Gå til innhold

oppskrift på eggesalat og italiensk salat

Anbefalte innlegg

Gjest nammenam
Skrevet

Håper at det er noen matglade/matinteresserte her inne som kan hjelpe meg med oppskrift/link på eggesalt og italiensk salat. Har saumfart kokebøkene, men der var det ikke oppskrift på slike usunne ting, he, he. På forhånd takk

Fortsetter under...

Skrevet

Eggesalat: Blander hardkokte egg i biter med litt hakket vårløk eller purre, et par skjeer majones (selv synes jeg Hellmans er den eneste gode, men liker du Mills er vel det greit), salt, pepper og en liten skje sennep. Smaker kjempegodt på loff sammen med brønnkarse.

Italiensk salat: Grovriv et par gulrøtter og ½ kålhode og bland med like deler majones (her foretrekker jeg hjemmelaget, men igjen bruker du det du selv synes er best/lettest) og lettrømme, litt salt, pepper, litt hvitløkspulver, løkpulver, sennepspulver, sitronsaft og ørlite sukker.

Gjest midia
Skrevet

Eggesalat: Blander hardkokte egg i biter med litt hakket vårløk eller purre, et par skjeer majones (selv synes jeg Hellmans er den eneste gode, men liker du Mills er vel det greit), salt, pepper og en liten skje sennep. Smaker kjempegodt på loff sammen med brønnkarse.

Italiensk salat: Grovriv et par gulrøtter og ½ kålhode og bland med like deler majones (her foretrekker jeg hjemmelaget, men igjen bruker du det du selv synes er best/lettest) og lettrømme, litt salt, pepper, litt hvitløkspulver, løkpulver, sennepspulver, sitronsaft og ørlite sukker.

jeg bruker egg i små biter,løk ikke mye da det lett overdøver smaken,majones og rømme.noen bruker purreløk og noen bruker paprika alt er kjempegodt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...