Gå til innhold

The Passion, skal du se den?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, den skal jeg se. Nå har jeg lest så mye om den at det bare må jeg.

Gjest DOL-fan
Skrevet

Ja, det skal jeg. Men jeg tror jeg vebter til jeg kan se den hjemme.

Gjest epletre
Skrevet

Jeg saa den i helgen! Var veldig "voldelig". Satt aa grein under store deler av filmen for det var saa grusomt! Faar framstilt biblen paa en helt annen maate!

Skrevet

Jeg saa den i helgen! Var veldig "voldelig". Satt aa grein under store deler av filmen for det var saa grusomt! Faar framstilt biblen paa en helt annen maate!

Ikke så rart da, når det var virkeligheten...

Bibelen innholder egentlig ikke annet enn vold, utroskap, drap og voldtekter, fordømmelse og liderser, flerkoneri osv osv...

Og om å tilbe....

Derfor tror jeg på det jeg tror på og har tatt avstand i fra bibelen, og ser den KUN som en litterær bok som jeg har lest mange ganger, for å hvirkelig FATTE at folk mener at dette er den "virkelige" guden...

Skrevet

Ikke så rart da, når det var virkeligheten...

Bibelen innholder egentlig ikke annet enn vold, utroskap, drap og voldtekter, fordømmelse og liderser, flerkoneri osv osv...

Og om å tilbe....

Derfor tror jeg på det jeg tror på og har tatt avstand i fra bibelen, og ser den KUN som en litterær bok som jeg har lest mange ganger, for å hvirkelig FATTE at folk mener at dette er den "virkelige" guden...

"Bibelen innholder egentlig ikke annet enn vold, utroskap, drap og voldtekter, fordømmelse og liderser, flerkoneri osv osv... "

Den var jo litt drøy, da. Men at den inneholder enorme mengder av det er et faktum. Men NOE annet er det da også.

"........................"

fuji1365380447
Skrevet

Nei, jeg syntes at det er en utrolig spekulativ og smakløs fremstilling av en religiøs myte. Myten om en sønn av guddommen som ofrer sitt liv for menneskeheten er vakker og har påvirket vårt samfunn i over 2000 år.

Men jeg ser ingen grunn til at Hollywood skal tjene ennå mer penger, fordi vi er blodtørstige i "sannhetssøkens" navn. Denne filmen er et resultat av sensasjonslyst og ikke historisk fakta.

Jesus er en mytisk figur, ikke et menneske som virkelig har levd!

Skrevet

"Bibelen innholder egentlig ikke annet enn vold, utroskap, drap og voldtekter, fordømmelse og liderser, flerkoneri osv osv... "

Den var jo litt drøy, da. Men at den inneholder enorme mengder av det er et faktum. Men NOE annet er det da også.

"........................"

Ser desverre bibelen som "bare" underholdning...

Men det må jeg få lov til å mene, klart den innholder andre ting, men i mine øyne er det vold og makt den stort sett handler om!

Tok avstand til denne religionen da jeg var yngre, og har bare blitt mer og mer overbevist om at valget mitt har vært rett!!!

Syntes vel egentlig at kristendommen ikke er så mye bedre enn islam, de er like fordømmende og voldelige, selv om de ønsker å gi et utrykk av at det er fred som hersker, da det er desse to religionene som opp gjennom tidene har drept og torturert sitt folk og sine tilhengere... eller de som ikke vil følge dem... selv om da de kristne har følgt litt mer i tiden og blitt rundere i kanten... IKKE sammenligner jeg de to religionen, jeg ser bare på dem på samme måte!

Jeg tar avstand fra begge, det de står for, det de har stått for i fortiden, og de som de kommer til å stå for!!!

Skrevet

Vi har vel tenkt det, ja.

Har sett fram til den i månadsvis.

Skrevet

Nei, jeg syntes at det er en utrolig spekulativ og smakløs fremstilling av en religiøs myte. Myten om en sønn av guddommen som ofrer sitt liv for menneskeheten er vakker og har påvirket vårt samfunn i over 2000 år.

Men jeg ser ingen grunn til at Hollywood skal tjene ennå mer penger, fordi vi er blodtørstige i "sannhetssøkens" navn. Denne filmen er et resultat av sensasjonslyst og ikke historisk fakta.

Jesus er en mytisk figur, ikke et menneske som virkelig har levd!

Du sier "Jesus er en mytisk figur, ikke et menneske som virkelig har levd!

"

joda - han er faktisk en historisk person. Om han er Guds sønn er en annen sak :)

fuji1365380447
Skrevet

Du sier "Jesus er en mytisk figur, ikke et menneske som virkelig har levd!

"

joda - han er faktisk en historisk person. Om han er Guds sønn er en annen sak :)

Dessverre så er det en ganske sterk oppfatning blant mange mennesker at vi har bevis for at Jesus har levd som menneske på jorden.

Men mye forskning viser det motsatte.

Det finner ikke noen samtidige historiske nedtegnelser som beskriver Jesus liv og levnet, utenom de bibelske skrifter. Og det meste som står der er vanskelig, om ikke umulig å verifisere. Jeg har lest mye religionshistorie, og er svært interessert i bibelsk historie, og jo mer jeg leser, jo mer blir jeg overbevist om at Jesus ikke har levd!

Historien om Jesus er nesten identisk med myten om Krishna fra India, Horus fra Egypt og Buddha. Alle disse figurene er født ved vintersolverv av en jomfru (!), og fremstilles som mennekenes frelser.

I virkeligheten er bare Jesus en videreforeldling av de gamle solgudene fra Egypt - hvor man dyrker solen som en guddom. Derfor har de 12 disipler (fra de 12 stjernetegnene i zodiaken), de har alle overvunnet døden (solen dør hver dag, og "gjenoppstår" neste morgen).

Har du ikke lagt merke til at i nesten alle kirker finner du en zodiac? årsaken til dette er det ikke mange som vet, men det kommer av at kristendommen er en videreføring av de gamle solkultene i Egypt, Mesopotania og Østen.

Hvis du har lyst til å lese mer om dette kan du følge denne linken:

http://www.sciencesbookreview.com/The_Christ_Conspiracy_The_Greatest_Story_Ever_Sold_0932813747.html

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...