Gå til innhold

Vann på flasker

Anbefalte innlegg

Gjest renase
Skrevet

Er vann på flasker så mye renere enn vann fra springen? Hva er egentlig vitsen med å kjøpe imsdal vann på flaske når vannet i springen smaker likt?

Fortsetter under...

Skrevet

Det varierer veldig hvor rent vannet er her i landet, noen steder veldig rent, andre steder er det langt ifra særlig rent eller godt. F.eks. er det steder der man må tilsette klor for å rense vannet, og da SMAKER det virkelig klor... :-(

Så kjøpevann er noen steder bare mote, andre steder ganske så smart, om man vil drikke rent vann.

Skrevet

Hvert år må vi koke vannet om sommeren, fordi bøndene ikke klarer å holde sauen sine borte i fra drikke vannet, slik at det ligger kadaver med masse basselusker opp i... usj!!!

Skrevet

Det kunne ikke falle meg inn å drikke kjøpevann hjemme, men hvis jeg er på farten og blir tørst, synes jeg det er bedre at jeg i kiosken kjøper vann enn at jeg kjøper brus.

laguna1365380434
Skrevet

Vannet her smaker godt fra springen, men jeg har vært steder det smaker litt vondt.

Det hender jeg kjøper litt vann på jobb og skole og sånn, men jeg skjønner heller ikke hvorfor folk som har godt vann i springen kjøper med flaskevann hjem.

Skrevet

Det kunne ikke falle meg inn å drikke kjøpevann hjemme. Selv om jeg kommer fra et sted hvor vannet har blitt kåret til Europas beste og jeg nå bor i Oslo og godt kan smake forskjell så synes jeg ærlig talt ikke kjøpevann er så godt at det er verdt prisen. Ofte smaker det rett og slett gammelt. Da jeg bodde i England derimot drakk jeg stort sett bare flaskevann, det vannet smaker aldeles pyton (selv om det ikke er farlig å drikke) og det ble aldri ordentlig kaldt, bare lunkent fælt vann. *urk*

Annonse

Skrevet

Har du dårlig vann, bland heller med litt korallsand!

Gjest togli
Skrevet

Jeg synes vannet i springen smaker best, så hjemme bruker vi aldri kjøpevann. Innimellom når vi er ute på "tur" og tørste, kjøper vi vann i flaske. Kun av praktiske årsaker altså.

Gjest malun
Skrevet

Det kunne ikke falle meg inn å drikke kjøpevann hjemme, men hvis jeg er på farten og blir tørst, synes jeg det er bedre at jeg i kiosken kjøper vann enn at jeg kjøper brus.

Enig.

mariaflyfly
Skrevet

Enig her også.

mariaflyfly
Skrevet

Det kunne ikke falle meg inn å drikke kjøpevann hjemme. Selv om jeg kommer fra et sted hvor vannet har blitt kåret til Europas beste og jeg nå bor i Oslo og godt kan smake forskjell så synes jeg ærlig talt ikke kjøpevann er så godt at det er verdt prisen. Ofte smaker det rett og slett gammelt. Da jeg bodde i England derimot drakk jeg stort sett bare flaskevann, det vannet smaker aldeles pyton (selv om det ikke er farlig å drikke) og det ble aldri ordentlig kaldt, bare lunkent fælt vann. *urk*

Der minnet du meg på noe jeg hadde fortrengt. Lunka vann som smaker et snev av klor. *grøss*

Skrevet

Der minnet du meg på noe jeg hadde fortrengt. Lunka vann som smaker et snev av klor. *grøss*

Problemet med vannet i England er ikke klor, men kalk og vannet fikk en sånn basisk bismak. For ikke å snakke om hvordan håret mitt ble av å dusje i det vannet (bare tenk på Monica i Friends....).

Skrevet

For noen år siden ble det kjørt en test - tror det var Imsdal de sammenlignet med springvannet i Oslo. Det viste seg at flaskevannet inneholdt syv ganger mer bakterier og uhumskheter enn springvannet.

"........................"

Annonse

Skrevet

For noen år siden ble det kjørt en test - tror det var Imsdal de sammenlignet med springvannet i Oslo. Det viste seg at flaskevannet inneholdt syv ganger mer bakterier og uhumskheter enn springvannet.

"........................"

Det var BonAqua som kom så dårlig ut, det var vann fra drammenselva elns de brukte...

Olden kom veldig bra ut, Imsdal også trur eg.

Skrevet

Jeg kjøper en flaske Olden for å bruke på trening, fordi den passer bedre ned i holderne på spinningsykkelen enn vanlige halvliters flasker. Tar vare på flaska og fyller på med vann fra springen senere.

Kjøper også vann på flaske når vi er i båten, fordi jeg ikke liker tanken på å drikke vannet som vi fyller på vanntanken i båten fra slange på kaier rundt om kring. Greit til å pusse tennene, matlaging og kaffi, men ikke som drikkevann....

Skrevet

Jeg kjøper vann på flaske om jeg er tørst og ikke har mulighet til å drikke vann fra springen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...