Gjest frossenpinn Skrevet 13. mars 2004 Skrevet 13. mars 2004 Jeg fryser alltid konstant. På jobben sitter jeg med varmeapparatet på fullt og alle andre svetter ihjel. Hjemme fryser jeg når det er 23 grader inne. Dette er det stort problem for meg. Finnes det noen preparater som kan gjøre det bedre for meg? Kan nevne at jeg ikke røyker lenger (slutta 1.1.04 etter å ha røyka i 5-6 år) 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 13. mars 2004 Skrevet 13. mars 2004 Kanskje det kan hjelpe å begynne å trene litt (for å få i gang blodsirkulasjonen)? 0 Siter
Gjest frossenpinn Skrevet 13. mars 2004 Skrevet 13. mars 2004 Kanskje det kan hjelpe å begynne å trene litt (for å få i gang blodsirkulasjonen)? trener kun en gang i uken nå, men for en liten stund siden trente jeg veldig aktivt. 5-6 ganger i uken, men det hjalp veldig lite. Tror ikke det er der feilen ligger 0 Siter
Sør Skrevet 13. mars 2004 Skrevet 13. mars 2004 trener kun en gang i uken nå, men for en liten stund siden trente jeg veldig aktivt. 5-6 ganger i uken, men det hjalp veldig lite. Tror ikke det er der feilen ligger Hei, Har du sjekket metabolismen, og tyroksin/TSH nivået i blodet? Med vennlig hilsen 0 Siter
fresja Skrevet 13. mars 2004 Skrevet 13. mars 2004 Jeg hadde en kollega som alltid frøs. Det viste seg at hun hadde ekstremt lav blodprosent. 0 Siter
Gjest frossenpinn Skrevet 13. mars 2004 Skrevet 13. mars 2004 Hei, Har du sjekket metabolismen, og tyroksin/TSH nivået i blodet? Med vennlig hilsen eh nei aner ikke hva det er engang? hva er det? 0 Siter
Gemini Skrevet 13. mars 2004 Skrevet 13. mars 2004 eh nei aner ikke hva det er engang? hva er det? Tyroxin/TSH har med stoffskiftet å gjøre. Om man har hypotyreos/lavt stoffskifte kan man f.x. fryse hele tiden. Mer om dette på http://www.stoffskifte.org Men gå til legen og beskriv symptomene, og be om at det blir tatt blodprøver på nettopp stoffskifte, blodprosent mm. 0 Siter
Gjest frossenpinn Skrevet 13. mars 2004 Skrevet 13. mars 2004 Tyroxin/TSH har med stoffskiftet å gjøre. Om man har hypotyreos/lavt stoffskifte kan man f.x. fryse hele tiden. Mer om dette på http://www.stoffskifte.org Men gå til legen og beskriv symptomene, og be om at det blir tatt blodprøver på nettopp stoffskifte, blodprosent mm. har tatt blodprøver på stoffskifte for noen år siden og det var helt normalt... 0 Siter
Sør Skrevet 13. mars 2004 Skrevet 13. mars 2004 har tatt blodprøver på stoffskifte for noen år siden og det var helt normalt... Men det behøver ikke være normalt nå. Sjekk "Fri T4", og TSH. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gemini Skrevet 13. mars 2004 Skrevet 13. mars 2004 har tatt blodprøver på stoffskifte for noen år siden og det var helt normalt... For noen år siden? Stoffskifteproblemer kan komme snikende/gradvis, så jeg ville bedt om nye blodprøver igjen nå om jeg var deg. Også av blodprosent som en annen her nevnte. Det kan jo også være andre årsaker til at man fryser mye. Legen vil jo evt. vite om det kan være symptom på andre tilstander, kanskje mangel på viktige vitaminer/mineraler eller no' annet. Det skader jo ikke å få tatt en enkel blodprøve for å undersøke i alle fall. 0 Siter
Gjest Kan være et symptom Skrevet 14. mars 2004 Skrevet 14. mars 2004 har tatt blodprøver på stoffskifte for noen år siden og det var helt normalt... Jeg også har slik 'indre frost'. Fryser liksom innenfra, såd et hjelper ikke hva jeg kler på meg eller hvor varmt det er. For meg er det noe som følger med fibromyalgien. Det står iallefall på symptomlista der. Det eneste som lindrer mer enn i øyeblikket er badstu og varmtvannbasseng. Bli skikkelig gjennomvarm. Da holder det noen timer, men så er det igang igjen. Sikkert andre sykdommer/syndromer som også har dette som et symptom. Dårlig boldsirkulajon gir også frysninger. 0 Siter
Gjest what the... Skrevet 14. mars 2004 Skrevet 14. mars 2004 har tatt blodprøver på stoffskifte for noen år siden og det var helt normalt... Ta en ny test,det kan hende utslaget blir annerledes nå. Stoffskiftet kan "svinge" litt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.