Gjest buddy Skrevet 15. mars 2004 Skrevet 15. mars 2004 http://www.multicom.no/index.htm Har noen erfaring med å handle herifra? Ser den multimedia PC de har der ut som en god PC? Vurderer kjøpe den, men er ikke så veldig inne på det tekniske. 0 Siter
snilen Skrevet 15. mars 2004 Skrevet 15. mars 2004 Ville nok prøvd å få en pc med flatskjerm isteden jeg. Sånn skjerm tar jo veldig mye plass. Har du sett på: www.komplett.no www.psdata.no www.elkjop.no Bra diskusjonsforum for kjøpere av nye pc'er: www.barbara.no 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 16. mars 2004 Skrevet 16. mars 2004 For all del, kjøp _ikke_ ferdig PC fra MultiCom! De er elendige på å teste maskinene sine, selv åpenbare feil blir ikke oppdaget (defekte minnebrikker og hovedkort f.eks) før de sender maskinen ut. Så har man det gående, da, og de er heller ikke særlig velvillige ved retur av maskinen. Kan oppleve elendig testing gjentatte ganger. Tommelfingerregelen må være å _ikke_ kjøpe ferdig MultiCom-PC. 0 Siter
Gjest buddy Skrevet 16. mars 2004 Skrevet 16. mars 2004 For all del, kjøp _ikke_ ferdig PC fra MultiCom! De er elendige på å teste maskinene sine, selv åpenbare feil blir ikke oppdaget (defekte minnebrikker og hovedkort f.eks) før de sender maskinen ut. Så har man det gående, da, og de er heller ikke særlig velvillige ved retur av maskinen. Kan oppleve elendig testing gjentatte ganger. Tommelfingerregelen må være å _ikke_ kjøpe ferdig MultiCom-PC. Etter det jeg har hørt er de bra, men de er altså ikke det? 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 16. mars 2004 Skrevet 16. mars 2004 Etter det jeg har hørt er de bra, men de er altså ikke det? Ikke på å teste maskinene sine, nei. Selv måtte jeg sende tilbake min nye maskin 3 ganger før jeg fikk en som virket. Dette var helt åpenbare feil som skulle vært oppdaget under testinga, slikt som defekte minnebrikker og ubrukelig hovedkort. Vet om mange fler som har opplevd lignende ting med maskiner de har bestilt fra dem, så det var nok ikke bare maks uflaks for meg. De er dessuten lite flinke til å dobbelsjekke maskiner ved returer, hos meg fant de ikke feilen på hovedkortet før etter tredje returen, men de rettet opp det de _trodde_ var feil før de igjen sendte den til meg. Og da jeg fikk den tilbake både første og andre gang var det stabilitetsfeil med en gang, så hvis de tester så godt som de påstår (noe de mer eller mindre innrømmet til meg at de ikke gjør!) Så skulle de oppdaget alt på en gang. Jeg undersøkte litt rundt omkring og fant sjokkerende mange med samme problemer som jeg hadde opplevd. 0 Siter
Gjest buddy Skrevet 16. mars 2004 Skrevet 16. mars 2004 Ikke på å teste maskinene sine, nei. Selv måtte jeg sende tilbake min nye maskin 3 ganger før jeg fikk en som virket. Dette var helt åpenbare feil som skulle vært oppdaget under testinga, slikt som defekte minnebrikker og ubrukelig hovedkort. Vet om mange fler som har opplevd lignende ting med maskiner de har bestilt fra dem, så det var nok ikke bare maks uflaks for meg. De er dessuten lite flinke til å dobbelsjekke maskiner ved returer, hos meg fant de ikke feilen på hovedkortet før etter tredje returen, men de rettet opp det de _trodde_ var feil før de igjen sendte den til meg. Og da jeg fikk den tilbake både første og andre gang var det stabilitetsfeil med en gang, så hvis de tester så godt som de påstår (noe de mer eller mindre innrømmet til meg at de ikke gjør!) Så skulle de oppdaget alt på en gang. Jeg undersøkte litt rundt omkring og fant sjokkerende mange med samme problemer som jeg hadde opplevd. Men er du ellers fornøyd utenom at de ikke tester maskinen? Kan jo presisere at de skal teste den evt. Finner nemlig ikke noen som er så rimlig som de er. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 16. mars 2004 Skrevet 16. mars 2004 Men er du ellers fornøyd utenom at de ikke tester maskinen? Kan jo presisere at de skal teste den evt. Finner nemlig ikke noen som er så rimlig som de er. Jeg handler hos MultiCom rett som det er, enkeltkomponenter o.l. Det hjelper ikke om de er billige hvis du får en maskin du ikke kan bruke. Selv brukte jeg over 500 kroner i porto på returene mine, og maskinen mistet verdi før jeg fikk en jeg var tjent med. Kunne fått en mye bedre maskin til samme pris (+ portoutleggene) om jeg hadde kjøpt maskin da jeg endelig fikk en brukbar. Du kan gjerne presisere at maskinen skal testes grundig, de tar ikke fem øre for å påstå at de har gjort det før det er helt åpenbart at de må innrømme det motsatte. Men bevares, til slutt fikk jeg da en maskin som fungerte. Bare så surt at jeg kunne fått en enda bedre til samme prisen da Multicom-maskinen endelig slutta å krangle. Så billig? Vel, vel... 0 Siter
Gjest buddy Skrevet 16. mars 2004 Skrevet 16. mars 2004 Jeg handler hos MultiCom rett som det er, enkeltkomponenter o.l. Det hjelper ikke om de er billige hvis du får en maskin du ikke kan bruke. Selv brukte jeg over 500 kroner i porto på returene mine, og maskinen mistet verdi før jeg fikk en jeg var tjent med. Kunne fått en mye bedre maskin til samme pris (+ portoutleggene) om jeg hadde kjøpt maskin da jeg endelig fikk en brukbar. Du kan gjerne presisere at maskinen skal testes grundig, de tar ikke fem øre for å påstå at de har gjort det før det er helt åpenbart at de må innrømme det motsatte. Men bevares, til slutt fikk jeg da en maskin som fungerte. Bare så surt at jeg kunne fått en enda bedre til samme prisen da Multicom-maskinen endelig slutta å krangle. Så billig? Vel, vel... Tusen takk for hjelpen. Sendte mail til dem og forklarte min skepsis. Men skal vente, dinside.no kommer med ny test av PC-er, nå i dag eller i morgen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.