Gå til innhold

Jeg har lyst på noe godt å spise.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

.....men hva??

Ikke nødvendigvis middag (skal spise pizza senere), men noe annet godt, som de fleste har i hus! (ellers har jeg godt av en tur ut i butikken også da..)

Hva pleier dere å spise når dere er litt småsultne og har lyst på noe godt?

Fortsetter under...

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mistera

19

• modesty

4

• cecily

3

• Dorthe

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

frukt eller youghurt. lengter etter å knaske gulerot, men er allergisk, så det kan jeg ikke ta i engang ......... :-(

Kizza1365380506
Skrevet

Sånne små gulrøtter. Det er godt og ikke minst sunnt. Ellers har jeg spist noen alldeles nydelige reker idag.

Mvh

Gjest bzzzzz
Skrevet

frukt eller youghurt. lengter etter å knaske gulerot, men er allergisk, så det kan jeg ikke ta i engang ......... :-(

Appelsiner:) det synes jeg er digg når jeg har lyst på noe godt!!også er jeg VELDIG svak for marsipan og sjokolade med nøtter!!namnam:)

Skrevet

Smøreost og små salte kjeks, sammen med kiwi og druer. Å, det er godt det. Namm.

Skrevet

Appelsiner:) det synes jeg er digg når jeg har lyst på noe godt!!også er jeg VELDIG svak for marsipan og sjokolade med nøtter!!namnam:)

Appelsiner ja! Nam....

Bare de ikke sure, uten saft og fulle av stener...

Som jeg desverre kjøpte:(

Av studielånet mitt:(

Fillern, fikk bare 200 hundre av de selv denne månden også brukte jeg litt av dem på det:(

Annonse

Skrevet

Appelsiner ja! Nam....

Fillern, fikk bare 200 hundre av de selv denne månden også brukte jeg litt av dem på det:(

Hva mener du med at du bare fikk 200 kroner selv av studielånet denne måneden? Er det noen andre som disponerer dine penger?

Det går jo ikke an å leve på 200 kroner i måneden..

Jeg tror jeg går og lager meg eggerøre og røkelaks med tomater og potetsalat! Namnam..kanskje jeg ikke orker middag etterpå da..men pytt pytt =)

Skrevet

Hva mener du med at du bare fikk 200 kroner selv av studielånet denne måneden? Er det noen andre som disponerer dine penger?

Det går jo ikke an å leve på 200 kroner i måneden..

Jeg tror jeg går og lager meg eggerøre og røkelaks med tomater og potetsalat! Namnam..kanskje jeg ikke orker middag etterpå da..men pytt pytt =)

Altså for å si det slik...

Studielånet er bare på 6000,- jeg betaler en del på gammel gjeld, som en strømregning på over 6000 kroner som må delest opp... dessuten har jeg bøker på krita (enste måten å få tak i bøker på før studielånet kom) dette er bøker vi MÅ ha...

Har husleie også... betaler heldigvis ikke strøm nå! men de som jeg har strøm regning med har strekt seg så lang de kan ang nedbetaling... jeg gidder ikke at en regn på 6000 skal bli til 10000 for å si det slik!

da jeg er alene, har jeg bare studielånet å leve på... har prøvd å fått meg xtra jobb, men prøv det i en liten by/bygd... der alle krever at du jobber når du burde være på skolen... for skole er ikke såååå nødvendig!!!

Så 200 var det jeg fikk denne gangen, neste blir det sikkert mindre...

Og nei, jeg nedverdiger meg IKKE til å gå på sossen

Skrevet

Studielånet er bare på 6000,- jeg betaler en del på gammel gjeld, som en strømregning på over 6000 kroner som må delest opp... dessuten har jeg bøker på krita (enste måten å få tak i bøker på før studielånet kom) dette er bøker vi MÅ ha...

Har husleie også... betaler heldigvis ikke strøm nå! men de som jeg har strøm regning med har strekt seg så lang de kan ang nedbetaling... jeg gidder ikke at en regn på 6000 skal bli til 10000 for å si det slik!

da jeg er alene, har jeg bare studielånet å leve på... har prøvd å fått meg xtra jobb, men prøv det i en liten by/bygd... der alle krever at du jobber når du burde være på skolen... for skole er ikke såååå nødvendig!!!

Hvordan klarer du å leve for 200 kroner i måneden??!

Jeg er også student uten ekstrajobb, bor i Oslo (dyr husleie), men jeg har heldigvis en samboer så vi deler jo på regninger og sånt.. Vi bruker sikkert nærmere 4000 kroner i måneden på mat...så hvordan klarer du å bruke 200?!?

Gjest bzzzzz
Skrevet

Appelsiner ja! Nam....

uff da!! kjedelig det når man virkelig har lyst på noe godt og gleder seg til å spise,også smaker det pyton.....typisk det;-)

Skrevet

Hvordan klarer du å leve for 200 kroner i måneden??!

Jeg er også student uten ekstrajobb, bor i Oslo (dyr husleie), men jeg har heldigvis en samboer så vi deler jo på regninger og sånt.. Vi bruker sikkert nærmere 4000 kroner i måneden på mat...så hvordan klarer du å bruke 200?!?

Vel jeg sulter, de dagene jeg ikke får mat, får jeg ikke mat!

Kan vel legge til at jeg på dette skoleåret har gått ned sånn ca 10 kg ufrivillig...

Sutter på tommelen jeg da, ikke gidder jeg "stjele" mat fra de på etasjen heller, selv om "hele" huset av og til er å forsyner seg av mitt... (her er 100 hybler så jeg kan liksom ikke stjele fra de som ikke stjeler)

Klart det er jævlig å gå sulten og svimmel, men jeg kan desverre ikke trylle penger heller har jeg sagt til meg selv flere ganger...

MEN suppe og buljong terninger fikk jeg kjøpt da, og det holder jo en liten stund iallefall, så jeg har ikke råd å spise hver dag!

Må man så må man!

Skrevet

uff da!! kjedelig det når man virkelig har lyst på noe godt og gleder seg til å spise,også smaker det pyton.....typisk det;-)

De smakte JÆVLIG, og MASSE stener!!!

Skrevet

Kan vel legge til at jeg på dette skoleåret har gått ned sånn ca 10 kg ufrivillig...

Sutter på tommelen jeg da, ikke gidder jeg "stjele" mat fra de på etasjen heller, selv om "hele" huset av og til er å forsyner seg av mitt... (her er 100 hybler så jeg kan liksom ikke stjele fra de som ikke stjeler)

Klart det er jævlig å gå sulten og svimmel, men jeg kan desverre ikke trylle penger heller har jeg sagt til meg selv flere ganger...

MEN suppe og buljong terninger fikk jeg kjøpt da, og det holder jo en liten stund iallefall, så jeg har ikke råd å spise hver dag!

Må man så må man!

Mener du dette seriøst?? At du ikke får mat hver dag??

Har du ingen som kan hjelpe deg litt med penger en periode da?? Foreldre, besteforeldre..hva som helst.

Hvis jeg hadde hatt så dårlig råd, hadde jeg sluttet å studere, og heller funnet meg en jobb! Så hadde jeg heller begynt på skolen igjen når jeg hadde spart opp litt penger...

Herregud da jente, hva sier foreldrene dine når de ser deg, og ser at du har gått ned så mye som 10 kg?!?

Annonse

Gjest bzzzzz
Skrevet

De smakte JÆVLIG, og MASSE stener!!!

æsj!! surt det da!!håper du har noe annet godt å spise da:-)

Skrevet

Må man så må man!

Du får gå på besøk til noen :o)

Passer dårlig å komme hit da, jeg er på slutten av mnd og skulle egentlig bort til middag i dag. Så her er det også skrapa :o)

Gjest raisin
Skrevet

Må man så må man!

Bodde på studenthybel jeg også. De på gangen min tok ingenting, men det kom folk inn fra andre etasjer og stjal maten vår. Utrolig irriterende..

Gjest raisin
Skrevet

På max 20 får du mange kilo med ris for 20kr - og en pose med peanøtter for 5kr. De har også en haug med annen billig mat!

Pappa Bjørn
Skrevet

Jeg pleier å ta en titt hva jeg har i fryseren. Kanskje en Ribbe eller en stek, eller om jeg har en kilo pøser eller to.

Mye kan jo også gjøres med brødskiver slik at det blir en riktig så interresant sandvich.

Skrevet

Må man så må man!

Håper du kjøper poteter. Det er visst utrolig hvor mange retter man kan lage av poteter, og så metter det jo da.

Men du, dette går jo ut over skolen da. Null vits å studere om du sulter deg, da er det bedre å jobbe et halvår!

laguna1365380434
Skrevet

Akkurat nå lager jeg en liten omelett med røkelaks og frisk gressløk. Det er digg.

Jeg spiser mye rart mellom måltidene, ofte halve avocadoer med sitronpepper og tabasco.

Hva med et ostesmørbrød? Det er snadder..(men kanskje litt for likt senere påtenkt pizza..)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...