Gå til innhold

Ligner på mette marit.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Godt spørsmål. Jeg vet ikke riktig jeg heller.

Gjest ikke en  ... jo forresten
Skrevet

Det du sikter til har følgende betydning:

komplemen´t n3 (fra lat., av complere 'fylle') /

1 tillegg, utfylling /

2 gramm: eldre betegnelse for preposisjonsledd .

Det jeg sikter til er når man roser/smigrer noen

kompliment m1 (utt -man'g; fra fr, sm o s *komplement) /

1 rosende, smigrende uttalelse gi, få k-er /

2 om e forh, i dans: bukk, neiing .

Ergo, det det er snakk om i denne tråden er sistnevnte. Du bruker rett og slett feil ord i denne sammenhengen.

Du har helt rett ;-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Du har helt rett ;-)

Hadde jeg ikke visst dette med 100% sikkerhet hadde jeg ikke skrevet det første innlegget slik jeg gjorde.

Du er ikke alene om å tro at det heter _et_ kompliment. Vil tippe at de færreste vet hva som faktisk er riktig. Rart i grunnen, det er jo et ord vi bruker ganske ofte.

:-D

Gjest ikke en
Skrevet

Det du henviser til er et helt annet ord med en helt annen betydning.

Stemmer, jeg tok feil ;-)

Gjest javeldå
Skrevet

Jeg hadde blitt fornaærma, kjedeligere utseende enn henne finner man ikke ofte. Hun er ikke akkurat det man kan kalle en skjønnhet..

Jo, hun er en skjønnhet hvis en går etter den predefinerte standard for hva som oppfattes som vakkert utseende: Symetriske trekk, rett nese, markert hake, høye kinnben. Men om utseende er spennende eller kjedelig, det er en annen sak.

Gjest rtjrtu
Skrevet

Jo, hun er en skjønnhet hvis en går etter den predefinerte standard for hva som oppfattes som vakkert utseende: Symetriske trekk, rett nese, markert hake, høye kinnben. Men om utseende er spennende eller kjedelig, det er en annen sak.

Jeg definerer skjønnhet utfra hva som ser pent ut og hva som ser forjævlig ut. Hun heller mer mot sistnevnte..

Modeller er som regel stygge.. kantete fjes, men har sikkert de trekkene du mener definerer skjønnhet, men likevel ikke noe pene å se på..

Gjest javeldå
Skrevet

Jeg definerer skjønnhet utfra hva som ser pent ut og hva som ser forjævlig ut. Hun heller mer mot sistnevnte..

Modeller er som regel stygge.. kantete fjes, men har sikkert de trekkene du mener definerer skjønnhet, men likevel ikke noe pene å se på..

Smaken er som baken .... Men det finnes folk som har forsket på temaet "billedskjønnhet", og funnet ut det som jeg skrev. Det var ikke nødvendigvis min personlig mening.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...