Gå til innhold

Vannbakkels!!! skrekk og gru!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter flere velmenende forsøk og et utrolig stort forbruk av alle ingredienser håper jeg desperat på hjelp fra dere her inne...

Saken er at jeg har forsøkt å bake vannbakkels! de er kjempefine i ovnen og noen sekunder etter at jeg har åpnet stekeovnsdøren, men så blir det rene skjære pannekake av de..

Noen som har noen gode råd????

Fortsetter under...

mariaflyfly
Skrevet

Jepp! Følg min oppskrift:

150 g margarin og 300 g vann kokes opp. Tilsett 150 g hvetemel og kok opp en gang til. La det koke ca 10 sekunder, ta gryta av plata og avkjøl. Tilsett 4 egg, ett av gangen og rør som faen mellom hvert egg. Steikes på 200 grader ca 40 min (44 min i min ovn blir perfekt). Det viktigste er at du ikke åpner ovnsdøra under steiking, da blir det pannekake. Og vær dritnøye med oppmålinga! Lykke til! Og få høre om det har gått bra, dah! - oppskrifta pleier sjelden å slå feil. ;o)

Skrevet

150 g margarin og 300 g vann kokes opp. Tilsett 150 g hvetemel og kok opp en gang til. La det koke ca 10 sekunder, ta gryta av plata og avkjøl. Tilsett 4 egg, ett av gangen og rør som faen mellom hvert egg. Steikes på 200 grader ca 40 min (44 min i min ovn blir perfekt). Det viktigste er at du ikke åpner ovnsdøra under steiking, da blir det pannekake. Og vær dritnøye med oppmålinga! Lykke til! Og få høre om det har gått bra, dah! - oppskrifta pleier sjelden å slå feil. ;o)

Tuuusen takk, jeg går igang ganske snart for dette er jo bare såååå godt:)

Lover og gi tilbakemelding!

Skrevet

Vannbakkels som var perfekte etter min mening, akkurat ferdig nå med 20 minutters margin etter at jeg tok dem ut av ovnen!!

Tusen takk for kjempefin oppskrift:)

mariaflyfly
Skrevet

Vannbakkels som var perfekte etter min mening, akkurat ferdig nå med 20 minutters margin etter at jeg tok dem ut av ovnen!!

Tusen takk for kjempefin oppskrift:)

Så kult! Er min mormors oppskrift som hun hevder er idiotsikker. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...