Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ps. Dette er postet på barnemedisin og..

Min datter på åtte år fikk påvist scoliose da hun var 5-6 år.

Nå har vi nettopp vært til ny kontroll og den har forverret seg siden vi var på kontroll i fjor.

Nå har hun over 20 grader vinkel og blir henvist til rikshospitalet for videre vurdering.

Er det noen som har erfaring med hvor lang ventetid det er for å komme dit?

Og erfaring med korsettbehandling.

Forsto på legen at hun mest sannsynlig ble å få det.

Er og interresert i å vite om hun vil bli hemmet i forhold til fysisk aktivitet(f,eks skigåing,turdager på skole)

Lurer og på om hun kan bli bra med bare korsettbehandling,eller om det er bare for å forsinke utviklingen av scoliosen.

Tusen spørsmål dukker selvfølgelig opp,som jeg ikke kom på å spørre legen om...

Vil vel få svar på dette når vi kommer på rikshospitalet, men det er greit å vite noe på forhånd..

Bukker og takker masse for svar!

- TrineE

Gjest what the...
Skrevet

Takk for linken.. Akkurat denne siden har jeg ikke vært inne på.. Huff, her ser det ut som om at det blir operasjon etterhvert :o( Hadde håpet det kunne rettes med korsett...

Jeg har selv en datter på 7 år som skal opereres til høsten.

Hun har "skjeve" lårbein.

Må sitte i rullestol i +- 3 mnd.også.Ser ikke akkurat frem til høsten med glede nei,men må vi,så må vi.

Håper det går bra med dere,lykke til:o)

Skrevet

Kan ikke svare på alt du spør om, men jeg har truffet voksne som har vært gjennom korsettbehandling som barn og som har god rygg som voksen.

Korsettene som brukes er ganske stive og ubehagelige i begynnelsen, men når man venner seg til det går det meste greit :-)

Skrevet

Jeg har selv en datter på 7 år som skal opereres til høsten.

Hun har "skjeve" lårbein.

Må sitte i rullestol i +- 3 mnd.også.Ser ikke akkurat frem til høsten med glede nei,men må vi,så må vi.

Håper det går bra med dere,lykke til:o)

Huff,nei det er ikke noe å se frem til.. Lykke til dere og!!

Skrevet

Kan ikke svare på alt du spør om, men jeg har truffet voksne som har vært gjennom korsettbehandling som barn og som har god rygg som voksen.

Korsettene som brukes er ganske stive og ubehagelige i begynnelsen, men når man venner seg til det går det meste greit :-)

Det hørtes jo oppløftende ut. Får håpe hun ikke trenger mer enn å bruke korsett.. Takk for svar!

Gjest Nursetobe
Skrevet

Huff,nei det er ikke noe å se frem til.. Lykke til dere og!!

Hei!

Jeg er sykepleierstudent på Rikshospitalet og dette var ganske pussig. I dag var jeg på et foredrag om dette. Mest sannsynlig med legen deres. Han sa at hvis barnet ble oppdaget i en så tidlig fase som barnet deres vil det mest sannsynlig holde med korsettbehandling. Det som han derimot så som det største problemet var at mange barn og ungdom motsetter seg korsettbehandling. De er ofte redde for å bli mobbet osv... Derfor tar de av seg korsettet når foreldrene ikke ser det.

Til slutt vil jeg bare si at selv om det kan virke som noe forferdelige greier dette med operasjon, så går det veldig bra. Metodene de bruker på Rikshospitalet er i verdensklasse og resultatene er av ypperste klasse. Ikke bekymre deg!!

Klem fra meg.

Skrevet

Hei!

Jeg er sykepleierstudent på Rikshospitalet og dette var ganske pussig. I dag var jeg på et foredrag om dette. Mest sannsynlig med legen deres. Han sa at hvis barnet ble oppdaget i en så tidlig fase som barnet deres vil det mest sannsynlig holde med korsettbehandling. Det som han derimot så som det største problemet var at mange barn og ungdom motsetter seg korsettbehandling. De er ofte redde for å bli mobbet osv... Derfor tar de av seg korsettet når foreldrene ikke ser det.

Til slutt vil jeg bare si at selv om det kan virke som noe forferdelige greier dette med operasjon, så går det veldig bra. Metodene de bruker på Rikshospitalet er i verdensklasse og resultatene er av ypperste klasse. Ikke bekymre deg!!

Klem fra meg.

Det var jo jammen litt av et sammentreff..

Er vel store muligheter for at det kan være min datter som det var prat om.

Forsto på legen vår at det ikke var så vanlig at så små barn måtte begynne med korsettbehandling.

Det var godt å høre at det kan rette på seg med korsettbehandling.

Får håpe det ikke er så alt for ubehagelig å ha på seg..

Tusen takk for svar!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...