Logitechmusa Skrevet 17. mars 2004 Skrevet 17. mars 2004 Du tar feil - se her da: http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=komplement&bokmaal=S%F8k+i+Bokm%E5lsordboka&ordbok=bokmaal&alfabet=n&renset=j&alle_former=on Det du henviser til er et helt annet ord med en helt annen betydning. 0 Siter
tonie Skrevet 17. mars 2004 Skrevet 17. mars 2004 Godt spørsmål. Jeg vet ikke riktig jeg heller. 0 Siter
Gjest ikke en ... jo forresten Skrevet 17. mars 2004 Skrevet 17. mars 2004 Det du sikter til har følgende betydning: komplemen´t n3 (fra lat., av complere 'fylle') / 1 tillegg, utfylling / 2 gramm: eldre betegnelse for preposisjonsledd . Det jeg sikter til er når man roser/smigrer noen kompliment m1 (utt -man'g; fra fr, sm o s *komplement) / 1 rosende, smigrende uttalelse gi, få k-er / 2 om e forh, i dans: bukk, neiing . Ergo, det det er snakk om i denne tråden er sistnevnte. Du bruker rett og slett feil ord i denne sammenhengen. Du har helt rett ;-) 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 17. mars 2004 Skrevet 17. mars 2004 Du har helt rett ;-) Hadde jeg ikke visst dette med 100% sikkerhet hadde jeg ikke skrevet det første innlegget slik jeg gjorde. Du er ikke alene om å tro at det heter _et_ kompliment. Vil tippe at de færreste vet hva som faktisk er riktig. Rart i grunnen, det er jo et ord vi bruker ganske ofte. :-D 0 Siter
Gjest ikke en Skrevet 17. mars 2004 Skrevet 17. mars 2004 Det du henviser til er et helt annet ord med en helt annen betydning. Stemmer, jeg tok feil ;-) 0 Siter
Gjest javeldå Skrevet 17. mars 2004 Skrevet 17. mars 2004 Jeg hadde blitt fornaærma, kjedeligere utseende enn henne finner man ikke ofte. Hun er ikke akkurat det man kan kalle en skjønnhet.. Jo, hun er en skjønnhet hvis en går etter den predefinerte standard for hva som oppfattes som vakkert utseende: Symetriske trekk, rett nese, markert hake, høye kinnben. Men om utseende er spennende eller kjedelig, det er en annen sak. 0 Siter
Gjest rtjrtu Skrevet 17. mars 2004 Skrevet 17. mars 2004 Jo, hun er en skjønnhet hvis en går etter den predefinerte standard for hva som oppfattes som vakkert utseende: Symetriske trekk, rett nese, markert hake, høye kinnben. Men om utseende er spennende eller kjedelig, det er en annen sak. Jeg definerer skjønnhet utfra hva som ser pent ut og hva som ser forjævlig ut. Hun heller mer mot sistnevnte.. Modeller er som regel stygge.. kantete fjes, men har sikkert de trekkene du mener definerer skjønnhet, men likevel ikke noe pene å se på.. 0 Siter
Gjest javeldå Skrevet 17. mars 2004 Skrevet 17. mars 2004 Jeg definerer skjønnhet utfra hva som ser pent ut og hva som ser forjævlig ut. Hun heller mer mot sistnevnte.. Modeller er som regel stygge.. kantete fjes, men har sikkert de trekkene du mener definerer skjønnhet, men likevel ikke noe pene å se på.. Smaken er som baken .... Men det finnes folk som har forsket på temaet "billedskjønnhet", og funnet ut det som jeg skrev. Det var ikke nødvendigvis min personlig mening. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.