Gå til innhold

Samler mot

Anbefalte innlegg

Gjest motløs nå
Skrevet

Jeg samler mot til å reise vekk og gjøre skikkelig forandring i livet mitt. Har vært offentlig ansatt i 20 år. Det er på tide at jeg kommer inn i et annet spor, men jeg er vettskremt.

Gjest bzzzzz
Skrevet

Skjønner at det er vanskelig å komme seg ut av det gamle "systemet"!!Er ofte skremmende å begynne på nye ting når man er vant til gamle vaner!!men alle trenger forandringer i blant!!ønsker deg lykke til:)

Skrevet

Hva med å ta kontakt med aetat, vikarbyråer eller lignende for råd og veiledning?

Tror IKKE du har noe å tape på å "bytte beite"!! Hva med å ta noe utdanning i utlandet??

Gjest Deep shit
Skrevet

Prøver å samle mot selv, til å finne ut om jeg ønsker å bryte ut eller redde et dødt ekteskap. Har mest lyst å ta bilen og kjøre langt vekk, men alt koster penger - og dessuten har vi to barn og noen må ta ansvar.

Føler at jeg er i ferd med å kveles.

Gjest motløs nå
Skrevet

Hva med å ta kontakt med aetat, vikarbyråer eller lignende for råd og veiledning?

Tror IKKE du har noe å tape på å "bytte beite"!! Hva med å ta noe utdanning i utlandet??

Takk for råd. Jeg har høy utdanning, og har tenkt å utdanne meg videre i utlandet men har ikke kommet inn så langt. Det med vikarbyråer, aetat osv. var ikke en dum ide. Det skal jeg jamen undersøke.

Kizza1365380506
Skrevet

Jeg skjønner deg så godt. Jeg har vært 13 år i samme bedrift og har fått tilbud om ny, høyere stilling. Utrolig skremmende synes jeg.

Mvh

Gjest Daisy
Skrevet

Jeg skjønner deg så godt. Jeg har vært 13 år i samme bedrift og har fått tilbud om ny, høyere stilling. Utrolig skremmende synes jeg.

Mvh

Hva er skremmende med det? Virker jo kjempegøy?

Gjest Daisy
Skrevet

Lykke til! Det hjelper kanskje å gjøre noe FULLSTENDIG annerledes en liten periode? Reis til Alaska eller Tibet eller noe sånt :P

Kizza1365380506
Skrevet

Hva er skremmende med det? Virker jo kjempegøy?

Jeg har så mange gode venner blandt kollegene. Og jeg har jo god erfaring på at man mister kontakten. Dessuten er jeg utenbys fra og har mitt sterkeste nettverk på arbeid. Men jeg er enig i at det burde være spennende. Og jeg vet med meg selv at jeg har godt av det. Men jeg har allikevel problemer med å takle det.

Mvh

Gjest Daisy
Skrevet

Jeg har så mange gode venner blandt kollegene. Og jeg har jo god erfaring på at man mister kontakten. Dessuten er jeg utenbys fra og har mitt sterkeste nettverk på arbeid. Men jeg er enig i at det burde være spennende. Og jeg vet med meg selv at jeg har godt av det. Men jeg har allikevel problemer med å takle det.

Mvh

Hvis du har lyst synes jeg du skal slå til. Men hvis du ikke vil synes jeg ikke at du skal bare fordi det er det man "bør" når man blir forfremmet o.l...

:o)

Lykke til

Kizza1365380506
Skrevet

Hvis du har lyst synes jeg du skal slå til. Men hvis du ikke vil synes jeg ikke at du skal bare fordi det er det man "bør" når man blir forfremmet o.l...

Lykke til

Takk, det er der jeg har problemene mine. Jeg har både lyst og vet at jeg ville ha godt av det. Men vil ikke miste vennene mine. Sukk..

Skrevet

Takk, det er der jeg har problemene mine. Jeg har både lyst og vet at jeg ville ha godt av det. Men vil ikke miste vennene mine. Sukk..

Å beholde gamle venner krever litt innsats, men dere greier å holde kontakten om viljen er til stede.

Og tenk så mange nye kollegaer du kan bli kjent med! Tror du kan vinne på å ta utfordringen, men det er sikkert vanskelig å ta valget.

Kizza1365380506
Skrevet

Å beholde gamle venner krever litt innsats, men dere greier å holde kontakten om viljen er til stede.

Og tenk så mange nye kollegaer du kan bli kjent med! Tror du kan vinne på å ta utfordringen, men det er sikkert vanskelig å ta valget.

Ja jeg tror nok det blir til at jeg aksepterer. Begynner ikke i jobben før etter sommeren uansett. Er nok bare alt maset fra de nærmeste kollegene min om at jeg ikke må slutte som går mest innpå meg. Har aldri hatt problemer med å ta avgjørelser ennå.

Mvh

Skrevet

Ja jeg tror nok det blir til at jeg aksepterer. Begynner ikke i jobben før etter sommeren uansett. Er nok bare alt maset fra de nærmeste kollegene min om at jeg ikke må slutte som går mest innpå meg. Har aldri hatt problemer med å ta avgjørelser ennå.

Mvh

Skjønner godt de vil beholde deg!

Kan du be om permisjon fra den jobben du har nå og se an situasjonen i den nye jobben, da? Vil sikkert være ubehagelig å si "sorry jeg går tilbake til den jobben jeg hadde" før prøvetida er gått ut, men det er jo en mulighet man noen ganger har i tilfeller hvor en tviler litt på om en skal bli eller gå.

Kizza1365380506
Skrevet

Skjønner godt de vil beholde deg!

Kan du be om permisjon fra den jobben du har nå og se an situasjonen i den nye jobben, da? Vil sikkert være ubehagelig å si "sorry jeg går tilbake til den jobben jeg hadde" før prøvetida er gått ut, men det er jo en mulighet man noen ganger har i tilfeller hvor en tviler litt på om en skal bli eller gå.

Jeg har fått veldig gode vilkår pga overtall i bedriften så jeg kan ombestemme meg innen ett halvt år. Derfor kommer jeg nok helt sikkert til å prøve meg. Permisjon får jeg ikke i og med at det er en konkurrerende bedrift.

Skrevet

Jeg har fått veldig gode vilkår pga overtall i bedriften så jeg kan ombestemme meg innen ett halvt år. Derfor kommer jeg nok helt sikkert til å prøve meg. Permisjon får jeg ikke i og med at det er en konkurrerende bedrift.

Blir spennende å høre hvordan det går. Lykke til! :)

Kizza1365380506
Skrevet

Blir spennende å høre hvordan det går. Lykke til! :)

Takk skal du ha!

Gjest motløs nå
Skrevet

Lykke til! Det hjelper kanskje å gjøre noe FULLSTENDIG annerledes en liten periode? Reis til Alaska eller Tibet eller noe sånt :P

Jeg har bestemt meg for å dra til California i juni. Enten blir det San Fransisco eller Los Angeles. Skal ta permisjon enten et halvt år eller et år. Har hatt mye turbulens de siste to årene. Skal prøve å skape meg ny fremtid,men tør ikke si opp stillingen min. Har gode muligheter i USA, men vet at jeg må stå på.

Gjest Daisy
Skrevet

Trenger vel ikke miste vennene dine fordet?

Gjest Daisy
Skrevet

Jeg har bestemt meg for å dra til California i juni. Enten blir det San Fransisco eller Los Angeles. Skal ta permisjon enten et halvt år eller et år. Har hatt mye turbulens de siste to årene. Skal prøve å skape meg ny fremtid,men tør ikke si opp stillingen min. Har gode muligheter i USA, men vet at jeg må stå på.

Høres spennende ut.

Ønsker deg all lykke på veien :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...