Gå til innhold

Narkosalg i nabolaget ,hva ville dere gjort?

Anbefalte innlegg

Gjest what the...
Skrevet

Ikke for å forsvare, men de fleste "merkelige klienteller" er ikke farlige for barn...det er nesten det samme som å si at rare manner i hatt og frakk er blottere.

Ikke har barn godt av å være skjermet fra hvirkeligheten heller...

Når det er sagt så er barn og stoff OG alkohol ikke noen bra kombinasjon, tro meg! Er selv vokst opp i en Alko/narko hjem, noe som har gjort meg litt mere opplyst om verdens elendigheter og de narkomanes virkelighet...

Noe som igjen gjør at jeg sympatisere svina *sorry uttrykket* men så holder jeg på å utdanne meg til dette, og klarer å se på de som mennesker.

Jeg tenker selvfølgelig mest på barna som bor der.

Har selv også vokst opp i et alkoholhjem.

Har heller ikke noe i mot at mine barn ser at det finnes "elendighet" her i verden.

Skrevet

Du skulle vært her og sett hvor vi har datamaskinen du;o)

Ikke for å være nysgjerrig på naboene,men for at det ikke er plass noe annet sted.

Ser hver dag folk som kommer og står i døra liten stund.Hadde de kjøpt hjemmebrent så hadde jeg nok sett det,da en flaske er vesentlig større enn en "liten klump" av noe slag.Vet også en del om hvem det er som går på stoff her i byen.Ikke noen stor by altså.

Derfor er jeg 100% sikker:o)

Ok!

Jeg forsvarer det ikke, for all del...

Hadde jg vært deg, hadde jeg tatt en telefon til purken... skjer det ikke noe, ta en til... gjenta og gjenta... få andre naboer til å gjøre det samme... så går det nok ikke lenge før dem er på døra....;)

Skrevet

Jeg er klar over det. Men likevel synes jeg ikke at det er så kult at det blir solgt utenfor vinduene mine, jeg hadde tross alt tenåringer som kunne blitt fristet.

Skjønner det...

men uansett er det ikke så mye annet som kan gjørest enn å gjøre plikten som å ringe politiet...

Men i Oslo så er nok problemet større med openlyst dealing, på bygda og tettsteder skjer det mer i det sjulte. og ikke på open gate.

Skrevet

Ok dette var i Volda...

Like ille overalt, men en venninne av meg holdt på å bli drept hun pga politiet, de hadde fått en mistanke om at en bil hadde litt narkotika på seg, og følte etter den... de fikk en melding om at en kvinne hadde ringt og sagt at nå dreper han meg(samboeren) de kunne ikke komme fordi de måtte holde denne bilen under oppsikt.... kunne bare rykke ut om det gjaldt liv eller død... de fant 0,3g med amfetamin i bilen... ikke en brukerdose engang... menst jenta ble banket så kraftig opp av samboeren at naboer måtte få henne på sykehus, hun hadde indre blødninger og holdt på å dø...

Men som sagt det er prioriteringssaker, ikke sant?

Ja, de er flinke til å prioritere. Jeg blir helt oppgitt noen ganger.

Skrevet

Ja, de er flinke til å prioritere. Jeg blir helt oppgitt noen ganger.

Slik som her en dag i vinter, en mann i rullestol hadde gått tom for batteri... mange prøvte å hjelpe ham, deriblandt politiet som tilfeldig kjørte forbi...

Av og til kan de jo trå til, og det er ikke demmers feil at de ikke har midler...

Slik som her i har de måttet nedprioritere viktige stillinger fordi de ikke får mere støtte!!!

Skrevet

Skjønner det...

men uansett er det ikke så mye annet som kan gjørest enn å gjøre plikten som å ringe politiet...

Men i Oslo så er nok problemet større med openlyst dealing, på bygda og tettsteder skjer det mer i det sjulte. og ikke på open gate.

Eldstemann ble spurt sju ganger på veien fra trikkholdeplassen. Det er en 3-minutters tur. Og alle var somalere som gjorde det helt åpenlyst foran gamle damer og folk med barnevogn, det var selvfølgelig midt på dagen.

Heldigvis er det blitt bedre nå. Tror gutta har beveget seg ned til Eika og gangstien til Grønland. Jeg har i hvert fall blitt advart av en narkoman om å ikke bevege meg der for tiden. Kort og lettvind vei til byen men nå går jeg rundt.

Skrevet

Eldstemann ble spurt sju ganger på veien fra trikkholdeplassen. Det er en 3-minutters tur. Og alle var somalere som gjorde det helt åpenlyst foran gamle damer og folk med barnevogn, det var selvfølgelig midt på dagen.

Heldigvis er det blitt bedre nå. Tror gutta har beveget seg ned til Eika og gangstien til Grønland. Jeg har i hvert fall blitt advart av en narkoman om å ikke bevege meg der for tiden. Kort og lettvind vei til byen men nå går jeg rundt.

Men dere er vel kvitt Torvalds? lå ikke den der?

Skrevet

Slik som her en dag i vinter, en mann i rullestol hadde gått tom for batteri... mange prøvte å hjelpe ham, deriblandt politiet som tilfeldig kjørte forbi...

Av og til kan de jo trå til, og det er ikke demmers feil at de ikke har midler...

Slik som her i har de måttet nedprioritere viktige stillinger fordi de ikke får mere støtte!!!

Nei, jeg er enig i at det ikke er deres feil.

Hva for en idiot var det som hadde gått tom for batteri *sukker oppgitt*

Skrevet

Men dere er vel kvitt Torvalds? lå ikke den der?

Nei, den heter Løkka nå og er like ille som før, tror jeg.

Skrevet

Nei, den heter Løkka nå og er like ille som før, tror jeg.

hmmm... de finner alltid en vei!

Gjest RING NÅÅÅÅÅÅÅÅÅ
Skrevet

Ringt politiet med EN gang, jeg ville vel ikke sagt at jeg var 100% sikker, som du gjør her, men fortalt at jeg hadde en STERK misstanke om det.

De kobler inn barnevernet. Men for all del, fortell at det er barn inn i bildet der.

Skrevet

hmmm... de finner alltid en vei!

Ja, det løses alltid. Nye steder dukker opp hver gang et sted stenges.

Skrevet

Ringt politiet med EN gang, jeg ville vel ikke sagt at jeg var 100% sikker, som du gjør her, men fortalt at jeg hadde en STERK misstanke om det.

De kobler inn barnevernet. Men for all del, fortell at det er barn inn i bildet der.

Hvorfor ikke like gjerne ringe direkte til barnevernet? Da er man sikker på at beskjeden ikke blir glemt i hvert fall.

Gjest Morsk
Skrevet

Hva slags narko tror du det er snakk om? Er det hasj bør du stikke og kjøpe deg en joint selv, og selvsagt ikke blande inn politiet.

Er det heroin bør du ringe purken slik at salget flyttes til mer passende steder hvor barn ikke risikerer finne sprøytespisser.

Gjest what the...
Skrevet

Hva slags narko tror du det er snakk om? Er det hasj bør du stikke og kjøpe deg en joint selv, og selvsagt ikke blande inn politiet.

Er det heroin bør du ringe purken slik at salget flyttes til mer passende steder hvor barn ikke risikerer finne sprøytespisser.

Det gjør kanskje du i et sånt tillfelle men det gjør ikke jeg.

Har du ikke bedre råd og komme med så kan du styre unna vettu.

Gjest Morsk
Skrevet

Det gjør kanskje du i et sånt tillfelle men det gjør ikke jeg.

Har du ikke bedre råd og komme med så kan du styre unna vettu.

Sitat:Har du ikke bedre råd og komme med så kan du styre unna vettu.

Så vidt jeg kan se er mitt råd det beste du har fått.

Gjest varsle umiddelbart
Skrevet

Klart du skal si ifra, det er en selvfølge og en plikt.

Tenk på ungene og hva de blir utsatt for.Det er vår alles plikt å si ifra til politi og barnevern om vi oppdager stoffmisbruk eller omsetning av stoff.

Mange foreldre vil være deg takknemmelig om du varsler om dette!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...