Gå til innhold

ventepenger

Anbefalte innlegg

Gjest fartilfem
Skrevet

Har en rett på noen penger i ventetiden og behandlingstiden av uføresøknad?Hva har en rett på egentlig?

Takkn.f.svar!

Fortsetter under...

Gjest Litt forskjellig
Skrevet

Jeg gikk på rehab.pengenr og disse ble automatisk forlenget fram til søknaden var behandlet.

Men jeg søkte ifjor, nå er det nye regler på mye. Det kommer også an på om du hadde noen ytelser da du søkte, tror jeg.

Får du ikke noe i ventetiden, får du etterbetalt for disse månedene hvis du får innvilget ufør. I mellomtiden må en da gå på sosialkontoret. Det du får der blir vel da trukket fra etterutbetalingen, såvidt jeg har forstått.

Sykemeldt husmor
Skrevet

Jeg gikk på rehab.pengenr og disse ble automatisk forlenget fram til søknaden var behandlet.

Men jeg søkte ifjor, nå er det nye regler på mye. Det kommer også an på om du hadde noen ytelser da du søkte, tror jeg.

Får du ikke noe i ventetiden, får du etterbetalt for disse månedene hvis du får innvilget ufør. I mellomtiden må en da gå på sosialkontoret. Det du får der blir vel da trukket fra etterutbetalingen, såvidt jeg har forstått.

vi har fått en del sosialstøtte de siste månedene. Nå får jeg etterbetalt rehab.penger for 4 mnd + at jeg får penger for mars. Sosialkontoret skal ha hele etterbetalingsbeløpet. Skitt au sier jeg, 30.000 hadde vært morro å få, men regler er regler.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...