Gjest hyppo eller? Skrevet 15. mars 2004 Skrevet 15. mars 2004 Jeg husker ikke hva sykdommen heter, men den som svekker leddene og som gjør at en kjenner seg svakere i ledd og muskler. Er det ms eller beskjørhet eller no..hukser ikke. Men hvordan begynner symptomene? jeg er ung, bare 26, men har i det siste kjente meg nummen både i armer og ben. Mister liksom kraften. I tillegg har jeg mye vondt i albue, ankler, håndledd etc...hva kan det være? 0 Siter
Kizza1365380506 Skrevet 15. mars 2004 Skrevet 15. mars 2004 Benskjørhet har den ulemempen at bena knekker lett. Bruddskader altså. MS har jeg dessverre ikke greie på. Har du søkt på nettet? Mvh 0 Siter
Dorthe Skrevet 15. mars 2004 Skrevet 15. mars 2004 fibromyalgi kanskje. Jeg tror ikke MS er vondt i starten, begynner vel helst med synsproblemer. Men du får søke litt rundt. MS er ikke det jeg mest har greie på. Men det finnes jo andre nervesykdommer også men jeg vet ikke forskjellen mellom dem. ALS, Guillian Barre, husker ikke fler akkurat nå. 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 15. mars 2004 Skrevet 15. mars 2004 Hva det enn er, så vet legen det best. Det er ikke sunt å lese om sykdommer. 0 Siter
Gjest Rusle Skrevet 15. mars 2004 Skrevet 15. mars 2004 Synes du bør gå til lege å få sjekket hva det kan være. Høres nesten ut som leddgikt. 0 Siter
Dorthe Skrevet 15. mars 2004 Skrevet 15. mars 2004 Hva det enn er, så vet legen det best. Det er ikke sunt å lese om sykdommer. Man skal aldri gå til legen uten å vite hva som feiler en. Legen finner det i hvert fall ikke ut hvis det er noe annet enn beinbrudd og lungebetennelse. 0 Siter
Gjest hyppo eller? Skrevet 15. mars 2004 Skrevet 15. mars 2004 Synes du bør gå til lege å få sjekket hva det kan være. Høres nesten ut som leddgikt. Det kjennes iallefall som om jeg har vondt overalt og i armene er det som om det er senebetennelser... :-/ 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 15. mars 2004 Skrevet 15. mars 2004 Man skal aldri gå til legen uten å vite hva som feiler en. Legen finner det i hvert fall ikke ut hvis det er noe annet enn beinbrudd og lungebetennelse. En slik innstilling er farlig, for å ikke nevne negativt for psyken. Som Kirkegaard sa det "ikke før har jeg lest om sykdommen, så har jeg den selv". 0 Siter
Dorthe Skrevet 15. mars 2004 Skrevet 15. mars 2004 Det kjennes iallefall som om jeg har vondt overalt og i armene er det som om det er senebetennelser... :-/ Her kan du lese om fibromyalgi http://www.fibro-oslo.com/ 0 Siter
Dorthe Skrevet 15. mars 2004 Skrevet 15. mars 2004 En slik innstilling er farlig, for å ikke nevne negativt for psyken. Som Kirkegaard sa det "ikke før har jeg lest om sykdommen, så har jeg den selv". Mange av de jeg kjenner har måtte stått på for å få legen til å forstå at de har vært syke. Bl.a med blodpropp, Bechterews, narkolepsi og andre litt uvanlige ting. 0 Siter
Gjest kine mette Skrevet 15. mars 2004 Skrevet 15. mars 2004 En slik innstilling er farlig, for å ikke nevne negativt for psyken. Som Kirkegaard sa det "ikke før har jeg lest om sykdommen, så har jeg den selv". det Kirkegård sa er jeg veldig enig i. Har ikke noe om si om denne sykdommen som nevnes her, men jeg er veldig enig i at man lett kan pådra seg sykdommer (mentalt) ved å lese for mye. selv trodde jeg 100% at jeg var manisk depressiv en stund...men jeg hadde bare en lettere depresjon. Lett å ta til seg alt mulig når man er eksponert for det og redd. 0 Siter
snilen Skrevet 16. mars 2004 Skrevet 16. mars 2004 Her kan du lese om fibromyalgi http://www.fibro-oslo.com/ Herregud! Bestemte meg for å følge med på denne tråden, siden jeg har hatt problemer med det samme siden sommeren. Ingen blodprøver eller slikt gir utslag for noe som helst, men det er jo helt klart noe galt. Så leste jeg symptomene i den linken. Jeg har ALLE. Fikk helt sjokk. Alt jeg har slitt med siden i sommer sto der svart på hvitt. Stemmer litt for bra til ikke å være det. Ingenting som gjør at jeg blir kvitt det, men det har jeg jo heller ikke regnet med. Men det gir meg en god grunn til å gå til fysioterapi sikkert da. Og jeg slipper være redd for å ha noe langt mer alvorlig. Kanskje jeg bør ta en tur til legen igjen likevel... 0 Siter
Dorthe Skrevet 16. mars 2004 Skrevet 16. mars 2004 Herregud! Bestemte meg for å følge med på denne tråden, siden jeg har hatt problemer med det samme siden sommeren. Ingen blodprøver eller slikt gir utslag for noe som helst, men det er jo helt klart noe galt. Så leste jeg symptomene i den linken. Jeg har ALLE. Fikk helt sjokk. Alt jeg har slitt med siden i sommer sto der svart på hvitt. Stemmer litt for bra til ikke å være det. Ingenting som gjør at jeg blir kvitt det, men det har jeg jo heller ikke regnet med. Men det gir meg en god grunn til å gå til fysioterapi sikkert da. Og jeg slipper være redd for å ha noe langt mer alvorlig. Kanskje jeg bør ta en tur til legen igjen likevel... Så da har jeg vel egentlig rett når jeg sier at man må finne ut hva som en feiler før en skal til legen. Men nå synes jo jeg at leger stort sett er noen duster og burde lære seg til å høre hva pasientene sier. 0 Siter
snilen Skrevet 16. mars 2004 Skrevet 16. mars 2004 Så da har jeg vel egentlig rett når jeg sier at man må finne ut hva som en feiler før en skal til legen. Men nå synes jo jeg at leger stort sett er noen duster og burde lære seg til å høre hva pasientene sier. Tja, han har vel sagt at det uansett ikke er noe å gjøre med plagene mine, og i forhold til hva som står på denne siden så er det jo heller ingen behandling som funker... Men jeg skal nok be om henvisning til reumatolog denne gangen, som kanskje har skikkelig peiling. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.