Gå til innhold

Når spiser dere middag?

Anbefalte innlegg

Gjest Daisy
Skrevet

Når klokken altså? Pleier å spise veldig sent. Åtte-tiden.

Fortsetter under...

• Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

20

• Kizza1365380506

13

• Bente831365380491

3

• tiliti

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest med barna
Skrevet

Før vi fikk barn spiste vi i åtte-ni tiden. Nå spiser vi med barna, og dermed blir det tidligere.

Skrevet

Midddag seint på kvelden virker som å utfordre helsa litt spør du meg. Det er jo dagens "tyngste" måltid. Men det er klart det gir litt mer handlefrihet for folk å kunne legge middagen seint. Så kan man bruke dagen til noe annet. Men nå er det middag kl. fire eller fem for å få samlet ungene rundt matbordet.

Skrevet

Mellom fem og seks en eller annen gang. Det spørs hvor lang tid det tar og lage middag.

Kizza1365380506
Skrevet

Ikke lurt å spise ett tungt måltid så sent. Vi spiser i 17-18 tiden. Litt senere om lørdagen.

Mvh

Annonse

Skrevet

Spiser rundt 1800 eller senere. Han trener ofte så det blir litt i forhold til det. Når det gjelder regelen om at man ikke skal spise tunge måltider etter kl 1800 så er det litt vesentlig når en legger seg, da...

Det er motbevist at man legger på seg mer om man spiser på kvelden istedenfor på dagen om kaloriinnholdet pr dag er det samme.

Skrevet

Er visst veldig usunt å spise middag etter seks har jeg hørt...

Gjest prust
Skrevet

Når vi jobber, er vi hjemme fra jobb og barnehage halv fem. Dermed blir middagen ca klokka fem +/-.

Nå har jeg permisjon, og vil prøve å ha middagen klar litt tidligere, i fire-halvfem-tiden, slik at vi får litt mer ut av ettermiddagen og at tiden mellom middag og kveldsmat blir noe lenger.

Gjest selje
Skrevet

fire tiden

Mellom fire og fem. Enda alle barn er flyttet ut. Men vi syns vi får "to" dager ut av en, da.

Men så må en altså hvile middag en times tid!

DA er man våken og opplagt for en ny økt. Enten en skal jobbe eller ut på noe.

Jeg innrømmer at mannen min, om han styrte helt sjøl, ville spise mye seinere. Han er B-menneske, mens jeg er A.

Jeg kunne egentlig tenkt meg det største måltidet på dagen sånn i tre-firetida.

Skrevet

Som oftest mellom 18 og 19, men i helger/ferier kan det godt bli mye senere, vi er f.eks. nettopp ferdig med dagens middag. Nå er vi bare to da, og uten barn.

Annonse

Gjest bebba
Skrevet

Kommer anpå når jeg kommer hjem, og om jeg er alene eller døtrene mine er hos meg. Tilpasser det treninger hos hos. Kan være helt fra 17 - 21 om kvelden.

laguna1365380434
Skrevet

En eller annen gang mellom sju og ni, stort sett.

Bente831365380491
Skrevet

Det varierer, men stort sett spiser vi i 4-5 tia. Men andre ganger lager vi ikke middag før sent om kvelden. Blir litt annerledes dersom man har barn, for da lager man gjerne mat tidligere. Foreldrene mine spiser alltid når de er ferdig på jobb.

Forrige generasjon har helt andre middagsvaner enn oss!!

Gjest bebba
Skrevet

Det varierer, men stort sett spiser vi i 4-5 tia. Men andre ganger lager vi ikke middag før sent om kvelden. Blir litt annerledes dersom man har barn, for da lager man gjerne mat tidligere. Foreldrene mine spiser alltid når de er ferdig på jobb.

Forrige generasjon har helt andre middagsvaner enn oss!!

Hva er forrige generasjon?

Skrevet

Hva er forrige generasjon?

Det er oss det bebba ;o)

Gjest bebba
Skrevet

Det er oss det bebba ;o)

Spiser vi middag til faste tider???????????

Skrevet

Er visst veldig usunt å spise middag etter seks har jeg hørt...

Ja, det var det. Den gang de la seg kl 21.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...