Gå til innhold

Kan noen forklare meg....

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://pub.tv2.no/nettavisen/verden/article200612.ece

Her står de at de tror at det går en satellit rundt Sedna....

Hvem er den sin?

Er det ikke slik at det er vi på jorden som sender opp satelliter? og iogmed at de ikke vet hvor den kommer fra så..... ehee...det speiler seg et par pussige og diverse morsomme aktiviteter inn i hjernen min ang dette da....

SO ENLIGHT ME SOMEONE ;)

Skrevet

Satellitter er ikke nødvendigvis kunstige :) En satellitt er et hvilket som helst objekt som går i bane rundt en planet. Månen er en satellitt.

Skrevet

Satellitter er ikke nødvendigvis kunstige :) En satellitt er et hvilket som helst objekt som går i bane rundt en planet. Månen er en satellitt.

Trodde satelliter var sendere jeg da:)

EHEE altså så er steiner og isklumer og slikt satelitter? Ok? Da slipper jeg å drive med tankespill, selv om det er litt gøy da:)

Skrevet

Trodde satelliter var sendere jeg da:)

EHEE altså så er steiner og isklumer og slikt satelitter? Ok? Da slipper jeg å drive med tankespill, selv om det er litt gøy da:)

Tror ikke "smårusket" som flyter rundt der oppe regnes som satellitter, det må vel være en viss størrelse på dem. Men nøyaktig hvor grensen går vet jeg ikke. Såvidt jeg kan finne ut er ett av kriteriene at objektet skal være "synlig", men synlighet kan jo defineres på mange måter. Du får spørre en astronom :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...