristene ønsker å oppnå, og dermed direkte støtte til terrorvirksomhet.

Du kan like gjerne gi dem penger.

Vås. Jeg forholder meg til realitene og virkeligheten, istedet for å stikke hodet i sanden.

Hvis du ikke forstår hvorfor de sloss, så kan du heller ikke overvinne dem.

Du burde ha lært noe av tragedien i Vietnam!

Med vennlig hilsen

Skrevet

Sjekk overskriften i tråden.

Som ekstrem-kapitalist er da Putin blant "dine", og det er du som burde forsvare ham.

Som jeg sa, Putin er hentet ut av partinomenklaturaen i KGB, og har lite eller ingenting med verken kapitalisme eller demokrati å gjøre.

Du så hvordan han håndterte gisseldramaet Dubrovka-teateret i Moskva. Symptomatisk nok nektet norske UD å mekle i dette dramaet, og en kan jo undre seg hvorfor.

Jeg føler meg ikke bundet av overskrifter i de forskjellige trådene, og jeg tar heller ikke diktat fra deg om hva jeg skal presentere av argumenter.

Fra mitt ståsted ser det ut til at du begynner å gå tom.

Skrevet

Har du hørt på makan te vrøvl? Hva er det VI kjemper for - og hva er det Bin Laden kjemper for?

Mener du for ramme alvor at Bin Laden, eller Arafat for den saks skyld, har noe rettferdig kall?

Jeg påpeker at både du og de bruker samme "resonnement", og at dere står på samme side i kampen mot menneskerettighetene!

Så lenge du aksepterer at "fengsling uten dom" forekommer, så står du på samme side som bin Laden (som også bekjemper menneskerettighetene!), og det er FEIL side.

Skrevet

Kan du forklare sammenhengen mellom "russiske barn i fengsel" og "5 arabere arrestert" - som var temaet i tråden?

Som jeg sa, du dikterer ikke premissene for debatten. Svar heller på argumentene, hvis du kan.

Skrevet

Fortel det til Putin. Eller Arafat. Ikke bare til USA. Du vet åpenbart ikke hva demokrati innebærer.

Hva Arafat eller Putin gjør, berettiger ikke at USA gjør det.

Arafat og Putin var ikke tema i denne tråden.

Skrevet

Som jeg sa, du dikterer ikke premissene for debatten. Svar heller på argumentene, hvis du kan.

*ler*

Så det var ingen sammenheng, bare ditt forsøk på en avsporing.

Skrevet

Jeg påpeker at både du og de bruker samme "resonnement", og at dere står på samme side i kampen mot menneskerettighetene!

Så lenge du aksepterer at "fengsling uten dom" forekommer, så står du på samme side som bin Laden (som også bekjemper menneskerettighetene!), og det er FEIL side.

Hvem dømte 3000 mennesker til døden i WTC, Sør? Hvem dømte 200 mennesker til døden i Madrid? Hvem dømte 11 jødiske idrettsmenn til døden i München 1972? Hvem dømte Leon Klinghoffer til døden i 1985? Lista er så lang som et vondt år.

Fy fan for noen prioriteringer du har! Det er meg revnende likegyldig hva du mener om mitt demokratiske ståsted. Dette pakket har erklært vestlig demokrati og kultur krig, og da får de fan ta meg finne seg i at den også går på deres egne premisser.

Skrevet

Hva Arafat eller Putin gjør, berettiger ikke at USA gjør det.

Arafat og Putin var ikke tema i denne tråden.

Du bestemmer ikke hva som er tema i denne tråden.

Skrevet

*ler*

Så det var ingen sammenheng, bare ditt forsøk på en avsporing.

Det du kaller avsporing er et forøk på å få debatten over på dine premisser. En hersketeknikk som ikke fungerer særlig bra på meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...