Gå til innhold

Var det riktig av meg å rote i personlige papirer til kjæresten min?

Anbefalte innlegg

Gjest bekymret for kjæresten
Skrevet

Kjæresten min sitter inne og soner en dom på 25 dager for å ha kjørt litt fort inn i ei rundkjøring. Det er ihvertfall hennes versjon. Men jeg syns det virket mye.

Jeg har ikke helt trodd henne på det, så når jeg var i leiligheten hennes i helgen så lette jeg igjennom alle papirene hennes i håp om å finne noe ang. den saken. Da viser det seg at hun er fratatt førerkortet på livstid, og at dommen hun sitter inne for gjelder 4 episoder der hun har kjørt uten gyldig førerkort.

Fant i tillegg masse annet også, som jeg ikke trenger å ta med her.......

Men... skal jeg fortelle henne at jeg har sett igjennom papirene og hva jeg fant? Hun burde jo fortalt meg hele sannheten selv..... men føler at jeg alltid må finne det ut selv om jeg skal få vite det...

Skrevet

Si at du har snakket med noen sakkyndige, som sier at det er en umulighet at hun kan ha fått såpass streng straff for å ha kjørt litt for fort i en rundkjøring. Og ikke gi deg før hun forteller hele sannheten.

Det var nok ikke riktig av deg å rote i papirene hennes, nei.

Gjest @rebecca@
Skrevet

jeg ville ventet...latt henne få sjangsen til å fortelle det selv....Er det lenge siden hun mistet lappen ? har hun hatt lang tid å fortelle deg dette ?

serendipity
Skrevet

Gjør som Babette sier. Si at du han forhørt deg litt of fått tilbakemeling om at dette virker helt urimelig.

Skrevet

jeg ville ventet...latt henne få sjangsen til å fortelle det selv....Er det lenge siden hun mistet lappen ? har hun hatt lang tid å fortelle deg dette ?

Hun mistet den visstnok i 1986....

jeg spurte henne om hun hadde sertifikat sist jeg pratet med henne på telefonen, og da sa hun at hun hadde det.... og at jeg skulle få se det neste gang hun kommer..

vi har vært sammen i 2,5 år og det hun sitter inne for nå skjedde samme året vi vart sammen, så hun har hatt god tid på seg....

Kizza1365380506
Skrevet

Jeg synes ikke du burde ha rotet i sakene hennes uten lov. Du burde heller komme med mistankene dine overfor henne slik at hun kunne forsvare seg. Du kan jo si at du aldri har hørt om at noen blir satt inn for en slik ting og iallefall ikke uten at de mister førerkortet. Du kan som Babette sier si at du har snakket med en som er spesialist eller som har satt inne for omtrendt det samme.

Men å rote i tingene hennes.

Mvh

Skrevet

Du burde ha skjønt og hun burde ha skjønt at dette er en meget tynn forklaring. Det er ingen som sitter inne for å ha kjørt for fort i ei rundkjøring. Hvor fort skulle hun ha kjørt for å sitte inne i 25 dager? Antagelig mellom 150 og 200 km/t og sjangsen for at hun hadde overlevd det er små.

Meget lett å ta henne på denne løgnen og konfrontert henne med det. Lurer på hvor mye ellers hun lyver til deg og hvor mye hun kommer til å lyve i fremtiden.

Men rote i papirene var ikke bra gjort av deg, selv om jeg skjønner at du ville finne ut hva dette er.

Skrevet

Jeg synes ikke du burde ha rotet i sakene hennes uten lov. Du burde heller komme med mistankene dine overfor henne slik at hun kunne forsvare seg. Du kan jo si at du aldri har hørt om at noen blir satt inn for en slik ting og iallefall ikke uten at de mister førerkortet. Du kan som Babette sier si at du har snakket med en som er spesialist eller som har satt inne for omtrendt det samme.

Men å rote i tingene hennes.

Mvh

Det har jeg faktisk gjort, og hun sier hun ikke skjønner det selv heller. Hun har jo løyet til meg om alderen sin også. Har sagt at hun er yngre enn det hun virkelig er, og jeg kom tilfeldigvis til å oppdage det, og når jeg spurte henne så bare benektet hun det. Og forfalsket bl.a. en fødselsnummerbekreftelse...

Gjest sarisvati
Skrevet

Nei det var ikke riktig av deg å rote i hennes personlige papirer.

Men når det er sagt, så tror jeg kaskje det har brakt noe bra med seg - det gir deg muligheten til å komme deg ut av forholdet til en person som helt tydelig ikke klarer å skille på løgner og sannhet.

Et visst minimum av ærlighet er helt nødvendig, om man skal kunne ha noe å bygge et forhold på. Jeg tror ikke hun er i besittelse av den egenskapen.

Kizza1365380506
Skrevet

Det har jeg faktisk gjort, og hun sier hun ikke skjønner det selv heller. Hun har jo løyet til meg om alderen sin også. Har sagt at hun er yngre enn det hun virkelig er, og jeg kom tilfeldigvis til å oppdage det, og når jeg spurte henne så bare benektet hun det. Og forfalsket bl.a. en fødselsnummerbekreftelse...

Det virker som hun har ett kjempestort problem som hun bør få hjelp til å løse. Du har jo to valg her, enten støtte henne hele veien og få henne til å søke hjelp. Eller kutte henne helt ut. Det er jo kanskje ikke så lett, men på den andre side det mest fornuftige. Et forhold bør jo bygges på tillit og åpenhet og dere har jo fått en veldig dårlig start her. Pass på at hun ikke er av den typen som bare lover og lyger og som utnytter deg. Det er lett å overse det når en er forelsket.

Mvh

Bente831365380491
Skrevet

Tror nok at jeg også hadde gjort det dersom jeg hadde vært deg! Er ikke morsomt å være sammen med en som lyger om alt mulig. Spesielt når det er slike alvorlige ting!!

Tror nok faktisk at jeg hadde kommet meg ut av det forholdet ganske kjapt!! Man bør kunne stole på hverandre i et forhold!!!!!!

Gjest Surrealis
Skrevet

25 dager inne for å kjøre for fort inn i en rundkjøring. Skulle vel ha omkring 150 km/t da eller noe slikt... hehe.

Nei ta det opp med henne og kom deg videre i ditt eget liv. Så enkelt vil jeg gi det rådet!

mvh

Gjest slå opp
Skrevet

Dropp henne. Ikke ha en kjæreste som lyver slik. Hvor gamle er dere?

mil1365380270
Skrevet

Løyet om livstids førerkortbeslag, tatt for å kjøre ulovlig 4 ganger, forfalsket fødselsattesten sin, for å lyve på alderen for deg...

På 2,5 år, har hun hatt god tid til å lyve for deg, er det mye du egentlig kan være sikker på er sant???

Benytt sjansen nå, og kom deg bort!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...