Gå til innhold

trygd ved deltidsjobb. hvor mye?

Anbefalte innlegg

Gjest takk for svar!!
Skrevet

Jeg får arbeidsledighetstrygd (700 kr pr dag), men tenker på å begynne i deltidsjobb.

Reglene er slik at jeg ennå kan få noe trygd hvis jeg jobber under 50%.

Men jeg vet ikke hvor mye, og hvordan jeg regner det ut?

Vil det lønne seg å jobbe heltid i forhold til å motta en del trygd og en del lønn monn tro?

Gjest uten signatur
Skrevet

Er det ikke arbeidsledig du er da? Da må du jo ta den jobben du kan få.

Er du derimot arbeidsudyktig/-ufør så kan du jobbe halvt og få halv attføring eller rehabilitering, og til slutt trygd.

Men arbeidsledighetstrygd skal ikke brukes på denne måten. Orker du ikke full jobb, må du gå til legen din.

Nekter du å ta full jobb, så mister du vel også trygden tror jeg. Hvis du ikke har legeerklæring på at du ikke kan ha den eller den jobbtypen da.

Skrevet

Hvis du tjener mer en 700 kroner dagen (65-70 kr timen) i full stilling lønner det seg å jobbe full tid. I tillegg kommer feriepenger. Skal altså ikke så mye til før det lønner seg.

Hvis du begynner å jobbe 50% går jeg ut fra at ledighetstrygden reduseres med 50%.

Den største gevinsten med å komme deg i jobb er at du får en helt annen selvstendighet og råderett over eget liv. Ledighetstrygd blir også lavere jo lengre du går ledig. Jo, lengre du er borte fra arbeidslivet, jo vanskeligere blir det å komme tilbake.

Stå på å kom deg i arbeid!

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...