Mr Kahn Skrevet 14. mars 2004 Skrevet 14. mars 2004 To av Arafats høyeksplosive politikere leverte et par «argumenter» i den israelske havnebyen Ashdod søndag ettermiddag. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=219134 Så trist for denne «helten» på denne håpløse fotomontasjen at han ikke er avbildet med Arafats «uniform»; kjøkkenrutete klut rundt hue (palestinaskjerf) og Kalashnikoven made in Russia. Utstyret likner til forveksling en amerikansk combatuniform, og våpenet er definitivt en Colt av typen BushMaster med rakettrør. På bildet under holder «martyren» en M16. Så mye for «friheten» So long... 0 Siter
Sør Skrevet 14. mars 2004 Skrevet 14. mars 2004 Ja, det er enda et trinn i den uendelige voldspiralen som skyldes Israels ulovlige okkupasjon av andre folks landområder. Det er ikke noe verre enn det Israel gjør, men de "glemmer" du alltid å fordømme. På tross av at palestinerne forsvarer seg mot en ulovlig okkupasjon. 0 Siter
nick Skrevet 15. mars 2004 Skrevet 15. mars 2004 Send dem til Bjørnøya i stedet for! Jomfruland er alt for bra for dem. 0 Siter
Goliath Skrevet 15. mars 2004 Skrevet 15. mars 2004 Det er akkurat like gjævelig som terroraksjonen i Madrid. Nå får vi vel snart slike terroraksjoner på vår egen dørterskel også, og da skal det bli "interessant" å se hvor mye sympati vi klarer å hoste opp for de som "støtter og forstår" slike aksjonister...... 0 Siter
Sør Skrevet 15. mars 2004 Skrevet 15. mars 2004 Det er akkurat like gjævelig som terroraksjonen i Madrid. Nå får vi vel snart slike terroraksjoner på vår egen dørterskel også, og da skal det bli "interessant" å se hvor mye sympati vi klarer å hoste opp for de som "støtter og forstår" slike aksjonister...... Har du sett noen som "støtter" slike aksjoner? 0 Siter
Goliath Skrevet 15. mars 2004 Skrevet 15. mars 2004 Har du sett noen som "støtter" slike aksjoner? Jeg har sett flere her som forstår de som gjør det, og som legger skylden for aksjonene på andre enn aksjonistene. For meg er det akkurat det samme som å støtte aksjonistene - og det er det for aksjonistene også. Ergo bidrar man indirekte til slike aksjoner ved den type holdning/støtte/forståelse. 0 Siter
Sør Skrevet 15. mars 2004 Skrevet 15. mars 2004 Jeg har sett flere her som forstår de som gjør det, og som legger skylden for aksjonene på andre enn aksjonistene. For meg er det akkurat det samme som å støtte aksjonistene - og det er det for aksjonistene også. Ergo bidrar man indirekte til slike aksjoner ved den type holdning/støtte/forståelse. Jeg spurte om du har sett noen som *støtter*. At man forstår hvorfor noen gjør noe (man kan "forstå" hvorfor A dreper B, uten å "godkjenne" det), vitner om intelligens, og ikke at man aksepterer hva som skjer. 0 Siter
Goliath Skrevet 15. mars 2004 Skrevet 15. mars 2004 Jeg spurte om du har sett noen som *støtter*. At man forstår hvorfor noen gjør noe (man kan "forstå" hvorfor A dreper B, uten å "godkjenne" det), vitner om intelligens, og ikke at man aksepterer hva som skjer. Og du fikk et svært klart svar på spørsmålet ditt. Ja jeg ser flere her som støtter disse, og du er en av dem. Begrunnelsen min har du allerede lest, og det er svært mange som er enige med meg i dette - og flere blir vi for hver nye terroraksjon. 0 Siter
Sør Skrevet 15. mars 2004 Skrevet 15. mars 2004 Og du fikk et svært klart svar på spørsmålet ditt. Ja jeg ser flere her som støtter disse, og du er en av dem. Begrunnelsen min har du allerede lest, og det er svært mange som er enige med meg i dette - og flere blir vi for hver nye terroraksjon. Ja, "dere" kan jo være enige, men det blir ikke sannere av den grunn. Du og Grip taler jo terroristenes språk, ved ikke å ville respektere Menneskerettighetene. Da er det bare en relativt uinteressant diskusjon om hvilket type diktatur dere vil innføre. 0 Siter
Goliath Skrevet 15. mars 2004 Skrevet 15. mars 2004 Ja, "dere" kan jo være enige, men det blir ikke sannere av den grunn. Du og Grip taler jo terroristenes språk, ved ikke å ville respektere Menneskerettighetene. Da er det bare en relativt uinteressant diskusjon om hvilket type diktatur dere vil innføre. En uinteressant diskusjon tror jeg nok ikke det blir. For når vi kommer dit hen at militæret må settes inn fordi vi nødvendigvis må settes i krigsberedskap, så svinner nok dine håp og muligheter for "menneskerettigheter for alle" raskere enn snøen som smelter ute nå...... 0 Siter
Grip Skrevet 15. mars 2004 Skrevet 15. mars 2004 En uinteressant diskusjon tror jeg nok ikke det blir. For når vi kommer dit hen at militæret må settes inn fordi vi nødvendigvis må settes i krigsberedskap, så svinner nok dine håp og muligheter for "menneskerettigheter for alle" raskere enn snøen som smelter ute nå...... Det samme gjelder hvis muslimene får snev av den innflytelse som Sør m/papegøyer vil pådytte oss. 0 Siter
Goliath Skrevet 15. mars 2004 Skrevet 15. mars 2004 Det samme gjelder hvis muslimene får snev av den innflytelse som Sør m/papegøyer vil pådytte oss. De gjør en "god jobb" for terroristenes sak, og ikke minst bidrar til at resultatet av deres terrorhandlinger får ønsket effekt. Støtten er så klar at den nesten ikke kan kalles indirekte..... 0 Siter
Grip Skrevet 15. mars 2004 Skrevet 15. mars 2004 De gjør en "god jobb" for terroristenes sak, og ikke minst bidrar til at resultatet av deres terrorhandlinger får ønsket effekt. Støtten er så klar at den nesten ikke kan kalles indirekte..... Jeg så et innlegg på VGD hvor en foreslå følgene tiltak; Hvis det smeller en eneste gang til i et vestlig land, blir Mekka jevnet med jorda. Rakettene og bombeflyene vil til enhver tid stå klar og vente på en eventuell terroraksjon. .... Egentlig ingen dum tanke. Man må true fienden med relevante mottiltak. 0 Siter
Goliath Skrevet 15. mars 2004 Skrevet 15. mars 2004 Jeg så et innlegg på VGD hvor en foreslå følgene tiltak; Hvis det smeller en eneste gang til i et vestlig land, blir Mekka jevnet med jorda. Rakettene og bombeflyene vil til enhver tid stå klar og vente på en eventuell terroraksjon. .... Egentlig ingen dum tanke. Man må true fienden med relevante mottiltak. Et forslag som mange vil le halvt hysteriskt av nå - men like fullt noe som raskere enn vi kanskje tror kan bli en realitet. Og om ikke akkurat dette forslaget, så noe som virker like lite reelt for de fleste pr i dag. Når våre venner, kollegaer og familie ligger drept eller lemlestet for livet etter terrorhandlinger, så er det "merkelig" hvor raskt vi mennesker er villige til å flytte våre grenser for hva vi mener er "akseptable mottiltak". Og det kan skje allerede raskere enn vi er redde for... 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 15. mars 2004 Forfatter Skrevet 15. mars 2004 Ja, det er enda et trinn i den uendelige voldspiralen som skyldes Israels ulovlige okkupasjon av andre folks landområder. Det er ikke noe verre enn det Israel gjør, men de "glemmer" du alltid å fordømme. På tross av at palestinerne forsvarer seg mot en ulovlig okkupasjon. Så lenge disse løgnene og bortforklaringene kommer på samlebånd, enten det er fra NRK og NTB, eller DOLs perpetuum mobile, så skal jeg gi folk et alternativ å forholde seg til. La meg føye til med det samme; jeg vet at det ikke lar seg gjøre å overbevise ihuga PLO-frontere! Derfor henvender jeg meg til de som enda ikke har valgt side, og som ønsker å se en annen versjon en den som målbæres av overnevnte individer og institusjoner. Både her, i utenriksdepartementets korridorer og på Marienlyst sitter begrepet og frasen «voldsspiral» løst. Dette har jeg skrevet om så mange ganger. Dette begrepet brukes utelukkende som retorisk og politisk brekkstang mot Israel, i det Israel kun iverksetter forsvarstiltak og preventive aksjoner mot operasjonsbaser til PA/PLO og dens terror-underbruk. USA gjør nøyaktig det samme mot sine fiender, bare at de reiser litt lenger for å gjennomføre sine aksjoner. La meg bare minne om hva som skjedde i perioden 1994-95. Takket være denne forrædereske Osloavtalen fikk førti tusen - 40.000 - Arafat-milits utlevert state of the art kommunikasjonsutstyr og våpen, mens antall terroristbaser økte med mer enn 300 prosent! Tyve tusen – 20.000 - barn helt ned i 10 årsalderen fikk våpen- og terrortrening i disse basene, mens journalister og FN-personell bare gikk rundt og så på. Kun to aviser skrev om dette, den ene var Sunday Telegraph og den andre var the New York Times. Dermed eksploderte Midtøsten i terroraksjoner, utelukkende rettet mot sivile. Nærmere tredve tusen – 30.000 –(!) mer eller mindre alvorlige terroraksjoner har blitt rettet mot Israel på snaue fire år. Hamas blåser en buss til himmels, og da Israel svarer, så tas begrepet «voldsspiralen» bruk, uavlatelig i Arafats favør. Dermed låser en enhver mulighet for å diskutere dette på andre enn meningsterroristenes premisser, fordi media og presse har skaffet til veie en opplest og vedtatt norm som har satt seg i folks bevissthet. TV og aviser kan jo ikke lyve, ikke sant? Jeg «glemmer» ikke å fordømme Israel, jeg ser ingen grunn til å fordømme dem. De forsvarer seg mot en statsløs fiende som påberoper seg en okkupasjon av et land som ikke eksisterer annet enn som et bibelsk begrep og myte. Når dette er sagt, dersom en israelsk soldat går ut over sitt mandat, så tar IDF seg av ham på beste måte. Arafat har en helt spesiell justis for de som IKKE er villig til å begå kriminelle handlinger og drap i Allahs navn. Å etterlyse fordømmelse av overgrep, uansett hvem som begår dem, er å sparke inn vidåpne dører. Forøvrig er jo du den som har talt sterkest imot å fordømme folkegrupper. Men nok en gang gjør du vel et unntak for jøder. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.