Gå til innhold

Biblioteksbøker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke f om jeg skal ut med så mange penger. Jeg er blakk!

Minner om at jeg eventuelt har truser til salgs hvis det ikke går bra. Du får tenke på om det kan være en gave til typen din? :0)

Mener heller at et voksent oppegående menneske skulle tenke seg om FØR han understreker MED TYSJ i andres bøker...

Forså å syntes det er helt galt at dette må erstattes!!!

Det syntes jeg er rart!

Skrevet

Jegt så her på nettet at et bibliotek tok 300,- pr bok som ikke ble levert tilbake. I tillegg er det vel litt pr. purring.

Selv rotet jeg vekk en bibliotekbok rundt 1980 (har ennå ikke funnet den)! Etter den første purringen gikk jeg på biblioteket og sas som sant var. Betalte ikke 5 øre. Jeg var den gang ansatt i komunen, og dette var en fasgbok.

Er det lærebøker du har lånt siden du har markert viktige ting? Neste låner vil trolig være glad for det!

Skrevet

Vel - det er vel ikke så mye å si? Du har jo ikke levert dem tilbake, ergo må du betale. Men kanskje du kan kontakte biblioteket og forklare ståa - kanskje slipper du unna "ekstragebyrer", dersom du leverer inn de ødelagte bøkene, eller erstatter dem med nye?

Skrevet

Min erfaring er den, at får man til en avtale og holder denne, kan det være at den avtalen plutselig slutter å funke, du får da et brev i posten om at HELE beløpet (om du da har fått det oppdelt) må betales innen 14 dager, jeg har betalt slik som var avtalen men hva gjør man når giroen kommer med hele beløpet!!!?

da ringer man med EN gang, og får vite at dette har ikke vært tilfelle, jeg har ikke snakket med den jeg har snakket med, og ikke kan de se noen avtale heller!!!

Dette har hendt meg, og også andre jeg kjenner!!!

En namnsmann sa engang (privat) til meg at det er bedre å skrive brev, da har du dokumenter på hva som blir sagt og ikke så lenge du tar vare på brevene... han har hatt flere anmeldelser på inkassobyråer fordi de gjør det på den måten sa han! Men en anmeldelse hjelper svært lite....

Men det er min erfaring, og det er ikke ALLE mine regninger som dette blir gjort med!!!

Men har fått meg etpar på trynet!!

Jepp, vi også.

Ikke pga avtaler, men pga andre brudd på regelverket fra inkassobyrået.

Faktisk så langt som til betalingsanmerkning.

LITE kult.

Det er bedre med brev.. vel, hvem kan bevise at du ikke bare skrev de brevene i ettertid?

Inkassobyrået nekter å ha mottat noen brev, men det går ikke begge veier det lovverket som sier at det som er sendt har kommet frem.

Inkassobyrået sier at de har sendt 6 regninger som aldri har kommet frem - og får medhold i det.

Du sier selv at du har svart med brev på de to du fikk - og får ikke medhold i det.

*stønn*

Håper det blir bedre nå når inkassoklagenemda har kommet.

Skrevet

Unngå regningen?? Hvorfor i alle dager skal du det? Det er jo ikke biblioteket sitt problem at du er blakk, de vil jo bare ha bøkene sine tilbake!! For ikke å snakke om folk som står på venteliste for bøkene. Lite er så irriterende som å vente på ei bok man trenger som aaaaldri blir levert!

Gjest mareritt den gang
Skrevet

Trodde du skrev at du vasket biblioteket og så for meg at jeg også måtte gjøre det.

Dette er et Stoooooort bibliotek - men maaange avdelinger.

Grøss og gru! :0)

"Vaste vekk" betyr rotet bort.. Ja, du kan jo tilby deg å vaske ;-p I Donald tar de jo oppvasken hvis de ikke har nok penger på restaurant.

Gjest bokormen jonathan
Skrevet

Du skal selvsagt betale. Og får ikke en tøddel sympati for å ha ødelagt (!) bøkene.

Bibliotekets service og bøker er felles goder som borgerne betaler skatt for. Med andre ord har du ødelagt mine bøker.

Skrevet

Jegt så her på nettet at et bibliotek tok 300,- pr bok som ikke ble levert tilbake. I tillegg er det vel litt pr. purring.

Selv rotet jeg vekk en bibliotekbok rundt 1980 (har ennå ikke funnet den)! Etter den første purringen gikk jeg på biblioteket og sas som sant var. Betalte ikke 5 øre. Jeg var den gang ansatt i komunen, og dette var en fasgbok.

Er det lærebøker du har lånt siden du har markert viktige ting? Neste låner vil trolig være glad for det!

Hadde en brukt lærebok som noen hadde tusjet det som var viktig med markeringspenn i boken. På det værste var hele sider gule. Virkelig nyttig. Ganske forskjellig hva folk synes er bra studieteknikk og ikke.

Gjest papirtiger
Skrevet

Hadde en brukt lærebok som noen hadde tusjet det som var viktig med markeringspenn i boken. På det værste var hele sider gule. Virkelig nyttig. Ganske forskjellig hva folk synes er bra studieteknikk og ikke.

Uff ja. Noen mennesker burde ikke få lov til å eie en stryketusj!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...