Gå til innhold

fryser hele tiden

Anbefalte innlegg

Gjest frossenpinn
Skrevet

Jeg fryser alltid konstant. På jobben sitter jeg med varmeapparatet på fullt og alle andre svetter ihjel. Hjemme fryser jeg når det er 23 grader inne. Dette er det stort problem for meg. Finnes det noen preparater som kan gjøre det bedre for meg? Kan nevne at jeg ikke røyker lenger (slutta 1.1.04 etter å ha røyka i 5-6 år)

Fortsetter under...

Gjest mallet
Skrevet

Kanskje det kan hjelpe å begynne å trene litt (for å få i gang blodsirkulasjonen)?

Gjest frossenpinn
Skrevet

Kanskje det kan hjelpe å begynne å trene litt (for å få i gang blodsirkulasjonen)?

trener kun en gang i uken nå, men for en liten stund siden trente jeg veldig aktivt. 5-6 ganger i uken, men det hjalp veldig lite. Tror ikke det er der feilen ligger

Skrevet

trener kun en gang i uken nå, men for en liten stund siden trente jeg veldig aktivt. 5-6 ganger i uken, men det hjalp veldig lite. Tror ikke det er der feilen ligger

Hei,

Har du sjekket metabolismen, og tyroksin/TSH nivået i blodet?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg hadde en kollega som alltid frøs. Det viste seg at hun hadde ekstremt lav blodprosent.

Gjest frossenpinn
Skrevet

Hei,

Har du sjekket metabolismen, og tyroksin/TSH nivået i blodet?

Med vennlig hilsen

eh nei aner ikke hva det er engang? hva er det?

Annonse

Skrevet

eh nei aner ikke hva det er engang? hva er det?

Tyroxin/TSH har med stoffskiftet å gjøre. Om man har hypotyreos/lavt stoffskifte kan man f.x. fryse hele tiden.

Mer om dette på http://www.stoffskifte.org

Men gå til legen og beskriv symptomene, og be om at det blir tatt blodprøver på nettopp stoffskifte, blodprosent mm.

Gjest frossenpinn
Skrevet

Tyroxin/TSH har med stoffskiftet å gjøre. Om man har hypotyreos/lavt stoffskifte kan man f.x. fryse hele tiden.

Mer om dette på http://www.stoffskifte.org

Men gå til legen og beskriv symptomene, og be om at det blir tatt blodprøver på nettopp stoffskifte, blodprosent mm.

har tatt blodprøver på stoffskifte for noen år siden og det var helt normalt...

Skrevet

Men det behøver ikke være normalt nå.

Sjekk "Fri T4", og TSH.

Med vennlig hilsen

Skrevet

For noen år siden?

Stoffskifteproblemer kan komme snikende/gradvis, så jeg ville bedt om nye blodprøver igjen nå om jeg var deg. Også av blodprosent som en annen her nevnte. Det kan jo også være andre årsaker til at man fryser mye. Legen vil jo evt. vite om det kan være symptom på andre tilstander, kanskje mangel på viktige vitaminer/mineraler eller no' annet. Det skader jo ikke å få tatt en enkel blodprøve for å undersøke i alle fall.

Gjest Kan være et symptom
Skrevet

Jeg også har slik 'indre frost'. Fryser liksom innenfra, såd et hjelper ikke hva jeg kler på meg eller hvor varmt det er. For meg er det noe som følger med fibromyalgien. Det står iallefall på symptomlista der.

Det eneste som lindrer mer enn i øyeblikket er badstu og varmtvannbasseng. Bli skikkelig gjennomvarm. Da holder det noen timer, men så er det igang igjen.

Sikkert andre sykdommer/syndromer som også har dette som et symptom.

Dårlig boldsirkulajon gir også frysninger.

Gjest what the...
Skrevet

Ta en ny test,det kan hende utslaget blir annerledes nå.

Stoffskiftet kan "svinge" litt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...