Bente831365380491 Skrevet 14. mars 2004 Skrevet 14. mars 2004 Har hatt en gammel vaskemaskin en stund, som vi nettopp har byttet ut fordi sentrifugen ikke fungerte ordentlig, og klærne ble ikke ordentlig rene. Enkelte plagg luktet helt grusomt etter at de var vasket. Det ble bare verre når man tok klærne på og det ble varme i dem. Men dette burde jo forsvunnet når klærne ble vasket i en ny maskin, men det gjor det altså ikke. Er det noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre for at det skal forsvinne? klarer ikke å bruke klærne. Blir fysisk dårlig av den lukten!!! 0 Siter
soleil Skrevet 14. mars 2004 Skrevet 14. mars 2004 Kan det være vannet, vaskepulvermerke, tøymykner eller vond luft etter tørking? 0 Siter
Bente831365380491 Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Skrevet 14. mars 2004 Kan det være vannet, vaskepulvermerke, tøymykner eller vond luft etter tørking? Tror ikke det. Det er nemlig ikke alle klærne som lukter, bare noen få..... og bruker å tørke klærne på soverommet, og der står vinduet åpent.... 0 Siter
Gjest sammeher Skrevet 14. mars 2004 Skrevet 14. mars 2004 Tror ikke det. Det er nemlig ikke alle klærne som lukter, bare noen få..... og bruker å tørke klærne på soverommet, og der står vinduet åpent.... Jeg også har hatt det samme problemet med enkelte klær. Spesielt de t-skjortene jeg brukte når jeg trente, som var av samme type stoff tror jeg. Så jeg tok bare og gikk gjennom klærne, og kastet de som fikk slik lukt. Skikkelig irriterende at de begynner å lukte med en gang jeg tok dem på etter de var vasket, begynte å lure på om det var noe med min egen hygiene..... Men nå har jeg ikke det problemet lenger, bare bli kvitt klærne med slikt stoff, hvis det ikke er for mange da...? 0 Siter
Bente831365380491 Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Skrevet 14. mars 2004 Jeg også har hatt det samme problemet med enkelte klær. Spesielt de t-skjortene jeg brukte når jeg trente, som var av samme type stoff tror jeg. Så jeg tok bare og gikk gjennom klærne, og kastet de som fikk slik lukt. Skikkelig irriterende at de begynner å lukte med en gang jeg tok dem på etter de var vasket, begynte å lure på om det var noe med min egen hygiene..... Men nå har jeg ikke det problemet lenger, bare bli kvitt klærne med slikt stoff, hvis det ikke er for mange da...? Det er jo det som er, mange av klærne er nye, og andre bruker jeg veldig mye, og har lite lyst til å kaste.... 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 14. mars 2004 Skrevet 14. mars 2004 Hvilken temperatur vasker du på? Jeg har hatt samme problem med en del klær som "egentlig" skal vaskes på 40 grader, da har ikke lukten gått bort før jeg har vasket dem på 60. 0 Siter
Bente831365380491 Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Skrevet 14. mars 2004 Hvilken temperatur vasker du på? Jeg har hatt samme problem med en del klær som "egentlig" skal vaskes på 40 grader, da har ikke lukten gått bort før jeg har vasket dem på 60. Har vasket det på 40 grader, men får prøve å vaske det på 60, og se om det går bort. Takk for råd! 0 Siter
tiliti Skrevet 14. mars 2004 Skrevet 14. mars 2004 Polyester lukter iallefall fryktelig lett. Det må taes ut av maskina med en gang det er ferdig, og tørkes et varmt sted uten mye fukt. Bruk gjerne skyllemiddel med parfyme dersom du tåler det, eller forsøk helt uten skyllemiddel. 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 14. mars 2004 Skrevet 14. mars 2004 Jeg også har hatt det samme problemet med enkelte klær. Spesielt de t-skjortene jeg brukte når jeg trente, som var av samme type stoff tror jeg. Så jeg tok bare og gikk gjennom klærne, og kastet de som fikk slik lukt. Skikkelig irriterende at de begynner å lukte med en gang jeg tok dem på etter de var vasket, begynte å lure på om det var noe med min egen hygiene..... Men nå har jeg ikke det problemet lenger, bare bli kvitt klærne med slikt stoff, hvis det ikke er for mange da...? Acryl er djevelens stoff. Syntetiske stoffer generelt er kjipe når det gjelder lukt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.