Gå til innhold

FU: Hvordan ser uken din ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og er du fornøyd med hverdagen din?

Min uke:

Mandag: Ungene i barnehagen fra 9 til halv 4.

Jeg bruker å øve i kirka (er organist)

Fri resten av dagen

Tirsdag: Stabsmøte på jobben min fra 10 til 12.

Jeg leder det lokale barnekoret fra 5 til 6

Av og til en begravelse jeg skal spille i

Ellers fri resten av dagen

Onsdag: Spiller i korps på kvelden

Fri resten av dagen

Torsdag: Ungene er i barnehagen fra 9 til halv 4

Av og til begravelse

Fredag: Fri hele dagen

Av og til begravelse

Lørdag: Fri hele dagen, tar ofte en tur i svømmehallen med ungene

Av og til spilling i vielser.

Søndag: Spille i gudstjeneste ca 11-12. Fri en gang pr mnd.

Fri resten av dagen

Jeg er kjempefornøyd med min hverdag, hva med deg?

Fortsetter under...

Skrevet

Mandag: Ingrid i barnehagen fra 8.40 - 15.30. Jeg jobber mellom 09.45.-12.45 (som kantinebestyrer) Etterpå handler jeg for uka, og så har jeg fri resten av dagen.

Tirsdag: b.hage og jobb som mandag. Vasker badene etterpå. Om kvelden går jeg og svømmer i svømmehallen (nettopp begynt med det :) ).

Onsdag: Ingrid har fridag, jeg jobber som ellers. Hun har da halv fridag hos mormor, og halv fridag sammen med meg. Da koser vi oss. Pleier også å støvsuge og moppe den dagen.

Torsdag: b.hage og jobb som man.og tirsd. Støvsuger og mopper hvis jeg ikke har gjort det onsdag. Fri resten av dagen.

Fredag: b.hage og jobb som torsdag. Vasker badene etterpå. Fri resten.

Lørdag: koser oss sammen; turer, biblioteket, familiebesøk, handling etc.

Søndag: Som lørdag. Dessuten tar jeg støvsuging og vasking i tillegg da.

Andre husarbeidsoppgaver tar jeg innimellom når det passer.

Skrevet

Mandag: Lese.

Tirsdag: Lese.

Onsdag: Lese.

Torsdag: Lese.

Fredag: EKSAMEN *skjelve*

Lørdag: Jobb.

Søndag: Jobb.

Osv...

Gjest ikke vaskemani
Skrevet

Mandag: Ingrid i barnehagen fra 8.40 - 15.30. Jeg jobber mellom 09.45.-12.45 (som kantinebestyrer) Etterpå handler jeg for uka, og så har jeg fri resten av dagen.

Tirsdag: b.hage og jobb som mandag. Vasker badene etterpå. Om kvelden går jeg og svømmer i svømmehallen (nettopp begynt med det :) ).

Onsdag: Ingrid har fridag, jeg jobber som ellers. Hun har da halv fridag hos mormor, og halv fridag sammen med meg. Da koser vi oss. Pleier også å støvsuge og moppe den dagen.

Torsdag: b.hage og jobb som man.og tirsd. Støvsuger og mopper hvis jeg ikke har gjort det onsdag. Fri resten av dagen.

Fredag: b.hage og jobb som torsdag. Vasker badene etterpå. Fri resten.

Lørdag: koser oss sammen; turer, biblioteket, familiebesøk, handling etc.

Søndag: Som lørdag. Dessuten tar jeg støvsuging og vasking i tillegg da.

Andre husarbeidsoppgaver tar jeg innimellom når det passer.

Det var da voldsomt til vasking og mopping!

Har aldri faste dager for vasking og støvsuging. Tar det etter behov, men liker å ha det noenlunde oversiktlig innen helga.

Skrevet

Normal uke: Hver dag opp 6.45, dusje, lage matpakke til minsten, vekke begge to, få eldste av gårde til skole, kjøre minsten i barnehage, jobb 8-16 , hente minsten, spise middag, hjelpe eldste med leksene.

Ettermiddag:

Mandag: spinning 18.30-19.30

Tirsdag: Gå tur el.l annen friluftsaktivitet med minstemann

Onsdag: Kjøre eldste til speider 18.45 og meg selv på spinning kl 19, så møtes vi kl 20 og kjører hjem

Torsdag: Aerobic 18.30-20

Fredag:Synke ned foran TVn med en Pæresider eller to og bare kose meg. :-)

Skrevet

Det var da voldsomt til vasking og mopping!

Har aldri faste dager for vasking og støvsuging. Tar det etter behov, men liker å ha det noenlunde oversiktlig innen helga.

Jeg liker å vaske ;)

Annonse

Skrevet

Og dette betaler seg??

Isåfall; hvordan blir jeg organist??

Gjest tjohooo
Skrevet

Mandag - fredag: Jobb.

Tirs, tors, fre, søn: Trening.

Fredag/lørdag: Bedre middag med venner eller familie.

Man, ons: losje.

tirs: videreutdanning.

Fornøyd jeg, mangler bare mann og barn :)

Pappa Bjørn
Skrevet

Og dette betaler seg??

Du må nok ha et par timer på den lokale musikkskolen til å begynne med. Er vel ingen som gidder å høre deg spille på slurva når de skal ha et stort krikebryllup vel?*L*

Skrevet

Og dette betaler seg??

jeg har jo en mann som bidrar til lønnslippen, da ;)

men hvis du kan spille piano/keyboard/orgel, så er det bare å ta en prat med nærmeste menighetskontor. organister blir alltid godt mottat, de vokser ikke på trær;)

(bare sånn i tilfelle du mente det seriøst)

mariaflyfly
Skrevet

jeg har jo en mann som bidrar til lønnslippen, da ;)

men hvis du kan spille piano/keyboard/orgel, så er det bare å ta en prat med nærmeste menighetskontor. organister blir alltid godt mottat, de vokser ikke på trær;)

(bare sånn i tilfelle du mente det seriøst)

Jøssenam, kreves det ikke mer enn et orgel/keyboardkurs?? Trodde man tok kandidatstudiet i kirkemusikk ved musikkhøyskolen, jeg?

Skrevet

Mandag - fredag: jobb 8-16, tv og internett etterpå. Helg - tv og internett + litt vasking og rydding.

I tillegg trener jeg 3 ganger i uka og går på kveldsskole en gang i uka.

Skrevet

Jøssenam, kreves det ikke mer enn et orgel/keyboardkurs?? Trodde man tok kandidatstudiet i kirkemusikk ved musikkhøyskolen, jeg?

Egentlig skal man jo ha utdanning. Men fordi det er mangel på utdannede organister/kantorer, så må man ofte "ta til takke" med ufaglærte personer.

Men utdannede organister/kantorer har jo høyere lønn en ufaglærte, da.

Hilsen

Annonse

mariaflyfly
Skrevet

Egentlig skal man jo ha utdanning. Men fordi det er mangel på utdannede organister/kantorer, så må man ofte "ta til takke" med ufaglærte personer.

Men utdannede organister/kantorer har jo høyere lønn en ufaglærte, da.

Hilsen

Har du utdanning fra NMH?

Skrevet

Har du utdanning fra NMH?

Nei, jeg har ingen utdanning innen musikk. Jeg begynte tidlig med unger, og har ikke fått noe særlig tid til utdanning generelt ;)

Det var en ren tilfeldighet som fikk meg inn i orgelyrket, men jeg trives kjempegodt og har funnet yrke mitt for resten av livet :)

Jeg sjekker forøvrig muligheten til å ta et 1årig kurs på NMH for kirkemusikere.

Hilsen

mariaflyfly
Skrevet

Nei, jeg har ingen utdanning innen musikk. Jeg begynte tidlig med unger, og har ikke fått noe særlig tid til utdanning generelt ;)

Det var en ren tilfeldighet som fikk meg inn i orgelyrket, men jeg trives kjempegodt og har funnet yrke mitt for resten av livet :)

Jeg sjekker forøvrig muligheten til å ta et 1årig kurs på NMH for kirkemusikere.

Hilsen

Kult. Kunne tenkt med kandidatstudiet i musikkped sjøl. Men tror det er ganske vanskelig å komme inn?

Gjest ikke vaskemani
Skrevet

Jeg liker å vaske ;)

Hehe, oki..da er det jo bare greit. Ble helt svett jeg av å lese om disse vaskedagene ; )

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...