Gå til innhold

Grevling

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

Er ikke grevlinger vondkynte og biter folk ved første og beste anledning. Det har jeg lært. At du bør ha kjeks i skoene og sånn om du møter en.

Typen mener at grevlinger er søte og uskyldige og ikke biter noen.. (Og at mine naturkunnskaper er under enhver kritikk..)

Jeg har rett, ikke sant? De er da litt skumle og sinte?

Skrevet
  laguna skrev (På 15.3.2004 den 13.02):

Uffda! Men takk:-)

Det irriterte meg litt, nå skal han nok være dårlig vinner her en stund;)

Lyv;) fjern all info om grevliger ;) Neida:)

Har aldri møtt på en grevling, men sett en i fart...

Men så bor jeg på sunnmøre og her har vi Jerv.... som jeg forsåvidt syntes er søte dyr...

Og ja, jeg har møtt på en, og ja jeg måtte springe da jeg hadde hund i bånd som hadde bukka under... ja den skulle til å angripe... men hva gjorde jeg i skogen liksom...

PS; innlegget er IKKE ironisk... jeg liker jerven

laguna1365380434
Skrevet
  Mistera skrev (På 15.3.2004 den 13.31):

Lyv;) fjern all info om grevliger ;) Neida:)

Har aldri møtt på en grevling, men sett en i fart...

Men så bor jeg på sunnmøre og her har vi Jerv.... som jeg forsåvidt syntes er søte dyr...

Og ja, jeg har møtt på en, og ja jeg måtte springe da jeg hadde hund i bånd som hadde bukka under... ja den skulle til å angripe... men hva gjorde jeg i skogen liksom...

PS; innlegget er IKKE ironisk... jeg liker jerven

Jeg har aldri sett en jerv, men den tror jeg i hvertfall er skummel, enda skumlere enn grevlingen faktisk;)

Jeg rakk ikke å underslå info om grevling, han har alt lest over skulder. Han ble sv. kjepphøy, men han er tilgitt fordi han ble så oppesen at han tar oppvask i skrivende stund..;)

Skrevet
  laguna skrev (På 15.3.2004 den 13.43):

Jeg har aldri sett en jerv, men den tror jeg i hvertfall er skummel, enda skumlere enn grevlingen faktisk;)

Jeg rakk ikke å underslå info om grevling, han har alt lest over skulder. Han ble sv. kjepphøy, men han er tilgitt fordi han ble så oppesen at han tar oppvask i skrivende stund..;)

:)

Wow, du har kustus;) på ham:)

La ham få rett OFTE, så kansje du slipper husarb i det hele:)

laguna1365380434
Skrevet
  Mistera skrev (På 15.3.2004 den 13.55):

:)

Wow, du har kustus;) på ham:)

La ham få rett OFTE, så kansje du slipper husarb i det hele:)

God ide!;)

petter smart
Skrevet
  laguna skrev (På 15.3.2004 den 13.02):

Uffda! Men takk:-)

Det irriterte meg litt, nå skal han nok være dårlig vinner her en stund;)

Du får gå ut og finne en grevling, mobbe den noe sinnsykt, og så gå hjem med bittskader etter at den angriper deg.

Da får nok pipa en annen lyd.

laguna1365380434
Skrevet
  petter smart skrev (På 15.3.2004 den 14.00):

Du får gå ut og finne en grevling, mobbe den noe sinnsykt, og så gå hjem med bittskader etter at den angriper deg.

Da får nok pipa en annen lyd.

:-) Nettopp. SÅ viktig var det dog ikke;)

Skrevet
  laguna skrev (På 15.3.2004 den 13.43):

Jammen, han har da ikke rett i at den er "søt og snill, og ikke biter noen". Selv om det er en myte at grevlingen går rundt og leter etter folk å bite, så er faktum at det er et veldig hissig dyr hvis du kommer overaskende på det. Der mange andre dyr ville løpt sin vei, kan grevlingen finne på å løpe etter deg.

".........................."

laguna1365380434
Skrevet
  Prozak skrev (På 15.3.2004 den 14.29):

Jammen, han har da ikke rett i at den er "søt og snill, og ikke biter noen". Selv om det er en myte at grevlingen går rundt og leter etter folk å bite, så er faktum at det er et veldig hissig dyr hvis du kommer overaskende på det. Der mange andre dyr ville løpt sin vei, kan grevlingen finne på å løpe etter deg.

".........................."

Det er sant. Kanskje vi får slå oss til ro med at begge har feil. Jeg synes det er en utmerket konklusjon. Nesten like bra som om at jeg har rett;)

Skrevet

Etter det jeg har erfart er grevlingen en rimelig fredelig fyr. Vi hadde endel grevling der jeg vokste opp. De var nysgjerrige, men gikk aldri til angrep. Det eneste plagsomme var at de gikk i søppeldunken for å finne mat.

De gikk mye rundt i par. Stakk ofte fram en grevlingsnute under bilen på sene kvelder. Koselig selskap.

Jerv derimot..grøss..de kan være temmelig ustabile..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...