Gå til innhold

Inkasso?

Anbefalte innlegg

Gjest Inkasso
Skrevet

Hei!

Jeg krangler om en regning med et firma.

Fikk bare et svar på klagen der de avviser kravet blankt og at regningen blir send til inkasso dersom regningen ikke er betalt innen 14 dager fra dato.

Har de lov til å sende noe til inkasso når det er forhandling om regningen?

Fra hvilken dato menes det når de skriver 14 dager? Er det fra fakturadato eller når det er mottatt? Her er det en ukes forskjell fra datoen på fakturaen til brevet kom i postkassa mi

Gjest sandex
Skrevet

De har IKKE lov å sende kravet til inkasso så lenge det er uenighet om kravet. Det er MANGE som prøver seg, men til sist når de ikke frem med det, du har retten på din side. Pass bare på at du skriver alt skriftlig, og tar vare på all dokumentasjon !

Skrevet

De har IKKE lov å sende kravet til inkasso så lenge det er uenighet om kravet. Det er MANGE som prøver seg, men til sist når de ikke frem med det, du har retten på din side. Pass bare på at du skriver alt skriftlig, og tar vare på all dokumentasjon !

I motsetning til å skrive det muntlig, mener du? ;)

Kizza1365380506
Skrevet

Her er en link til forbrukerportalen.no der det er info om inkasso og inkassoloven.

http://forbrukerportalen.no/ona/Publikasjoner/1023824302.54/1023981620.19/publikasjon_view.pt

(skjønner ikke hvorfor denne ikke blir blå, hvorfor får jeg det aldri til?)

Det blir ikke blå i når ditt eget innlegg vises. Om du derimot åpner innlegget påny vil du se at det er blått der. Så du er veldig flink. :o)

Mvh

kakki1365380609
Skrevet

den er da blå den

du er flinkere enn du tror

c",)

Takk dere to. Har løst et mysterium for meg i kveld. God natt. :o)

Gjest sandex
Skrevet

I motsetning til å skrive det muntlig, mener du? ;)

Hehehe... så feilen da jeg trykket på send :) Regnet med at det skulle bli "oppedaget"...

Håper de forstod hva jeg mente allikavell :)

Gjest Surrealis
Skrevet

Hvis det er snakk om dato, skulle en uke fra eller til ikke ha noe å si. Mitt tips da vil være å betale regninga. Enkelt og greit. Når det trues med inkasso, har du sannsynligvis fått en advarsel allerede. Må jo nevnes at enkelte bedrifter er litt i overkant aggressive i teksten på 1. gangs varsel etter forfall på en faktura.

Skulle det være tvist om innholdet på faktura, beløpsstørrelser o.l., så kan du ta kontakt med forbrukerrådet. Den instansen liker bedrifter ikke å ha kontakt med.

mvh

Gjest Inkasso
Skrevet

Vi har en fem krav mot det samme firmaet.

Dette er reparasjoner som vi måtte gjøre fordi jobben fra firmaet ikke var bra nok/riktig.

Hvor lang tid etter gjelder dette?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...