Gå til innhold

Sandra i IDOL

Anbefalte innlegg

Gjest Daisy
Skrevet

Er egentlig av den mening at hvis man velger et liv i offentligheten, bør man tåle det som blir sagt om en i media. Men denne hetsen av Sandra i IDOL som VG skriver om i dag er jo helt grusomt.

Voksne mennesker slenge drit om en 16 år gammel jente på den måten der!

Gjest tror nå jeg da..
Skrevet

Tror ikke det er voksne mennesker som slenger dritt. Av måten det skrives på, høres det ut som fjortisser. Når det skrives at de _hater_ henne, så er det ikke voksne som uttrykker seg slik.

Gjest Daisy
Skrevet

Tror ikke det er voksne mennesker som slenger dritt. Av måten det skrives på, høres det ut som fjortisser. Når det skrives at de _hater_ henne, så er det ikke voksne som uttrykker seg slik.

Nei, kanskje ikke. Men jeg tror det kan være noen voksne også. Uannsett; dårlig gjort. Riksmobbing.

Synes hun er tøff, jeg. Ikke alle 16-åringer som en gang hadde turd å melde seg på IDOL.

Gjest halina
Skrevet

Syns i grunnen ikke alderen er av betydning. Er man med på Idol, så får man tåle både positive og negative tilbakemeldinger. Det er jo satt en aldersgrense på 16 år, men er man ikke i stand til å takle annet enn positiv respons bør man kanskje ikke melde seg på, uansett alder.

Syns i allefall det blir feil å "dulle" med noen bare fordi de er 16 år. Kanskje de burde dele Idol inn i to kategorier, en "junior" konkurranse for de unge og sarte, og en ordentlig konkurranse for de øvrige.

Med andre ord, syns ikke alder er noen grunn til sympati! Hun har selv valgt å stille opp, og med foreldrenes velsignelse (og stemmer for 1000-vis av kroner).

Skrevet

Synes det er helt vanvittig som folk tar av. Jeg synes heller ikke at Sandra sang så flott fredag, men det er da vel ikke HENNES skyld at Ahn gikk ut? Hva galt har hun gjort?

Synes forøvrig at det var andre delagere som heller ikke var bedre enn Ahn - og synes faktisk ikke Ahn strålte fredag heller (men det KAN ha noe med at jeg sterkt misliker den sangen hun sang).

mvh

Gjest Daisy
Skrevet

Syns i grunnen ikke alderen er av betydning. Er man med på Idol, så får man tåle både positive og negative tilbakemeldinger. Det er jo satt en aldersgrense på 16 år, men er man ikke i stand til å takle annet enn positiv respons bør man kanskje ikke melde seg på, uansett alder.

Syns i allefall det blir feil å "dulle" med noen bare fordi de er 16 år. Kanskje de burde dele Idol inn i to kategorier, en "junior" konkurranse for de unge og sarte, og en ordentlig konkurranse for de øvrige.

Med andre ord, syns ikke alder er noen grunn til sympati! Hun har selv valgt å stille opp, og med foreldrenes velsignelse (og stemmer for 1000-vis av kroner).

Joa, greit nok det. Men husker du ikke hvordan du selv var når du var 16? Jeg hadde ikke taklet det der så bra. Det er greit det med at hun har meldt seg på og sånn, MEN hun er likevel fersk kjendis. Så uannsett kan det være hardt å takle i begynnelsen. Man lærer seg nok til å ignorere sånt jo eldre og mer erfaren man blir.

Gjest halina
Skrevet

Joa, greit nok det. Men husker du ikke hvordan du selv var når du var 16? Jeg hadde ikke taklet det der så bra. Det er greit det med at hun har meldt seg på og sånn, MEN hun er likevel fersk kjendis. Så uannsett kan det være hardt å takle i begynnelsen. Man lærer seg nok til å ignorere sånt jo eldre og mer erfaren man blir.

Jeg husker at jeg var 16, ja. Og som 16-åring ville jeg aldri ha meldt meg på noe sånt som Idol. Men gjør man det.... vil man være med å leke med de store, så må man tåle å bli behandlet som de store også.

Hun kan ikke melde seg på en "voksen"-konkurranse og forvente særbehandling på grunn av ung alder.

Det er veldig mange unge deltakere i år, flere 16-17-18-åringer.

Det som gjør det spesielt med Sandra er vel at hun gladelig har stått fram i media tidligere når oppmerksomheten var positiv. Hun gikk jo også selv ut og sa at moren hadde stemt for 1000 kroner, og at hele Mosjøen var engasjert på hennes vegne.

Hun har dermed selv lagt opp til alle spekulasjoner om at det sitter en del mennesker som er i slekt med / går på skole med / bor i samme by som henne, og som stemmer bort den ene månedslønna etter den andre. Dvs hun har mange som stemmer på henne som person, det er ikke snakk om hva hun presterer.

Hun var etter min mening den som presterte absolutt dårligst på fredag.

Gjest Mattha
Skrevet

Sandra virker utrolig barnslig og sårbar for alderen, som en barnehageunge i en voksen kropp.Jeg fatter ikke at foreldrene kunne melde henne på, når de vet hvor lite hun tåler.

Dommerne burde hatt vett nok til å sile ut slike sårbare personer, å ikke latt dem gå videre om de mistenkte at personen ikke ville tåle presset.Kansje en psykolog hadde gjort seg i juryen?

Sandra sang ikke fint, men

hetsingen er uakseptabel, ingen andre deltagere har skylden for at denne Ahn ble stemt ut.

Jeg liker forøvrig ikke stemmen til den asiatiske jenta heller.

Gjest Mattha
Skrevet

Jeg husker at jeg var 16, ja. Og som 16-åring ville jeg aldri ha meldt meg på noe sånt som Idol. Men gjør man det.... vil man være med å leke med de store, så må man tåle å bli behandlet som de store også.

Hun kan ikke melde seg på en "voksen"-konkurranse og forvente særbehandling på grunn av ung alder.

Det er veldig mange unge deltakere i år, flere 16-17-18-åringer.

Det som gjør det spesielt med Sandra er vel at hun gladelig har stått fram i media tidligere når oppmerksomheten var positiv. Hun gikk jo også selv ut og sa at moren hadde stemt for 1000 kroner, og at hele Mosjøen var engasjert på hennes vegne.

Hun har dermed selv lagt opp til alle spekulasjoner om at det sitter en del mennesker som er i slekt med / går på skole med / bor i samme by som henne, og som stemmer bort den ene månedslønna etter den andre. Dvs hun har mange som stemmer på henne som person, det er ikke snakk om hva hun presterer.

Hun var etter min mening den som presterte absolutt dårligst på fredag.

Ja hun presterte ikke bare dårligst, hun presterte ikke i det hele tatt.

Og når du skriver at slekt og venner stemmer opp "månedslønner" for å få henne videre, da begynner hele idolkonseptet å stinke.

Det hele er lagt opp til at TV2 og dommerne skal tjene masse penger, de driter i resultatet, tydeligvis.

Det kan heller ikke være noe værre i idol for Sandra på 16, enn deltagerne som er 17?Men hun er kansje(som skrevet over) spessielt sårbar sammenlignet med jevngamle da,eller?

Skrevet

Ja, det er uhørt at folk holder på sånn. det hører ikke hjemme en plass. Må være skikkelig umodne mennesker uten evnen til empati som holder på slik.

Hvis noen i kretsen rundt Sandra leser dette; så stå på...!!

Skrevet

Og når du skriver at slekt og venner stemmer opp "månedslønner" for å få henne videre, da begynner hele idolkonseptet å stinke.

Det hele er lagt opp til at TV2 og dommerne skal tjene masse penger, de driter i resultatet, tydeligvis.

Det kan heller ikke være noe værre i idol for Sandra på 16, enn deltagerne som er 17?Men hun er kansje(som skrevet over) spessielt sårbar sammenlignet med jevngamle da,eller?

Det går tydeligvis litt for lite på hva de presterer.

Synes også at hun var den som gjorde det absolutt dårligst på fredag, og som burde ha røket ut.

Tre av dommerne mente også at hun var en av den som burde gått ut.

Hvis hun ikke tåler presset i en slik konkurranse burde hun ikke stilt opp i det hele tatt.

Synes det blir "litt" galt å få med hele bygda til å stemme på deg bare fordi du er derfra.

Selv om du kjenner noen i konkurransen, burde man stemme på de som synger bra, ikke på andre kriterier.

Skrevet

Så du tror ikke slekt og venner til de andre deltakerne stemmer på sine?

mvh

Skrevet

Det kan ikke være voksne mennesker som holder på slik, det er umodne og egoistikse mennesker som tar seg til og mobbe en 16- åring.

Det er råttent gjort, og selv har de vel neppe stemt på Ahn, så indirekte er de jo selv ansvarlig for resultatet.

Jeg har ikke noen formening om Sandra, men hun gikk videre ut fra de premisser konkuransen har. Det er slett ikke urettferdig.

Ellers når det gjelder Idol er det vel liten tvil om at den beste og flinkeste kandidaten er Maria :-)

mvh

Gjest Mattha
Skrevet

Så du tror ikke slekt og venner til de andre deltakerne stemmer på sine?

mvh

Jo da, men det var visst helt ekstremt hvordan de hadde blakka seg i kretsen rundt Sandra for å stemme henne frem!

Og de gjør den stakkars jenta bare en bjørnetjeneste, hun kan jo nesten ikke synge.

Hvordan tror du hun skal takle en eventuell idolseier når hun mangler alle kvalifikasjoner utenom å stå å smile sjenert?

Nei, noen burde begynne å tenke seg litt om her.

Skrevet

Jo da, men det var visst helt ekstremt hvordan de hadde blakka seg i kretsen rundt Sandra for å stemme henne frem!

Og de gjør den stakkars jenta bare en bjørnetjeneste, hun kan jo nesten ikke synge.

Hvordan tror du hun skal takle en eventuell idolseier når hun mangler alle kvalifikasjoner utenom å stå å smile sjenert?

Nei, noen burde begynne å tenke seg litt om her.

Det er vel sånne som deg som burde tenke seg om, dere hauser opp Sandra for noe hun var helt uskyldig i.

Med den fokusen sånne som deg nå setter, kommer hun til å komme mye lengre enn hva hun ellers ville gjort. Sympatistemmer.

Moren hadde stemt for 1000 kr., hallo det utgjør ikke en promille engang.

mvh

Gjest bare min mening
Skrevet

Heisan! Nå har ikke jeg lest denne hetsen, men Sandra er ikke noe flink til å synge. For hver fredag hun ikke går ut, går det en dyktig sanger ut, og det blir bare heilt feil. Hadde Anh gått ut uten at Sandra, eller en tilsvarende sanger, så hadde det ikke vært like ille. De to sangerne kani kke sammenlignes.

Det jeg er imot imidlertid er at det e SEERNE som lar seg sjarmere av jenta, og hører ikke etter om hun kan synge eller ikke. Sandra kan vel ikke for at hun sjarmererer folk (kan jo hende hun spiller så uskyldig som hun gjør bevisst, men det er SEERNE som lar seg sjarmere). Det er ikke hennes feil at hun er videre.

Men når det gjelder sangmessig bør hun gå ud før de andre!

Gjest Mattha
Skrevet

Det er vel sånne som deg som burde tenke seg om, dere hauser opp Sandra for noe hun var helt uskyldig i.

Med den fokusen sånne som deg nå setter, kommer hun til å komme mye lengre enn hva hun ellers ville gjort. Sympatistemmer.

Moren hadde stemt for 1000 kr., hallo det utgjør ikke en promille engang.

mvh

Nei gi deg da.Jeg har aldri stemt på noen i idol, og synes bare synd på jenta når omgangskretsen prøver å hause henne opp til noe hun ikke er.Jeg håper bare hun takler det, uansett som skjer.

Når det er lagt opp så folk kan stemme ubegrenset så må man selvfølgelig godta resultatet samme hvem som har stemt(og samme hvor mange ganger en person har stemt).

Jeg støtter overhodet ikke hetsen som foregår, men tipper det er fjortiser som står bak den.

Det er mye som ikke er riktig i idol. Hva med Maria som allerede er profesjonell og konkurrerer med amatører?Er ikke det urettferdig overfor de andre?Jeg vil synes det er urettferdig om hun vinner også, men det er min mening.

Gjest Epsssst
Skrevet

Heisan! Nå har ikke jeg lest denne hetsen, men Sandra er ikke noe flink til å synge. For hver fredag hun ikke går ut, går det en dyktig sanger ut, og det blir bare heilt feil. Hadde Anh gått ut uten at Sandra, eller en tilsvarende sanger, så hadde det ikke vært like ille. De to sangerne kani kke sammenlignes.

Det jeg er imot imidlertid er at det e SEERNE som lar seg sjarmere av jenta, og hører ikke etter om hun kan synge eller ikke. Sandra kan vel ikke for at hun sjarmererer folk (kan jo hende hun spiller så uskyldig som hun gjør bevisst, men det er SEERNE som lar seg sjarmere). Det er ikke hennes feil at hun er videre.

Men når det gjelder sangmessig bør hun gå ud før de andre!

Jeg mistenker at det er småunger som låner mammas telefon og stemmer frem Sandra, tror dere ikke?Hun appelerer liksom til dem med sin barnslighet.

Skrevet

Nei gi deg da.Jeg har aldri stemt på noen i idol, og synes bare synd på jenta når omgangskretsen prøver å hause henne opp til noe hun ikke er.Jeg håper bare hun takler det, uansett som skjer.

Når det er lagt opp så folk kan stemme ubegrenset så må man selvfølgelig godta resultatet samme hvem som har stemt(og samme hvor mange ganger en person har stemt).

Jeg støtter overhodet ikke hetsen som foregår, men tipper det er fjortiser som står bak den.

Det er mye som ikke er riktig i idol. Hva med Maria som allerede er profesjonell og konkurrerer med amatører?Er ikke det urettferdig overfor de andre?Jeg vil synes det er urettferdig om hun vinner også, men det er min mening.

Når man først er godkjent som deltaker så må man vel få konkurere på samme vilkår som de andre?

Synes du det er rimelig og forandre spillereglene undervegs da?

mvh

Gjest Mattha
Skrevet

Når man først er godkjent som deltaker så må man vel få konkurere på samme vilkår som de andre?

Synes du det er rimelig og forandre spillereglene undervegs da?

mvh

Nei, men reglene burde kansje vært endret før denne idolsesongen?Uansett, dette er ikke en sak jeg engasjerer meg i(det bare ser sånn ut :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...