Gå til innhold

Hjemmesidehjelp igjen......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet dette har vært oppe mange ganger, og jeg har også lest igjennom mye av det som har vært skrevet. Jeg føler likevel for å komme med mine spørsmål og håper på hjelp fra dere :o)

1: Jeg - som mange andre - har problemer med å vise bilder, på egenskaper viser den bare den opprinnelige plasseringen på maskinen min. Hva gjør jeg feil, dette har jeg gjort:

-Jeg har laget siden i FrontPage Express, satt inn bilder og bakgrunner fra lokalt på harddisken. Så har jeg lagret siden og kalt den index.html.

-Jeg bruker cPanel, og der går jeg inn i mappen public_html, og legger der index.html, samt bilder og bakgrunn jeg har brukt, som jeg da også henter fra det opprinnelige plasseringen. Så under public_html ligger alt dette på rekke og rad!

-Jeg har IKKE peiling på dette, har bare prøvd meg frem på egen hånd, men bilde og bakgrunn vises altså ikke, kun teksten!

Og en annen viktig ting; Hvordan kan JEG sjekke hvordan siden ser ut for andre??? For på min maskin ser jo selvfølgelig alt helt perfekt ut!! Det er veldig tungvint å måtte ringe til noen og be dem sjekke!!

Jeg har prøvd å slette midlertidige internettfiler, men allikevel får jeg opp siden fint, enda den IKKE er det...

Nå håper jeg på storinnrykk av datakyndige som kan hjelpe en stakkar som endelig har fått eget domene.....

Skrevet

Gå inn i sourcen (frontpage har vel en slik greie et sted? eller åpne html-fila i notepad)

Rediger alle filbanene som står sli c:\blavlbabla\bilde.jpg

til bare bilde.jpg (dersom du har bildene i samme mappe som html-fila, oppe på serveren)

Hvis ikke blir det /mappe/bilde.jpg ..hvis jeg ikke husker helt feil.

Skrevet

Gå inn i sourcen (frontpage har vel en slik greie et sted? eller åpne html-fila i notepad)

Rediger alle filbanene som står sli c:\blavlbabla\bilde.jpg

til bare bilde.jpg (dersom du har bildene i samme mappe som html-fila, oppe på serveren)

Hvis ikke blir det /mappe/bilde.jpg ..hvis jeg ikke husker helt feil.

Har prøvd å gjøre det nå, kan du sjekke om det kommer bilde, og bakgrunn? Det er bakgrunn inni rammen også...

http://www.bentemor.com

Skrevet

Har prøvd å gjøre det nå, kan du sjekke om det kommer bilde, og bakgrunn? Det er bakgrunn inni rammen også...

http://www.bentemor.com

Og bakgrunner, alt ser ok ut for meg.

Skrevet

Jepp. Bildene er der :)

Så bra, da... Fant det ut etter forklaringen din. Tusen takk!! Det skal jo så lite til før man gjør feil her..... :o))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...