Gå til innhold

Arrangere fest i Oslo

Anbefalte innlegg

Meg1365380063
Skrevet

Jeg skal arrangere en fest i Oslo for cirka 30 mennesker. Så nå trenger jeg et lokale... Jeg vil helst leie et sted uten bar, slik at vi kan ha medbragt eller egen bar. Og jeg vil at det skal være billigst mulig, minst mulig bry og ellers helt perfekt! Noen som har noen forslag til ei som er ny i Oslo?

Gjest malun
Skrevet

Hvis du skal være i sentrum, er det svært vanskelig å oppdrive et lokale hvor man kan stå for serveringen selv.

Men på Pigalle er det i hvert fall ganske billig bar - og det er sentralt.

Skrevet

Vær obs på regelverket.

Hvis det skal nytes medbragt så er det intet problem. Men skal dere selge fra egen bar (selv om det er til kostpris), så sier regelverket at dere skal ha skjenkebevilgning.

Hvor stor risiko det er for å bli oppdaget ved en slik "engangshendelse" er noe helt annet:-)

Skrevet

Prøv å få leid et bydelshus/grendehus e.l. litt utenfor sentrum.

Skrevet

Du kan forsøke å få leid Trosterudvillaen på Trosterud/Haugerud i Oslo. Vi arrangerte flere "DOL-treff" der for noen år siden, for inntil 45 personer. En koselig gammel villa, som idag er flerbrukshus, både på dagtid og kveldstid. Tilrettelagt for funksjonshemmede, om det skulle være interessant. Flere stuer, kjøkken, i det hele tatt et koselig sted. Grei atkomst med bil eller kollektivtransport. Jeg husker ikke prisen, men det var overkommelig. Bydelen (og sikkert andre bydeler i byen) har også andre lokaler til utleie. Se http://www.oslo.kommune.no

Bydels-inndelingen i Oslo er endret siden dengang jeg var involvert i disse treffene, men tror ganske sikkert det nå hører under Bydel Alna. Ring for å forhøre deg om muligheter for å leie:

http://www.bydel-alna.oslo.kommune.no/default.asp?page=/Servicesenter

Meg1365380063
Skrevet

Vær obs på regelverket.

Hvis det skal nytes medbragt så er det intet problem. Men skal dere selge fra egen bar (selv om det er til kostpris), så sier regelverket at dere skal ha skjenkebevilgning.

Hvor stor risiko det er for å bli oppdaget ved en slik "engangshendelse" er noe helt annet:-)

Det var jeg ikke klar over - takk for tipset!

Det vi skal, er å arrangere eksamensfest. Vi har en sum penger, og ønsker å bruke minst mulig på lokale og mest mulig på alkohol. Så "baren" vi skal ha, blir mest sannsynlig bare en bongordning. Regnes det som salg? De får X antall bonger, og alt over det blir medbragt. Så langt vi ikke ombestemmer oss i planleggingsprosessen.

Skrevet

Det var jeg ikke klar over - takk for tipset!

Det vi skal, er å arrangere eksamensfest. Vi har en sum penger, og ønsker å bruke minst mulig på lokale og mest mulig på alkohol. Så "baren" vi skal ha, blir mest sannsynlig bare en bongordning. Regnes det som salg? De får X antall bonger, og alt over det blir medbragt. Så langt vi ikke ombestemmer oss i planleggingsprosessen.

Tror dere kanskje kan "slippe unna" da, men jeg kjenner ikke regelverket godt nok.

Gjør dere det på den måten, så har dere jo i hvert fall en plausible forlaring.

Uansett så er det liten risiko, så lenge dere kun skal gjøre dette én gang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...