yellow Skrevet 15. mars 2004 Skrevet 15. mars 2004 Noen som vet hva som skjer da?? Har max uttak på 5000 på visa delen, alikevell har noen fått tatt ut 4600, to ganger, med 30 sekunders mellomrom. Pengene som var på konto er jo oxo såklart blitt tatt. Noen har tydeligvis sett koden når kortet ble brukt like før:-(( Det er nå annmeldt, både til banken og politiet, og banken sendte saken over til svindler avdelingen. Jeg har ringt stedet der jeg var sist jeg brukte kortet, og de skaulle ta vare på video-båndet fra det aktuelle tidspunktet... Noen som vet hva som skjer nå??? må jeg erstatte alt på visa delen? Kan det gå på noen forsikring?? Hva gjør man a??..Null penger, masse regninger og ikke noe mat........ *sukk* 0 Siter
Gjest lurte meg selv Skrevet 15. mars 2004 Skrevet 15. mars 2004 Du fikk ikke stengt kontoen med en gang? Eller kortet.. Aldri gå fra kortet om minibanken sluker det! Om du har sperre på 5000 kr , så går det fint an å ta ut 4600 to ganger, eller flere, rett etter hverandre. Selv hadde jeg under 1000 kr på kontoen for noen år siden, og bare MÅTTE shoppe. Så da tok jeg ut litt under summen mange ganger etter hverandre i en fremmed minibank. For fremmed minibank klarer ikke å registrere det så fort.... 0 Siter
Gjest du får det nok tilbake Skrevet 15. mars 2004 Skrevet 15. mars 2004 Min venninne ble frastjålet kortet sitt rett foran nesen på henne, vi var en gjeng som stod v/minibanken, der var også en guttegjeng som vi kom i prat med ..... på en eller annen måte stjal disse guttene minibankkortet til min venninnne. Vi ringte og fikk sperret kortet på lørdagsmorgenen, da var kontoen tom, tre uttak og 10.000,- borte vekk. Hun fikk tilbake ALLE pengene sine !!!!! ) 0 Siter
Gjest Ugga Bugga Skrevet 15. mars 2004 Skrevet 15. mars 2004 Jeg tror du får igjen pengene fra banken, med mindre du har opptrådt "uaktsomt", dvs oppbevart koden slik at uvedkommende kunne få tak i den eller liknende. 0 Siter
Mistera Skrevet 15. mars 2004 Skrevet 15. mars 2004 Tror de fleste banker er forsikret mot dette, altså at det ikke er de som betaler tilbake, men forsikringen... Dette skjer jo i Norge hver eneste dag... så klart du får igjen... Blir så sinna når jeg hører om slik! frekkhet er et onde! 0 Siter
petter smart Skrevet 15. mars 2004 Skrevet 15. mars 2004 Du fikk ikke stengt kontoen med en gang? Eller kortet.. Aldri gå fra kortet om minibanken sluker det! Om du har sperre på 5000 kr , så går det fint an å ta ut 4600 to ganger, eller flere, rett etter hverandre. Selv hadde jeg under 1000 kr på kontoen for noen år siden, og bare MÅTTE shoppe. Så da tok jeg ut litt under summen mange ganger etter hverandre i en fremmed minibank. For fremmed minibank klarer ikke å registrere det så fort.... En kan jo ikke stå ved minibanken i det uendelige dersom den sluker kortet.... 0 Siter
tiliti Skrevet 15. mars 2004 Skrevet 15. mars 2004 Du fikk ikke stengt kontoen med en gang? Eller kortet.. Aldri gå fra kortet om minibanken sluker det! Om du har sperre på 5000 kr , så går det fint an å ta ut 4600 to ganger, eller flere, rett etter hverandre. Selv hadde jeg under 1000 kr på kontoen for noen år siden, og bare MÅTTE shoppe. Så da tok jeg ut litt under summen mange ganger etter hverandre i en fremmed minibank. For fremmed minibank klarer ikke å registrere det så fort.... Du kan da ikke bli hos kortet når det ligger inni minibanken! Den banken som eier minibanken har ikke engang lov å gi deg det, det SKAL sendes din bank først. Det går selvfølgelig an å trygle og be, og dersom sluket skyldes fysiske feil ved kort/bank KAN det hende man får det tilbake. Men om du kortet ble slukt kl 17 er det litt kjedelig å stå ved minibanken til banken åpner kl 09 neste morgen. 0 Siter
lex Skrevet 15. mars 2004 Skrevet 15. mars 2004 En kan jo ikke stå ved minibanken i det uendelige dersom den sluker kortet.... Nei, men man ringer _umiddelbart_ og sperrer kortet. Sperretjensten er betjent 24 t. i døgnet og for min del (DNB Nor) er nummeret det samme som til "kontofonen". Og man har selvsagt dette tlf-nummeret lagret (om man ikke husker det). 0 Siter
yellow Skrevet 15. mars 2004 Forfatter Skrevet 15. mars 2004 Min venninne ble frastjålet kortet sitt rett foran nesen på henne, vi var en gjeng som stod v/minibanken, der var også en guttegjeng som vi kom i prat med ..... på en eller annen måte stjal disse guttene minibankkortet til min venninnne. Vi ringte og fikk sperret kortet på lørdagsmorgenen, da var kontoen tom, tre uttak og 10.000,- borte vekk. Hun fikk tilbake ALLE pengene sine !!!!! ) Vet du om det tok lang tid?? Hilsen 0 Siter
Gjest du får det nok tilbake Skrevet 15. mars 2004 Skrevet 15. mars 2004 Vet du om det tok lang tid?? Hilsen Mmmmmmmm, det husker jeg ikke helt, men jeg mener at saksgangen gikk ganske greit. Det var iallefall ikke snakk om flere måneder. 0 Siter
yellow Skrevet 15. mars 2004 Forfatter Skrevet 15. mars 2004 Mmmmmmmm, det husker jeg ikke helt, men jeg mener at saksgangen gikk ganske greit. Det var iallefall ikke snakk om flere måneder. Takk for svaret....:-) Håper det går fort ja..kjipt å ikke ha penger når kjøleskapet er klinisk rensa...*s* 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.