Gå til innhold

Keisersnitt når forskjølet?

Anbefalte innlegg

Gjest fødeklar
Skrevet

Kan man? Er det noen som vet?

Kan være jeg må ta keisersnitt men er blitt forskjølet...

Hilsen

Skrevet

Vet ikke hva forskjølet betyr. Mener du forkjølet? Har aldri hørt om noen som har gjort det. Det er vel best å føde naturlig om ikke noa annet skulle tilsi det?

Gjest AnyMouse
Skrevet

Hvis du må ta keisersnitt, så gjør de nok det uansett om du er forkjølet eller ikke, vil jeg tro.

Lykke til!

Skrevet

Hvis du har en alminnelig forkjølelse vil ikke det være så utslagsgivende. Du skal vel ha epidural i ryggen. Hvis du skulle ha en infeksjon som følge av forkjølelsen vil du først bli behandlet for denne. Dette vil legen ta seg av når du blir lagt inn.

Som sagt, et planlagt keisersnitt blir vel ikke uten videre utsatt. Lykke til da! Det kommer til å gå kjempefint, og snart er småen her!!!!

Hilsen 2 X keisersnitt

Skrevet

Hvis du har en alminnelig forkjølelse vil ikke det være så utslagsgivende. Du skal vel ha epidural i ryggen. Hvis du skulle ha en infeksjon som følge av forkjølelsen vil du først bli behandlet for denne. Dette vil legen ta seg av når du blir lagt inn.

Som sagt, et planlagt keisersnitt blir vel ikke uten videre utsatt. Lykke til da! Det kommer til å gå kjempefint, og snart er småen her!!!!

Hilsen 2 X keisersnitt

bare for å være pirkete, så kan ikke epidural settes noe annet sted enn i ryggsøylen eller inn i hodeskallen, det siste har jeg dog aldri hørt om og er vel neppe nødvendig da selve hjernen ikke er sensibel for smerte.

dura mater er rett og slett en hinne i sentralnervesystemet og epiduralanestesi er injeksjon av bedøvelsesmiddel i epiduralrommet, altså mellom indre vegger av ryggmargskanalen og dura mater.

Gjest what the...
Skrevet

Vet ikke hva forskjølet betyr. Mener du forkjølet? Har aldri hørt om noen som har gjort det. Det er vel best å føde naturlig om ikke noa annet skulle tilsi det?

Hva betyr noa annet da?;o)

Skrevet

Hilsen 2 X keisersnitt

Jeg vil ikke anbefale epidural ved keisersnitt. Nå har jeg lest om så mange tilfelle hvor man har vært uheldig ved stikkingen ved epidural og spinalbedøvelse at det synes jeg ikke man skal ta sjansen på.

Velg heller narkose.

Skrevet

Forskjølet? Gå og skjøp deg litt sjips i skjosken.

Lykke til med fødsel og sånt! :-)

Skrevet

Blir litt vel blasert å henge seg opp i skrivefeil, synes jeg. Poenget er at jenta skal føde og med planlagt keisersnitt. Sikkert hyggelig om vi kunne la være å harselere med bagateller.

Gjest fødeklar
Skrevet

Forskjølet? Gå og skjøp deg litt sjips i skjosken.

Lykke til med fødsel og sånt! :-)

Nei takk da blir jeg sikkert like feit som deg :)

Gjest fødeklar
Skrevet

Blir litt vel blasert å henge seg opp i skrivefeil, synes jeg. Poenget er at jenta skal føde og med planlagt keisersnitt. Sikkert hyggelig om vi kunne la være å harselere med bagateller.

Tusen takk for støtte :) Pleier ikke å skrive feil men jeg er 40 uker nå til onsdag og er SÅ BESTANDIG trøtt!!! Det er helt sprøtt. Men det er ikke planlagt keisersnitt. Det er pga av jeg er redd jeg MÅ ta akutt keisersnitt IGJEN hvis baby er 5 kilo igjen... Og jeg ble nå smittet av min sønn og siden det var helg og jeg skal til legen til onsdag tenkte jeg bare at jeg skulle skrive et innlegg :) Er bare redd for det. Det var INGEN god opplevelse da jeg fikk for høy bedøvelse og det var ekkelt å puste. Følte ikke lungene mine jobbet og sykepleier måtte drive og slå meg i trynet for at jeg IKKE skulle sovne. Og når jeg våknet hadde jeg bare lyst til å holde sønnen min men jeg var lam i armene... Vil ikke oppleve det igjen... Jeg håper at baby ikke er 5 kilo og at jeg kan få oppleve det å føde vaginalt å ta på mitt barn der og da. Uten masse smerter og ubehag, feber og hosepine + kvalme... Og til alle som hengte seg opp i skrivefeilen beklager jeg på det sterkeste :)

Gjest nynne- misunnelig på alle gravide og fødende...
Skrevet

Det er jammen bra du unnskyldte skrivefeilen din. Ærlig talt- 40 uker på vei og en stavefeil bør da unngåes! He he he. Neiiida- bare tuller.

Det jeg _egentlig_ ville var å ønske deg masse lykke til og håper du får føde på den måten du ønsker, samt at babyen er frisk og sterk og gir dere masse glede.

Skrevet

Nei takk da blir jeg sikkert like feit som deg :)

Hehe, hva veit du om det egentlig? Har du vært på treff med meg? Er du en av de kjekke anonymisene?:-)

Feit... Kanskje ikke helt treffende. Jeg er nå ihvertfall breiere over skuldrene enn noe annet sted. Og kuken er 31,3 cm. Så får jeg heller gråte mine salte tårer over at jeg ikke kommer inn i buksestørrelse 36.

Gjest fødeklar
Skrevet

Hehe, hva veit du om det egentlig? Har du vært på treff med meg? Er du en av de kjekke anonymisene?:-)

Feit... Kanskje ikke helt treffende. Jeg er nå ihvertfall breiere over skuldrene enn noe annet sted. Og kuken er 31,3 cm. Så får jeg heller gråte mine salte tårer over at jeg ikke kommer inn i buksestørrelse 36.

Alle med lav selvbilde sliter og skryter om penisen sin ;) Lykke til med anonym folkene LOL

Gjest fødeklar
Skrevet

Det er jammen bra du unnskyldte skrivefeilen din. Ærlig talt- 40 uker på vei og en stavefeil bør da unngåes! He he he. Neiiida- bare tuller.

Det jeg _egentlig_ ville var å ønske deg masse lykke til og håper du får føde på den måten du ønsker, samt at babyen er frisk og sterk og gir dere masse glede.

Tusen takk :)

Uansett så håper jeg på det samme :) Har en syk gutt her med spying og blir dårlig selv... Du får ha en fin dag videre :)

Hilsen

Gjest prompeklar
Skrevet

Alle med lav selvbilde sliter og skryter om penisen sin ;) Lykke til med anonym folkene LOL

Nuvel, ironi er ikke alltid like lett å se... ;-)

Sjølbildet kunne helt klart vært bedre, men jeg lever med det.

Skrevet

Nuvel, ironi er ikke alltid like lett å se... ;-)

Sjølbildet kunne helt klart vært bedre, men jeg lever med det.

I all verden, har du enda ikke hatt gassavgang??? Det må være tett før du eksploderer nå da...?

Kan anbefale minifom. Det funker veldig bra på lillemonster:-)

PS: det er ikke pent gjort å plage gravide damer med skrivefeil. Fy.

Skrevet

Tusen takk for støtte :) Pleier ikke å skrive feil men jeg er 40 uker nå til onsdag og er SÅ BESTANDIG trøtt!!! Det er helt sprøtt. Men det er ikke planlagt keisersnitt. Det er pga av jeg er redd jeg MÅ ta akutt keisersnitt IGJEN hvis baby er 5 kilo igjen... Og jeg ble nå smittet av min sønn og siden det var helg og jeg skal til legen til onsdag tenkte jeg bare at jeg skulle skrive et innlegg :) Er bare redd for det. Det var INGEN god opplevelse da jeg fikk for høy bedøvelse og det var ekkelt å puste. Følte ikke lungene mine jobbet og sykepleier måtte drive og slå meg i trynet for at jeg IKKE skulle sovne. Og når jeg våknet hadde jeg bare lyst til å holde sønnen min men jeg var lam i armene... Vil ikke oppleve det igjen... Jeg håper at baby ikke er 5 kilo og at jeg kan få oppleve det å føde vaginalt å ta på mitt barn der og da. Uten masse smerter og ubehag, feber og hosepine + kvalme... Og til alle som hengte seg opp i skrivefeilen beklager jeg på det sterkeste :)

Ja jeg forsto at du er engstelig. Det var jeg også under mine keisersnitt. Og du har heller ikke hatt noen god opplevelse. Men nå skal du fokusere på babyen som skal komme, og stole på de som skal ta vare på deg under keisersnittet. Også må du sørge for å få hvile og avlastning når småen er kommet. Så blir du en glad og fornøyd mamma.

Jeg føler med deg, og håper å høre fra deg her inne når "alt er overstått" Så masse lykke til!

Gjest fødeklar
Skrevet

Ja jeg forsto at du er engstelig. Det var jeg også under mine keisersnitt. Og du har heller ikke hatt noen god opplevelse. Men nå skal du fokusere på babyen som skal komme, og stole på de som skal ta vare på deg under keisersnittet. Også må du sørge for å få hvile og avlastning når småen er kommet. Så blir du en glad og fornøyd mamma.

Jeg føler med deg, og håper å høre fra deg her inne når "alt er overstått" Så masse lykke til!

skal si du får meg til å tenke POSITIVT! Vil bare takke for den du er :) Ikke så bekymret nå :) Skal tenke på deg og det du sier når jeg er midt oppi det :)

Klemz og mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...