Gå til innhold

Biblioteksbøker

Anbefalte innlegg

Gjest blakk fra før
Skrevet

Har kommet til å ødelegge noen biblioteksbøker. Syntes det var så pinlig at jeg av den grunn ikke har levert dem.

Nå har plutselig fått gebyrer og regninger for å ikke ha levert dem.

Kan jeg på noen måte unngå regningene?

Du trenger ikke komme med negative ord. Dem har jeg sagt nok av til meg selv i dag.

Gjest elisabeth
Skrevet

regningene må nok betales uansett! Sorry, ellers får du ikke lånt flere bøker der, og regningene vil gå til inkasso.

Gjest blakk fra før
Skrevet

regningene må nok betales uansett! Sorry, ellers får du ikke lånt flere bøker der, og regningene vil gå til inkasso.

Neeeeeei!!!!!!

Gi meg et annet svar. Det er snakk om fuckings 2200,- kroner!

Skrevet

Neeeeeei!!!!!!

Gi meg et annet svar. Det er snakk om fuckings 2200,- kroner!

Når i huleste lånte du disse bøkene, da? I 1937? Hvordan kan det ha blitt så mye penger av det?

Her er hva du gjør;

Ta med deg bøkene ned til biblioteket, ta på deg ditt søteste og mest fortvilte ansikt, beklag det inntrufne (at bøkene er ødelagt) - og spør om dere kan inngå en avtale - altså at du betaler litt og litt.

Eller var det gått til inkasso? Da må du ringe inkasso-byrået og ta på deg din søteste og mest fortvilte stemme, og be om en avtale med deg.

Hvis ikke, vil beløpet bare vokse og vokse, helt til statens innkrevingssentral kommer og TAR trusene dine.. :)

Gjest mareritt den gang
Skrevet

Jeg vaste vekk en biblitekbok en gang, og hver gang jeg fikk varsel, så fortrengte jeg det. Resultatet var inkassokrav og gebyrer av en annen verden, som jeg bare var nødt å betale. Kravet bare vokste og vokste..

Gjest blakk fra før
Skrevet

Når i huleste lånte du disse bøkene, da? I 1937? Hvordan kan det ha blitt så mye penger av det?

Her er hva du gjør;

Ta med deg bøkene ned til biblioteket, ta på deg ditt søteste og mest fortvilte ansikt, beklag det inntrufne (at bøkene er ødelagt) - og spør om dere kan inngå en avtale - altså at du betaler litt og litt.

Eller var det gått til inkasso? Da må du ringe inkasso-byrået og ta på deg din søteste og mest fortvilte stemme, og be om en avtale med deg.

Hvis ikke, vil beløpet bare vokse og vokse, helt til statens innkrevingssentral kommer og TAR trusene dine.. :)

Det er jeg villig til :0)

Hva skal jeg si da?

Jeg har streket med markørtusj. Ellers er de fine.

Gjest blakk fra før
Skrevet

Jeg vaste vekk en biblitekbok en gang, og hver gang jeg fikk varsel, så fortrengte jeg det. Resultatet var inkassokrav og gebyrer av en annen verden, som jeg bare var nødt å betale. Kravet bare vokste og vokste..

Trodde du skrev at du vasket biblioteket og så for meg at jeg også måtte gjøre det.

Dette er et Stoooooort bibliotek - men maaange avdelinger.

Grøss og gru! :0)

Skrevet

Hva skal jeg si da?

Lever dem i den boksen de har for slike som deg som ikke har levert bøkene og se hva som skjer.

Skrevet

Hva skal jeg si da?

Kjære deg - jeg har lånt bibliotekbøker med langt verre "lyter" enn litt markørtusj...

Du trenger ikke si noe i det hele tatt, EGENTLIG, for du kan jo påstå at bøkene var sånn når du lånte dem...

Men hvorfor tusjet du i dem? Glemte du at det ikke var dine?

Kom igjen, ordne opp i dette, så får du nattesøvnen tilbake.

laguna1365380434
Skrevet

Du kan kjøpe ny bok! Da slipper du gebyr.

De pleier å ha stor forståelse. Jeg har både sost bort og levert sent flere ganger, men det er stort sett ingen sure miner om jeg forklarer meg.

Skrevet

Lever bøkene, litt tusj er da ikke skummelt.

"Det var ikke meg"

Skrevet

Her er hva du gjør;

Søte og fortvilte stemmer hjelper sjeldent mot inkassobyråer!!!

Desverre...

Dessuten er det bedre å skrive brev, for da kan de på ingen måte nekte på ting som blir sagt i telefonen (prater av erfaring)

Gjest blakk fra før
Skrevet

Du kan kjøpe ny bok! Da slipper du gebyr.

De pleier å ha stor forståelse. Jeg har både sost bort og levert sent flere ganger, men det er stort sett ingen sure miner om jeg forklarer meg.

selv om du har fått gebyr og må betale bøkene - tilsammen over 2000 kroner

mye synes jeg. kun tre bøker

tror jeg må starte bibliotek og innkassobyrå

Skrevet

Hvorfor streket du inn i bøkene da?

Da er det vel bare til pass da:)

Gjest blakk fra før
Skrevet

Kjære deg - jeg har lånt bibliotekbøker med langt verre "lyter" enn litt markørtusj...

Du trenger ikke si noe i det hele tatt, EGENTLIG, for du kan jo påstå at bøkene var sånn når du lånte dem...

Men hvorfor tusjet du i dem? Glemte du at det ikke var dine?

Kom igjen, ordne opp i dette, så får du nattesøvnen tilbake.

Hvorfor jeg har tusjet i dem og ikke levert?

Tror jeg må være psykotisk.

Gidder noen tilkalle NHD? please ;0)

laguna1365380434
Skrevet

selv om du har fått gebyr og må betale bøkene - tilsammen over 2000 kroner

mye synes jeg. kun tre bøker

tror jeg må starte bibliotek og innkassobyrå

Ja. Du kan spørre om det er greit om du erstatter boken, og det er det stort sett. Jeg har aldri fått nei(mistet bok 2 ganger, med påfølgende høye gebyrer)

Bare stikk ned og hør.

:-)

Skrevet

Søte og fortvilte stemmer hjelper sjeldent mot inkassobyråer!!!

Desverre...

Dessuten er det bedre å skrive brev, for da kan de på ingen måte nekte på ting som blir sagt i telefonen (prater av erfaring)

Av og til hjelper det.

F.eks for å få nedbetalingsavtale (ofte kutter de også i gebyret fordi du har vist evne til å betale), eller dersom man sier noe annet lurt ("jeg har forsøkt å kontakte kreditor i flere måneder, men de tar aldri telefonen")

Men noen er bare direkte utysker, da hjelper ingenting.

Ikke engang om man gjør de rette tingene (lovmessig sett).

Gjest blakk fra før
Skrevet

Ja. Du kan spørre om det er greit om du erstatter boken, og det er det stort sett. Jeg har aldri fått nei(mistet bok 2 ganger, med påfølgende høye gebyrer)

Bare stikk ned og hør.

:-)

Ikke f om jeg skal ut med så mange penger. Jeg er blakk!

Minner om at jeg eventuelt har truser til salgs hvis det ikke går bra. Du får tenke på om det kan være en gave til typen din? :0)

laguna1365380434
Skrevet

Ikke f om jeg skal ut med så mange penger. Jeg er blakk!

Minner om at jeg eventuelt har truser til salgs hvis det ikke går bra. Du får tenke på om det kan være en gave til typen din? :0)

Jammen det koster jo bare det bøkene koster, ikke flere tusen(med mindre det er snakk om ekstraordinært skitdyrebøker)

Trusene dine får du spare til senere eventuelle krisesituasjoner om du mener de er verdt noe;)

Skrevet

Av og til hjelper det.

F.eks for å få nedbetalingsavtale (ofte kutter de også i gebyret fordi du har vist evne til å betale), eller dersom man sier noe annet lurt ("jeg har forsøkt å kontakte kreditor i flere måneder, men de tar aldri telefonen")

Men noen er bare direkte utysker, da hjelper ingenting.

Ikke engang om man gjør de rette tingene (lovmessig sett).

Min erfaring er den, at får man til en avtale og holder denne, kan det være at den avtalen plutselig slutter å funke, du får da et brev i posten om at HELE beløpet (om du da har fått det oppdelt) må betales innen 14 dager, jeg har betalt slik som var avtalen men hva gjør man når giroen kommer med hele beløpet!!!?

da ringer man med EN gang, og får vite at dette har ikke vært tilfelle, jeg har ikke snakket med den jeg har snakket med, og ikke kan de se noen avtale heller!!!

Dette har hendt meg, og også andre jeg kjenner!!!

En namnsmann sa engang (privat) til meg at det er bedre å skrive brev, da har du dokumenter på hva som blir sagt og ikke så lenge du tar vare på brevene... han har hatt flere anmeldelser på inkassobyråer fordi de gjør det på den måten sa han! Men en anmeldelse hjelper svært lite....

Men det er min erfaring, og det er ikke ALLE mine regninger som dette blir gjort med!!!

Men har fått meg etpar på trynet!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...