Gå til innhold

multicom


Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville nok prøvd å få en pc med flatskjerm isteden jeg. Sånn skjerm tar jo veldig mye plass.

Har du sett på:

www.komplett.no

www.psdata.no

www.elkjop.no

Bra diskusjonsforum for kjøpere av nye pc'er:

www.barbara.no

Gjest ChiengMai
Skrevet

For all del, kjøp _ikke_ ferdig PC fra MultiCom! De er elendige på å teste maskinene sine, selv åpenbare feil blir ikke oppdaget (defekte minnebrikker og hovedkort f.eks) før de sender maskinen ut. Så har man det gående, da, og de er heller ikke særlig velvillige ved retur av maskinen. Kan oppleve elendig testing gjentatte ganger.

Tommelfingerregelen må være å _ikke_ kjøpe ferdig MultiCom-PC.

Gjest buddy
Skrevet

For all del, kjøp _ikke_ ferdig PC fra MultiCom! De er elendige på å teste maskinene sine, selv åpenbare feil blir ikke oppdaget (defekte minnebrikker og hovedkort f.eks) før de sender maskinen ut. Så har man det gående, da, og de er heller ikke særlig velvillige ved retur av maskinen. Kan oppleve elendig testing gjentatte ganger.

Tommelfingerregelen må være å _ikke_ kjøpe ferdig MultiCom-PC.

Etter det jeg har hørt er de bra, men de er altså ikke det?

Gjest ChiengMai
Skrevet

Etter det jeg har hørt er de bra, men de er altså ikke det?

Ikke på å teste maskinene sine, nei. Selv måtte jeg sende tilbake min nye maskin 3 ganger før jeg fikk en som virket. Dette var helt åpenbare feil som skulle vært oppdaget under testinga, slikt som defekte minnebrikker og ubrukelig hovedkort. Vet om mange fler som har opplevd lignende ting med maskiner de har bestilt fra dem, så det var nok ikke bare maks uflaks for meg.

De er dessuten lite flinke til å dobbelsjekke maskiner ved returer, hos meg fant de ikke feilen på hovedkortet før etter tredje returen, men de rettet opp det de _trodde_ var feil før de igjen sendte den til meg. Og da jeg fikk den tilbake både første og andre gang var det stabilitetsfeil med en gang, så hvis de tester så godt som de påstår (noe de mer eller mindre innrømmet til meg at de ikke gjør!) Så skulle de oppdaget alt på en gang.

Jeg undersøkte litt rundt omkring og fant sjokkerende mange med samme problemer som jeg hadde opplevd.

Gjest buddy
Skrevet

Ikke på å teste maskinene sine, nei. Selv måtte jeg sende tilbake min nye maskin 3 ganger før jeg fikk en som virket. Dette var helt åpenbare feil som skulle vært oppdaget under testinga, slikt som defekte minnebrikker og ubrukelig hovedkort. Vet om mange fler som har opplevd lignende ting med maskiner de har bestilt fra dem, så det var nok ikke bare maks uflaks for meg.

De er dessuten lite flinke til å dobbelsjekke maskiner ved returer, hos meg fant de ikke feilen på hovedkortet før etter tredje returen, men de rettet opp det de _trodde_ var feil før de igjen sendte den til meg. Og da jeg fikk den tilbake både første og andre gang var det stabilitetsfeil med en gang, så hvis de tester så godt som de påstår (noe de mer eller mindre innrømmet til meg at de ikke gjør!) Så skulle de oppdaget alt på en gang.

Jeg undersøkte litt rundt omkring og fant sjokkerende mange med samme problemer som jeg hadde opplevd.

Men er du ellers fornøyd utenom at de ikke tester maskinen?

Kan jo presisere at de skal teste den evt. Finner nemlig ikke noen som er så rimlig som de er.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Men er du ellers fornøyd utenom at de ikke tester maskinen?

Kan jo presisere at de skal teste den evt. Finner nemlig ikke noen som er så rimlig som de er.

Jeg handler hos MultiCom rett som det er, enkeltkomponenter o.l.

Det hjelper ikke om de er billige hvis du får en maskin du ikke kan bruke. Selv brukte jeg over 500 kroner i porto på returene mine, og maskinen mistet verdi før jeg fikk en jeg var tjent med. Kunne fått en mye bedre maskin til samme pris (+ portoutleggene) om jeg hadde kjøpt maskin da jeg endelig fikk en brukbar.

Du kan gjerne presisere at maskinen skal testes grundig, de tar ikke fem øre for å påstå at de har gjort det før det er helt åpenbart at de må innrømme det motsatte.

Men bevares, til slutt fikk jeg da en maskin som fungerte. Bare så surt at jeg kunne fått en enda bedre til samme prisen da Multicom-maskinen endelig slutta å krangle.

Så billig? Vel, vel...

Gjest buddy
Skrevet

Jeg handler hos MultiCom rett som det er, enkeltkomponenter o.l.

Det hjelper ikke om de er billige hvis du får en maskin du ikke kan bruke. Selv brukte jeg over 500 kroner i porto på returene mine, og maskinen mistet verdi før jeg fikk en jeg var tjent med. Kunne fått en mye bedre maskin til samme pris (+ portoutleggene) om jeg hadde kjøpt maskin da jeg endelig fikk en brukbar.

Du kan gjerne presisere at maskinen skal testes grundig, de tar ikke fem øre for å påstå at de har gjort det før det er helt åpenbart at de må innrømme det motsatte.

Men bevares, til slutt fikk jeg da en maskin som fungerte. Bare så surt at jeg kunne fått en enda bedre til samme prisen da Multicom-maskinen endelig slutta å krangle.

Så billig? Vel, vel...

Tusen takk for hjelpen.

Sendte mail til dem og forklarte min skepsis.

Men skal vente, dinside.no kommer med ny test av PC-er, nå i dag eller i morgen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...